Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat de temperatuur in jouw bak niet overal hetzelfde is.

Mijn thermostaat staat op 24 graden.

peterdenhaag53 zei:

Meten is weten 🙂 Ik heb de thermostaat nu ook op 24 graden ingesteld.

peterdenhaag53 zei:
rschiks zei:
peterdenhaag53 zei:

Meten is weten 🙂 Ik heb de thermostaat nu ook op 24 graden ingesteld.

Zekers te weten 😉

Ben benieuwd hoe je verder gaat.

Ik ben aan het overwegen her en der planten toe te voegen en te verplaatsen. Aan de linkerkant heb ik cabomba staan en die wordt door de sterke stroming naar rechts "geblazen". Aan de rechterkant groeit de cabomba echt hard. Ze zijn al meer dan 60cm lang. Misschien halveren en de bossen dikker te maken. De vallisneria is aangevreten door larven, deze vervangen door nieuwe.

Ja, in het begin blijf je vaak bezig met indelen en kijken welke plant het waar het beste doet. Zeker in zo'n grote bak. Ook zullen sommige soorten het prima doen en andere helemaal niet. Kwestie van uiroberen en ervaren hoe jouw bak het beste draait.
Is wel een heel leuke periode!

Normaal is het altijd vrij rustig...maar als er eten is!

58.jpg

Inmiddels al bekend wat voor'n bewoners het aquarium nog meer gaan vergezellen?

leontoeter zei:
Inmiddels al bekend wat voor'n bewoners het aquarium nog meer gaan vergezellen?

Ja, ik heb sinds gisteren een school van kardinaaltetra's (148 stuks, waren alle beschikbare) toegevoegd.

Foto is van gisteravond (licht was al gedimd).

378KBEO7ldgNtiiUDEzdljShjreN6wVO.jpeg

Als goed is moet dit weekend het schooltje van P. denisonii komen en 5 stuks Pterophyllum cf. scalare Lago Manacapuru.

Mijn vrouw wil nog graag de kardinalen uitbreiden 🙂 Ik heb gezegd eerst maar het andere schooltje af te wachten.

Maar ik kan niet anders zeggen dat het machtig mooi is zo'n hele school door de bak zien te bewegen! Geweldig. Nu we wat in het midden/boven hebben zwemmen begint de bak echt te leven! 😛

kpaulu zei:
148 kardinalen wow! schooltje cory's ziet er ook leuk uit!

Aankomend weekend zal ik betere foto's plaatsen (hopelijk heb ik dan ook een betere camera).

Zo mooi hoor. Allemachtig,148 kardinaal tetra's, kan inderdaad niet anders dat het er mooi uitziet.

Geweldig mooi zeg en wat een aantal haha kunnen menig forum lid alleen maar van dromen 😛

Zou je niet meer maanvissen nemen met dit formaat anders vallen ze niet eens op denk ik hahaha 😛

Khoppie zei:
Geweldig mooi zeg en wat een aantal haha kunnen menig forum lid alleen maar van dromen 😛

Zou je niet meer maanvissen nemen met dit formaat anders vallen ze niet eens op denk ik hahaha 😛

Ik wil even kijken hoe het met de torpedo's gaat. Maar maanvissen kunnen redelijk groot worden, toch?

De grootste soorten worden ongeveer 30 a 35 cm hoog.
Ik heb 5 Pterophyllum sp. Rio nanay in mijn 120cm aquarium zitten en dit os opzich al niet heel overdreven druk dus laat staan in een 400cm 🙂 Zou zelf zeker het dubbele erin doen dus een stuk of 10 🙂
Ik heb ze ook samen met kardianlen en die laten de mijne gewoon met rust. Vooral als je jonge maanvissen koopt zijn deze nog niet echt in staat een halfwas kardinaal op te eten 🙂
Opzich denk ik niet dat het een probleem opleverd met je Denisonii's zie best vaak dat deze gecombineerd worden. Ze kunnen wel wat drukker zijn maar je aquarium is groot genoeg lijkt me 😛

Ik heb 8 discussen op 150cm zitten en heb soms echt de neiging ze te gaan zoeken....Zeker als ze met de neus naar het raam staan zijn ze nauwelijks te zien. Had er ook een knap aantal ingedaan hoor 😉

Verders: echt een super gave bak, ik doe leuke ideeen op! 😉

Khoppie zei:
De grootste soorten worden ongeveer 30 a 35 cm hoog.
Ik heb 5 Pterophyllum sp. Rio nanay in mijn 120cm aquarium zitten en dit os opzich al niet heel overdreven druk dus laat staan in een 400cm 🙂 Zou zelf zeker het dubbele erin doen dus een stuk of 10 🙂
Ik heb ze ook samen met kardianlen en die laten de mijne gewoon met rust. Vooral als je jonge maanvissen koopt zijn deze nog niet echt in staat een halfwas kardinaal op te eten 🙂
Opzich denk ik niet dat het een probleem opleverd met je Denisonii's zie best vaak dat deze gecombineerd worden. Ze kunnen wel wat drukker zijn maar je aquarium is groot genoeg lijkt me 😛

Mij was verteld dat het jonge maanvissen zullen zijn. Als ze er in zitten kan ik het wat beter beoordelen voordat ik ga uitbreiden. Ik was het eens met mijn vrouw om de kardinalen uit te breiden, maar toch eerst maar even wachten op de rest. Die ene week zal niet veel uitmaken.

Nee een weekje niet maar zou er geen halfjaar mee wachten aangezien de nieuwe maanvissen dan een stukje kleiner zullen zijn dan degene die je dan al in het aquarium hebt zitten. Als je dan niet uitkijkt maken je grotere maanvissen de kleintjes af en denk niet dat je dat wil 😛

Khoppie zei:
Nee een weekje niet maar zou er geen halfjaar mee wachten aangezien de nieuwe maanvissen dan een stukje kleiner zullen zijn dan degene die je dan al in het aquarium hebt zitten. Als je dan niet uitkijkt maken je grotere maanvissen de kleintjes af en denk niet dat je dat wil 😛

Nee, het zullen enkele weken zijn.

Dan is het niet zo'n heel groot probleem denk ik onderlinge concurentie ga je toch nog wel krijgen als ze de rangorde gaan bepalen dusja 🙂

Khoppie zei:
Dan is het niet zo'n heel groot probleem denk ik onderlinge concurentie ga je toch nog wel krijgen als ze de rangorde gaan bepalen dusja 🙂

Maar die bak is groot genoeg om elke vis zijn rust te laten gunnen 😉

Ja dat wel maar die rangorde bepaling krijg je denk ik toch wel want vroeg of laat gaan ze elkaar tegenkomen 😛 een heel groot voordeel is dat het aquarium door zijn vorm en goede zichtbrekers heeft dus mochten er een aantal helemaal links in het aquarium zitten en andere helemaal reachts gaan ze elkaar nooit zien, alleen maar gunstig 😛

Ik ben vandaag gebeld door onze viswinkel. De torpedo's komen morgen. Ze weten alleen niet of het er 40 worden. 30 stuks hoogstwaarschijnlijk. Daarnaast kunnen ze geen garantie geven voor de maanvissen (Pterophyllum cf. scalare Lago Manacapuru). Mogelijk moet ik dan in onze buurt hiervoor verder kijken.

Pff, je hebt me helemaal aangestoken..
Bij elke foto denk ik meer van: ''ik moet ook zon bak!''
Het is zelfs zover dat ik bij andere mensen in huis prachtige plekken zie voor zon soort bak!

Heb al een schitterend idee voor later! (Dit komt ooit ook nog wel hier op het forum te staan hoop ik)
Tot die tijd, hou ik vooral dit topic in de gaten!

We hebben vandaag de P. denisonii kunnen ophalen. En we kregen de 40 stuks die we besteld hadden 🙂

Tevens hebben we de kardinalen uitgebreid naar de 200 stuks die we graag wilden.
We kregen bij de aankoop een klein schooltje botia's kado.

Nu zijn we wel klaar met de hoeveelheid vissen, behalve....de maanvissen. Deze hadden ze helaas niet. Hier moet ik nog naar op zoek. Als iemand in de buurt van oldenzaal weet waar we Pterophyllum cf. scalare Lago Manacapuru kunnen krijgen, hoor ik dat graag.

Mooier is alles in het echt te zien (koffie staat altijd klaar 🙂 )

68.jpg

Links:

62.jpg

Midden:

63.jpg

Rechts:

64.jpg

Totaal:

65.jpg

Een gedeelte van de school torpedo's:

66.jpg

67.jpg

Vind het zo al mooi ! knap gedaan mensen! petje af....

en koffie? Oldenzaal is niet tever van hier maar koffie klinkt nog niet erg aanlokkelijk 🙂

Mooi gezicht zo grote groep Kardinalen. Planten gaan ook lekker zo te zien, je kan al wat gaan snoeien.

Diesel1610 zei:
Vind het zo al mooi ! knap gedaan mensen! petje af....

en koffie? Oldenzaal is niet tever van hier maar koffie klinkt nog niet erg aanlokkelijk 🙂

Gebak erbij? 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan