Wat is er nieuw

2x 54 liter van begin tot eind. (Shaun)

En zo begint het... MTS... niks aan te doen... geen behandeling mogelijk 🤣 😍
Hahah 🤣 gelukkig begonnik al met MTS 😜

Neehhhhh de DSM zegt dat je pas kenmerken gaat vertonen bij 3 of meer. Bijkomend zijn uitspraken als; want ik had nog een filtertje liggen! Ja, maar dan ga ik kweken en geld terug verdienen! Of; maar bij de hornbach was nu een aanbieding... 😉:smitten:

Neehhhhh de DSM zegt dat je pas kenmerken gaat vertonen bij 3 of meer. Bijkomend zijn uitspraken als; want ik had nog een filtertje liggen! Ja, maar dan ga ik kweken en geld terug verdienen! Of; maar bij de hornbach was nu een aanbieding... 😉:smitten:
Goed om te weten 👍😂

Nu trouwens aangevukd met:
-ik zag mooie stenen in de tuin
-wat een mooi mos in het bos
-zonde om al dat snoeiafval weg te gooien
🤣

OMG, zo herkenbaar 🤣 Mochten andere nog aanvullingen hebben, dan mail ik zo de schrijver van de DSM. Heb zelf deze nog;

-mijn kind vond deze vis zo kleurrijk!

Die mag wel in DSM IV 🙃

Heel gaaf weer! Gaaf hoe de multi's de bak zo hebben weten te verandern

Heel gaaf weer! Gaaf hoe de multi's de bak zo hebben weten te verandern
Ja, het zijn echte werkpaardjes, heb gedurende de afgelopen waterwissels telkens wat zand bij de schelpen afgeheveld. Die liggen nu barebottom. Het lijkt alsof er meer rust is. Ze zijn niet meer de hele dag met zand aan het schooien en het zand in de rest van de bak laten ze met rust. Meende gisteren wat baltsgedrag te zien (heet dat bij vissen ook zo?)

Hier verplaatsten de Multi s ook de hele dag het zand en dat doen ze in de natuur ook en dat is best een leuk gezicht.

Ik kijk er graag naar, maar oogde voor mij erg neurotisch/obsessief. Er is nog genoeg zand voor ze als ze dat gtaag willen, maar de schelpen liggen wel o de kale vloer, misschien brengt de kerstman wat extra schelpen 😊 ze vertonen nu heel ander gedrag, voor mijn gevoel natuurlijker 👍

Hoe meer schelpen hoe beter en vooral als ze kleintjes krijgen dan hebben die ook ruimte nodig. Vreemd genoeg eten ze elkaars jongen niet op en brengen ze als een soort familie groot heb ik gezien. Ik ben met 5 begonnen en had vrij snel over de 100 :DD

Er liggen nu 36 op 6 visjes. Wat doe jij met je jongen?

Ehhhh, wil je dat echt weten? Ik had ze in een Aqua 65 en daar zaten dus veel te veel in maar raakte ze hier niet kwijt. Toen wilde ik stoppen met ze en lid Ludger heeft toen alles overgenomen omdat die een hele grote bak had destijds.

Ok, ben benieuwd... 🙄

Nog een beetje melkachtig, maar komt goed 👍
20210115_203322.jpg

Algen probleem ook direct opgelost.

Algen probleem ook direct opgelost.
Dit was ook de reden om het te doen, als je voor de tigste keer weer een hele pruik draadalg moet verwijderen omdat je hout besluit mee te doen in het voedingsschema 🙄

Maar dat terzijde, vinden jullie het wat, mijn improv?

Krijg altijd jeuk als andere mensen dit zeggen maar...

Nais!

Ik zie diverse crypto's. Names please 😊

Haha, dankje walter! Er zitten maar twee soorten in, de grote die uit het hout en stenen komen zijn allemaal undulatus red, rechtsvoor an links iets meer naar het midden is Parva 👍geloof het of niet, maar heb gewoon alle planten van de bosbak hergebruik, niets nieuws gekocht 😅

Hoi Shaun,

Ah ok. Mooi!
Jouw parva staat mooi omhoog. Die van mij liggen wat meer met de blaadjes ivm het licht.
Deze bak vind ik heel mooi, kijken hoe dit gaat evolueren 😊

Hoi Shaun,

Ah ok. Mooi!
Jouw parva staat mooi omhoog. Die van mij liggen wat meer met de blaadjes ivm het licht.
Deze bak vind ik heel mooi, kijken hoe dit gaat evolueren 😊
Ben ook wel benieuwd, maar heb er goede hoop in, de parva staat pas twee weken in het water, bij het verbouwen van de bak zag ik dat ongeveer drievierde nieuwe wortels had gekregen, de rest had verslijmde wortels die ik heb verwijderd, of deze nog aangaan valt af te wachten... Crypto shenanigans 🤣

Mooi gedaan hoor! Ik vond de vorige inrichting ook interessant, was wel benieuwd hoe die zich had ontwikkeld als de planten eenmaal wat meer waren ingegroeid.
Maar deze scape is ook erg mooi, goed gedaan.

Mooi gedaan hoor! Ik vond de vorige inrichting ook interessant, was wel benieuwd hoe die zich had ontwikkeld als de planten eenmaal wat meer waren ingegroeid.
Maar deze scape is ook erg mooi, goed gedaan.
Ha Eco, het was inderdaad ook de bedoeling om die bak uit te laten groeien, maar de boomstammen gaven zon grote belasting dat ik er geen balans in kreeg. Ik merkte dat de bak een moetje werd en het plezier was weg. Ik had wellicht met co2 iets bij kunnen sturen, maar was niet bereid die investering te doen 👍

We zijn nu twee dagen verder en ben er zo blij mee, je ziet veel meer van de levende have en hun gedrag. Mijn vrouw en ik hebben nog niet zoveel voor de bak gestaan als gisteren en vandaag. het valt me wel op dat ik heel veel vissen mis terwijl ik nooit lijkjes heb gevonden 🙄 geen idee hoe dat kan, misschien met de verbouwing opgezuigd maar ik heb de emmers altijd grondig nagekeken een andere optie is eruit gesprongen en door de hond opgegeten. Ik weet het niet.

Huidige bezetting:
11x hengeli
8x dwergcory
6x japonica
3x neritae zebraslak

Ik heb gisteren nog drijfplantjes toegevoegd, ik ben alleen nog over een schaduwplantje voor middenrechts aan het denken. Deze moet dan tussen de grote tak en platte maaskei komen te staan (waar de slak zit). Wellicht hebben jullie nog ideeen?
20210117_190407.jpg

Als allerlaatste heb ik het idee dat dit visje kuit draagt, kan dat?
20210117_183642.jpg
20210117_183526.jpg

terwijl ik nooit lijkjes heb gevonden
Waarschijnlijk opgeruimd door je andere bewoners.
Als allerlaatste heb ik het idee dat dit visje kuit draagt, kan dat?
Dat kan. Hier de espei wel eens eitjes zien "rondstrooien", zouden aan de bladeren moeten blijven plakken maar er dwarrelden genoeg naar de bodem.

Waarschijnlijk opgeruimd door je andere bewoners
Dat is wel verontrustend, ik mis in totaal namelijk 7visjes en meet geen rare dingen in het water zoals ammoniak of nitriet. Ook aan de rest van de visjes zie ik niets dat duidt op een ziekte of parasiet 😟

Toch kunnen japonicagarnalen ook nogal eens aan het moorden slaan en de wat kleinere visjes te grazen nemen, ze staan erom bekend. Heb helaas geen oplossing hoe je dat kan voorkomen, misschien helpt het als je wat meer dierlijk voer gaat voeren

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan