Ook tegen blauwalg? Is toch meer een bacterie probleem?Enkele snelgroeiende plantjes kunnen grote hulp zijn in je strijd tegen de algjes.
Dank! Uitselecteren is geen doen in deze bak; kom je nooit doorheen met een schepnetje haha. Ik doe er misschien af en toe weer een paar knappe exemplaren bij en dan zien we wel.Leuk bakkie hoor. Mooi garnalen! Ga je die nog uitselecteren op kleur? Ik merk dat mijn vuurgarnalen (ooit mooi rood) steeds minder gekleurd worden, maar ik selecteer ze dus niet.
Bacteriële druk kun je idd verlagen met een goede plantengroei.Ook tegen blauwalg? Is toch meer een bacterie probleem?
Ja ach, jammer dat 't nie gewerkt heeft, maar geen ramp om opnieuw te scapen. Dat gedeelte vind k leuk en gezien het een hele experimentele scape was, zat 't dr wel in dat ik iets zou moeten aanpassen. Enige dat ik hier nog aan zou kunnen doen is het middenstuk van die boog eruit slopen en dan de overgebleven pilaren wat naar elkaar schuiven zodat eromheen wat stroming kan plaatsvinden, maar knap wordt 't dan niet.Jammer Lara maar soms moet je iets anders proberen.
die blackout was vooral vanwege de blauwalg, in een gewone emmer / met licht hadden ze wellicht wel overleefd.Jammer van de plantjes Lara en een week is wellicht net wat te lang geweest. Maar goed als je moet herscapen dan kan het soms niet anders.
O ja dat was ik ff vergeten maar neem dat die paar hersencellen van mij maar niet kwalijkdie blackout was vooral vanwege de blauwalg
Ik zie nog genoeg stukken steen waar geen plant opzit hoor . Wel erg leuk zo en om eerlijk te zijn vindt ik dit mooier dan de oude scape.Als iemand nog een plekje ziet, hoor ik 't graag
Normaliter 4 dagen; had ook gehoopt de hardscape in die periode weer opnieuw op te bouwen, maar dat was bietje naïef gedacht als je wil hergebruiken en de kit ook nog moet laten uitdrogen voordat je weer kunt afvullen. Maar goed; slechts 2 plantsoorten verloren; de rest 100% hergebruikt en nog stukken steen/hout over, al met al is dus straks nog steeds 95% hergebruikt, wat prima is.Een week zonder licht is inderdaad wel erg lang, zeker voor lichtminnende en tere planten. Moet dat echt zo lang om van de blauwalg af te komen?
Nu eerst alles lekker laten groeien. Maar dat gaat vast goed komen.
Dank!Supermooi geworden! Ik ben het met John eens, vind deze scape ook mooier dan de vorige.
Leuk om van alle kanten te kunnen kijken zo.
Uiteraard. Filter heeft gewoon doorgedraaid in de tijdelijke bak met levende have erin en wat loze plantjes die ik niet ging hergebruiken.hedde nou een in gedraaide filter gebruikt da werkt bij men het best voor de opstart
Thanks!Wat een mooie (tweede) scape heb je gemaakt! Ik ga voor je duimen dat de algen wegblijven!
Dank Cornelius!Ik vind 'm geslaagd
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.