2x 54 liter van begin tot eind. (Shaun)


Leuk man ziet er tof uit!

Als we dan toch in de verzoekjes zitten, nu het allemaal ingericht is heb je nog een foto van het totaalplaatje?
Het aquarium weerspiegelt erg, vandaar de rare hoek linksonder in het filmpje. In de namiddag wil ik toch weer wat klein onderhoud doen, zal dan vanavond een paar mooie totaalmfotos en closeups maken. En weer eens in het kort wat ik heb geleerd en waar ik tegenaan loop 👍
 
Ik ben vooral benieuwd tussen het contrast van de multi bak en die boomstronken bak, dat lijkt mij een erg leuk effect geven zo bij elkaar.
Mooi gemaakt in ieder geval!
In het filmpje zie ik dat de stroming eigenlijk best in orde is, daar maakte je je toch zorgen om? Lijkt mij onterecht.
 
Ik ben vooral benieuwd tussen het contrast van de multi bak en die boomstronken bak, dat lijkt mij een erg leuk effect geven zo bij elkaar.
Mooi gemaakt in ieder geval!
In het filmpje zie ik dat de stroming eigenlijk best in orde is, daar maakte je je toch zorgen om? Lijkt mij onterecht.
Ik heb de helft van de sponsen eruit gehaald, meer siporax erin en de leidingen schoongemaakt. Dat heeft veel gescheeld. Ga met kerst toch vragen om een beetje te upgraden, voor de filterhuizen heb ik alweer een nieuw idee 👍
 
Heu Shaun,

Filmpje gezien van de multis.
Gaaf om te zien dat gegraaf en hun gedrag.

Ken ze niet maar ik neem aan dat ze die kuilen graven om vervolgens een beetje rond te sjansen?

Ze zien dr happy uit iig :giggle:
 
Heu Shaun,

Filmpje gezien van de multis.
Gaaf om te zien dat gegraaf en hun gedrag.

Ken ze niet maar ik neem aan dat ze die kuilen graven om vervolgens een beetje rond te sjansen?

Ze zien dr happy uit iig :giggle:
Ik vind het ook helemaal te gek 🙂 of ze happy zijn is nu juist de vraag, sommige memsen zeggen dat ze een hekel en zand hebben en dat je het beste drie lagen schelp op een barebottom kan leggen. Andere houders zeggen dat ze het zand gebruiken om hun schelpen in te graven zodat alleen de schelpopening nog zichtbaar is.

Ik zou het persoonlijk niet durven zeggen
 
Even geen verhaal vandaag maar gewoon twee posts met foto's:

20201118_195241.jpg
20201118_195308.jpg
20201118_195959.jpg
20201118_202141.jpg
20201118_202233.jpg
20201118_202256.jpg
20201118_202401.jpg
20201118_202415.jpg
20201118_202439.jpg
20201118_202455.jpg
 
O jee, dat ziet er heftig uit
 
Het gekke is dat ik een uitbraak heb op het hout en waar de spot gericht staat. De plantenndoen het super. Geen enkele plant door de alg aangetast
 
Was jij niet degene die niet geloofde in plantenvoeding toevoegen? Hihihi ziet er heftig uit, maar kan ook zo weer wegtrekken hoor! Plantenvoeding helpt en een clean-crew
 
Oei!

Wat zijn je waterwaardes?
Gebruik je co2 en wat is je voedingschema?
 
Waterwaardes zal ik dadelijk even meten (na de f1)

Verder gebruik ik geen co2 en 'voer' ik twee maal per week 5pompjes colombo proflora (is macro en micro voeding). Dit is nadat ik mijn waterwissel heb gedaan, twee maal per week 40%.

Planten groeien heel goed en de alg zat dus ook niet op de planten, afgezien dan van die ene anubias wortel op de foto.

Ik vermoed een can twee dingen: te weinig co2, of te veel ammoniak. De schors van de boomstammetjes rot als een gek. We zullen het zo zien als ik de waterwaardes heb gemeten 👍
 
Waterwaardes:
Nitraat 0
Fosfaat 0
Ammoniak 0

PH 7,5
Gh 15
Kh 9
 
Dacht dat jij geloofde in alleen voeding via de bodem en alleen micro’s toevoegen zoals een vriend van je ook deed. Vandaar dat ik t benoemde. Maar dan heb ik iemand anders in m’n hoofd. Ik zou zorgen voor nitraat en fosfaat in je bak.
 
Nee hoor, ik heb ook geen vrienden in de aquarium hobby dus denk dat je je vergist met iemand anders.

Ik denk niet dat er sprake van een nitraat of fosfaat tekort is, de planten zien er gezond uit en groeien plenty. Ik denk dat ze dat gewoon heel snel opeten.
 
Even wat closups van de plantjes:

Bolbitus heteroclita difformis
20201129_191806.jpg

Anubias nangi
20201129_191751.jpg

Bucephalandra mini needle leaf
20201129_191736.jpg

Marsilea crenata
20201129_191726.jpg

Cryptocyrne undulatus red
20201129_191710.jpg

Heteranthera zosterifolia
20201129_191659.jpg

Bacopa caroliniana
20201129_191645.jpg


Rotala rotundifolia red
20201129_191705.jpg
 
Wat ook nog leuk is:

23 oktober
20201023_113326.jpg

Vandaag
20201129_193217.jpg

20201129_183138.jpg
 
Super leuk project! Ben echt fan van je meubel en filter zelfbouw. Heb je toevallig een linkje van de LED-verlichting die je gebruikt. Ik hem momenteel twee 10W floodlights boven m'n bak hangen maar ben misschien op zoek naar iets anders.
 
Bedankt voor je compliment! Heb je even een prive bericht gestuurd 👍
 
Je bos wordt al aardig bossig :thumbs:
 
Hey Shaun,

Denk dat idd die schors van je boomstammen suikers e.d. in je water lekken wat mede zorgt voor de (draad)alg.
Tis natuurlijk wel zo dat die alg nu ook alles opvreet wat voor je planten bedoelt zou zijn.

Persoonlijk zou ik zowiezo die draadalg zoveel mogelijk eruit proberen te halen en mn voedingsschema opschroeven. Maar goed, tis jouw bak ;)
 
Hey Shaun,

Denk dat idd die schors van je boomstammen suikers e.d. in je water lekken wat mede zorgt voor de (draad)alg.
Tis natuurlijk wel zo dat die alg nu ook alles opvreet wat voor je planten bedoelt zou zijn.

Persoonlijk zou ik zowiezo die draadalg zoveel mogelijk eruit proberen te halen en mn voedingsschema opschroeven. Maar goed, tis jouw bak ;)
Inderdaad, alg haal ik elke twee a drie dagen eruit, heb ik gisteren ook gedaan. Zal het voedingsschema gaan opschroeven en houd jullie op de hoogte, thanks!
 
Hee, bak erbij? Wat gaat dit worden?
Haha, niets bijzonders hoor, bakje waarin ik wat plantjes wil gaan opkweken. Dus snoeiafval en mos wat ik hier in het bos heb gevonden, staat op het plantenkamertje, komt ook geen levende have in 👍😁
 
In ieder geval niet iets dat ik er bewust in doe 😜
 
En zo begint het... MTS... niks aan te doen... geen behandeling mogelijk :ROFLMAO: :love:
 

Terug
Bovenaan