Zo aquarium is ingericht nu wachten tot deze ingedraaid is. Welke visjes ik in gexachte heb hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen 😉Bekijk bijlage 309011
Yes 👍Slakkenhuiscichliden
Was aan multies of similis aan het denken, heb je misschien nog een alternatief?Nouja ook binnen de slakkenhuis cichliden heb je een aantal soorten
Yes 👍
Was aan multies of similis aan het denken, heb je misschien nog een alternatief?
Dankje!Prachtig!!
Had inderdaad hetzelfde idee 👌 ik heb heel fijn wit zand van HSaqua gebruikt, natuurlijk goed gewassen vantevoren.Nee, ik ken 4 soorten maar voor jouw bak(je) zijn eigenlijk alleen de multi's en similis een goede optie
Zou als ik jou was voor de similis gaan... waarom? gewoon minder beschikbaar op de markt
Wat voor zand heb je gebruikt?
🤣 Ik denk dat die 700 erg optimistisch is, onderwateropstelling in een emmer zonder slang erop. Volgens de beschrijving zou de pomp bij een opvoerhoogte van 25cm nog ong 600 ltr per uur moeten halen onder ideale omstandigheden. Ik heb natuurlijk best wel lange stukken slang, dus kan er mee leven.Van 700 naar 300 is 'enig' verlies?
Waarschijnlijk niets, maar heb er de komende 4 weken tenminste plezier van 😛Ziet er mooi uit! Ben benieuwd wat er van die verhoging links en rechts over gaat blijven nadat er een stel Bob de verbouwers AKA Chicliden inzitten
Was aan multies of similis aan het denken, heb je misschien nog een alternatief?
Ik heb ze nooit gehouden, dus ben ontzettend benieuwd, ik vind het leuk om nieuwe soorten te ontdekken en er heel veel over te leren. Verder houd ik ervan om dieren te observeren en lijken deze visjes daar heel geschikt voor, als je nog tips hebt on ieder geval graag!Zijn leuke visjes en ik heb jaren de Multis gehad en het zijn giga gravers. Beter gezegd verplaatsen ze vaak uren per dag ladingen zand door de bak en hun klus lijkt nooit geklaard
Wat een gezellige toestand met die slakkenhuizen! Super leuk gedaan!
Dankjewel! @blub dat denk ik ook, alle vissen zijn natuurlijk mooi maar in een 60 liter bak kom je al gauw bij de 'standaard' vissen uit. Langzamerhand maar eens gaan beraden over bak 2 😱Echt super leuke bak! Gaaf om te zien dat je alles zelf doet, en ik denk dat slakkenhuiscichliden echt een top keuze zijn voor zo'n bak.
Ik heb ze nooit gehouden, dus ben ontzettend benieuwd, ik vind het leuk om nieuwe soorten te ontdekken en er heel veel over te leren. Verder houd ik ervan om dieren te observeren en lijken deze visjes daar heel geschikt voor, als je nog tips hebt on ieder geval graag!
Ja dat wordt nog wel een ding, ze zijn hier in limburg echter niet zo gemakkelijk te vinden, dus wellicht zijn er aquariumzaken die ze graag willen hebben, anders marktplaats, we gaan het zien 👍 eerst maar eens zorgen dat ze zich goed genoeg goelen om uberhaupt te kwekenNou een ding kan ik je zeggen en dat is dat je zo een overschot hebt want ze eten de eigen jongen niet op en alle vissen beschermen de kleintjes als een grote familie.
Ik begon met 5 in een 65 liter maar al snel waren dat er tientallen en ik raakte ze moeilijk kwijt en daarom heb ik ze toch weggedaan ondanks het erg leuke visjes zijn.
Een goed begin is het halve werk!
Ik zie al een mooie groep Rasbora espei zwemmen met een harem trichopsis pumila. En op de bodem een grote groep vuurgarnalen! Oeps.. misschien is het toch weer tijd dat ik een nieuwe bak mag inrichten...Vanavond een eerste start gemaakt aan de tweede scape. Het moet een forestscape worden met beplante bodem. Dat terzijde, eerst de hardscape eens laten bezinken 👍Bekijk bijlage 309254
Ideeen voor bewoning zijn heel welkom, want ben er nog niet helemaal uit! Ga gelijk eens over die visjes lezen.Ik zie al een mooie groep Rasbora espei zwemmen met een harem trichopsis pumila. En op de bodem een grote groep vuurgarnalen! Oeps.. misschien is het toch weer tijd dat ik een nieuwe bak mag inrichten...
Mooie hardscape, ben benieuwd naar je planten!
Kijk, dat is voor mij weer interessant om te lezen. Als je niet aan de CO2 wilt zijn mosjes natuurlijk ideaal voor een forrest scape. Maar ook Bucephalandra 'Mini Needle Leaf' en Bolbitis Heteroclita Difformis kunnen prima zonder CO2Vanavond een eerste start gemaakt aan de tweede scape. Het moet een forestscape worden met beplante bodem. Dat terzijde, eerst de hardscape eens laten bezinken 👍
Bedankt voor de tips, ga de plantjes gelijk bekijken. Hoop dat ik komende weken afentoe een beetje misbruik van jouw kennis mag maken 😁Kijk, dat is voor mij weer interessant om te lezen. Als je niet aan de CO2 wilt zijn mosjes natuurlijk ideaal voor een forrest scape. Maar ook Bucephalandra 'Mini Needle Leaf' en Bolbitis Heteroclita Difformis kunnen prima zonder CO2
Zeker wel, het is alleen maar leuk om te helpen. Je kunt eventueel al een topic uitpluizen hoe ik het heb gedaan met een forestscape. Zie daarvoor de 1e link in mijn onderschriftBedankt voor de tips, ga de plantjes gelijk bekijken. Hoop dat ik komende weken afentoe een beetje misbruik van jouw kennis mag maken 😁
Ga ik doen!Zeker wel, het is alleen maar leuk om te helpen. Je kunt eventueel al een topic uitpluizen hoe ik het heb gedaan met een forestscape. Zie daarvoor de 1e link in mijn onderschrift
Kijk, dat is voor mij weer interessant om te lezen. Als je niet aan de CO2 wilt zijn mosjes natuurlijk ideaal voor een forrest scape. Maar ook Bucephalandra 'Mini Needle Leaf' en Bolbitis Heteroclita Difformis kunnen prima zonder CO2
Let dan wel op je verlichting. Geen CO2 vraagt wel om relatief gezien minder licht.Plantjes ben ik ook nog aan het bekijken, ik heb wel redelijk licht, maar wil eigenlijk niet aan de co2
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.