2x 54 liter van begin tot eind. (Shaun)


Heel veel leesplezier, ben benieuwd wat je van het hele proces vind 👍
 
Net even wat snoeiafval terug geplant en wat slijm van de boomstammetjes geborsteld.

Toen zag ik dus dat ik stukken schors mee borstelde, niet zo gunstig... 😓
20201031_110941.jpg
20201031_110917.jpg
20201031_110910.jpg
 
Nog 1 a 2 dagen...
20201103_173319.jpg
 
Heel gaaf! Welke bewoners komen er in de onderste bak (mogelijk heb ik erover gelezen).
Multi's of?
 
Slakkenhuisbewoners 🤣🙌

Neolamprologus multifasciatus 😉
 
Mooi sfeertje al, die bosbak. En mooie foto's van je bewoners.

En de slakkenhuisbewoners zijn inmiddels ook gearriveerd zie ik...
 
Mooi sfeertje al, die bosbak. En mooie foto's van je bewoners.

En de slakkenhuisbewoners zijn inmiddels ook gearriveerd zie ik...
Ja die bak wordt echt mooi, maar mag nog flink groeien 😉

Wat betreft de slakkenhuisbewoners:
20201105_193457.jpg
20201105_193358.jpg
20201105_193223.jpg
 
Thanks allemaal! 😀
Echt een bos om te zien. Ik ben heel benieuwd wat er nog meer bij komt behalve je garnalen. Ik vind het sfeertje echt prachtig...

"In het bos wonen wilde dieren, in het bos, in het bos...."

:smitten: :smitten:
Ik wilde eigenlijk een schooltje citroen tetra's, maar nu heb ik gelezen die die eigenlijk een zwemlengte van 80cm willen, dus nu weet ik het even niet meer, heb nog aan galaxies gedacht, maar die vond ik in het echt wat klein... Iets groter zijn de gold en fire ring danios, wow wat zijn die mooi. Maarja willen graag een zwemlengte van 90 cm 😵

Op het moment geen idee dus.... 😱😭
 
Thanks allemaal! 😀

Ik wilde eigenlijk een schooltje citroen tetra's, maar nu heb ik gelezen die die eigenlijk een zwemlengte van 80cm willen, dus nu weet ik het even niet meer, heb nog aan galaxies gedacht, maar die vond ik in het echt wat klein... Iets groter zijn de gold en fire ring danios, wow wat zijn die mooi. Maarja willen graag een zwemlengte van 90 cm 😵

Op het moment geen idee dus.... 😱😭
Hier wat ideeën van Aquainfo (met filter op 60cm).
 
Zow goeiendag. Die fire ring danios kon ik nog niet maar idd wat zijn die mooi zeg!
Ik wil tzt bij mij de zuid amerikaanse tetras eruit hebben bij mij en aziatische visjes terug. Deze staan op de lijst...

Bekijk bijlage 311886
Ja echt he, ik heb ze bij de lfs gezien en dan is het net of ze fluoriserend zijn 😍 zodra ik ooit een groot aquarium heb komt hier zeker een grote school van in. Ook de goldring kleurslag is overigens heel bijzonder, maar op een meer natuurlijke manier 👍
Gold-Ring-Danio.jpg
 
Altijd leuk die multi's. Dat bos ziet er best geinig uit.
 
Hoe doen de multi's het verder?
Ze zijn nog wat verlegen, zodra ik binnen een meter van de bak kom hangen ze krampachtig stil boven hun schelpje, maar als ik op de bank van een afstand naar ze kijk, racen ze door de bak en zijn ze de boel aan het verbouwen. Ik zal dit weekend eens het statief voor de bak zetten en wat gedrag filmen 👍
 
Wat een gave bakken!

Ik pik trouwens je lampen als optie voor m'n eigen toekomstige build.
 
Wat een gave bakken!

Ik pik trouwens je lampen als optie voor m'n eigen toekomstige build.

Bedankt!
Ben benieuwd hoe ze je bevallen 😉
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd een filmpje van het gedrag van de multies.

Vergeef me, ik ben geen filmer en heb een gratis bewerkingsapp gebruikt. De kwaliteit is dus niet heel erg te gek. Als iemand filmtips voor me heeft zou dat geweldig zijn!

Liedje is overigens door mijn vrouw ingezongen met haar band een drietal jaar geleden.

 
Nou, jij bent wel erg bescheiden hoor. Ik vind het een heel mooi filmpje, en deze versie van " Happy" vind ik erg goed en bovendien heel passend!
 
Nou, jij bent wel erg bescheiden hoor. Ik vind het een heel mooi filmpje, en deze versie van " Happy" vind ik erg goed en bovendien heel passend!
Dankjewel, was overigens geen valse bescheidenheid, heb mn bril even schoongemaakt en nu ziet het er allemaal veel scherper uit😱🤣

Oeps...
 
En weet je al welke " wilde dieren" er in jouw bos gaan wonen?
Jep, heb het heel eenvoudig gehouden:

4 amano
2 neriet
10 hengeli (+1 verdwaalde espei)

over anderhalve week breid ik het schooltje uit met nog eens 6 stuks, als de espei alleen blijft zwemmen breng ik hem terug. Plantjes slaan heel mooi aan, zal er morgen ook eens een filmpje van maken 👌
 
Ook weer een prachtig filmpje, en je muziek vind ik geweldig. Welk stuk is dit?
Dankjewel! een modern klarinet stuk van Eugène bozza, volgens mij geschreven in 1953. Het stuk heet claribel en doet me en beetje aan Eric Satie denken 👍
 
Leuk man ziet er tof uit!

Als we dan toch in de verzoekjes zitten, nu het allemaal ingericht is heb je nog een foto van het totaalplaatje?
 

Terug
Bovenaan