400x50x60 van Richard (rschiks)


Botia zei:
Jou Torpedo's zijn nog jong en nog lang niet vol groeit. Eenmaal volwassen en 3x zo groot is het beeld heel anders.

Klopt. Mogelijk ga ik er dan wat overzetten naar een ander aquarium.
 
Dat zou dan kunnen.

Ik heb zelfs gemerkt dat vissen in gevangenschap en gehouden in zulke grote bakken als de jouwe, welke goed worden onderhouden, en de vissen goed gevarieerd gevoerd. De dieren uiteindelijk nog groter worden dan in de natuur.

Dat betekent denk ik dat de vissen in de natuur te weinig voedsel vinden om zo groot te worden als genetisch mogelijk is.
 
Mooie inrichting hoor hoeveel liter ging er eigenlijk in de bak heb je dit bijgehouden??
 
Dravik2 zei:
Mooie inrichting hoor hoeveel liter ging er eigenlijk in de bak heb je dit bijgehouden??

Nee, niet echt. Ik denk rond 1000-1100 liter.
 
huh? Ik dacht echt vele malen meer.... Haha wat kan een mens zich dan vergissen...

Gelukt met je filmpje? ( ja ik wacht nog :) ) en je maanvissen bij Jos ?
 
Diesel1610 zei:
huh? Ik dacht echt vele malen meer.... Haha wat kan een mens zich dan vergissen...

Gelukt met je filmpje? ( ja ik wacht nog :) ) en je maanvissen bij Jos ?

Ik heb vandaag geen tijd meer gehad om een filmpje te maken. Ik ben inderdaad bij Jos geweest. Geweldig om zoveel maanvissen bij elkaar te zien. Uiteraard was het geen probleem een schooltje mee te krijgen ook nadat ik mijn huidig visbestand heb verteld. 5 maanden oud. Ze zitten er inmiddels in. Ze hebben wel enige tijd nodig om aan de bak te wennen. Ze verstoppen zich nog steeds. Maar als ze even op verkenning uit gaan weten de overige bewoners dat ze er zijn. De kardinalen en de torpedo's zijn als de dood voor ze. Er hoeft er maar een maanvis in de buurt van de torpedo's te komen en weg zijn de torpedo's.
 
Mooi Richard. Ben benieuwd naar je foto's of filmpje.
Jullie bestand gaat prima in de richting die jullie voor ogen hadden.
 
peterdenhaag53 zei:
Mooi Richard. Ben benieuwd naar je foto's of filmpje.
Jullie bestand gaat prima in de richting die jullie voor ogen hadden.

We zijn nu klaar :)

De maanvissen komen nu langzamerhand tevoorschijn. Morgen ga ik wederom een poging wagen om foto's te maken (en filmpje).
 
Nou, graag weer wat foto's natuurlijk!
Ben benieuwd...
 
Hierbij wat foto's van de manen. Ze zijn nog steeds een beetje bang en kreeg ze dus ook niet allemaal op de foto :)

70.jpg


71.jpg


72.jpg
 
Het is gelukt wat filmpjes te maken (iPhone en zonder geluid) :)

Filmpje 1 (cardinalen aan het eten, ze kwamen echter niet allemaal):

[video]http://www.youtube.com/watch?v=EqR2n4dFTGc[/video]

Filmpje 2 (de torpedo's):

[video]http://www.youtube.com/watch?v=iH2rALPxImo[/video]
 
Mooie maantjes hoeveel heb je er
 
Oogt netjes hoor. Ga je straks nog uitselecteren?
 
Wauw! Mooi hoor zo'n grote school kardinaaltjes. En een mooie groep manen ook voor zo'n maat aquarium. Ben benieuwd wanneer ze echt mooi op kleur komen.
 
swordfish zei:
Oogt netjes hoor. Ga je straks nog uitselecteren?

Hoe bedoel je uitselecteren?
 
homines zei:
hoeveel uur per dag kijk je naar je aquarium?

Prachtbak!

Genoeg uurtjes! :D
 
Wat de anderen zeggen kan ik alleen maar beamen. Echt gaaf geworden. Ook de achterkant is heel mooi geworden. Geeft wel een aparte sfeer met dat groen.

Alleen de manen moeten nog flink op kleur komen of niet? Meende tenminste hier ergens gelezen te hebben dat je voor red shoulders wilde gaan?
 
Joshua1302 zei:
Wat de anderen zeggen kan ik alleen maar beamen. Echt gaaf geworden. Ook de achterkant is heel mooi geworden. Geeft wel een aparte sfeer met dat groen.

Alleen de manen moeten nog flink op kleur komen of niet? Meende tenminste hier ergens gelezen te hebben dat je voor red shoulders wilde gaan?

Ja, het zijn red shoulders geworden. De rode kleur moet met de leeftijd komen (Jos zei ongeveer 6 maanden). Ze zijn nu ongeveer 5 maanden oud.
 
Wat een mooi aquarium heb je, ook qua maat.

Leuke vissen die Red Shoulders. Ik heb ze ook gehad bij Jos weg. Helaas kreeg ik ziekte in de bak waardoor ik ze allemaal verloren ben.
Zijn wel flinke eters maar daardoor groeien ze wel had. Wel veel water verversen door het vele voeren en de daardoor ontstane afvalstoffen. Door het water verversen groeien ze ook sneller.

Ik blijf je bak zeker volgen.
 
stevie51 zei:
Wat een mooi aquarium heb je, ook qua maat.

Leuke vissen die Red Shoulders. Ik heb ze ook gehad bij Jos weg. Helaas kreeg ik ziekte in de bak waardoor ik ze allemaal verloren ben.
Zijn wel flinke eters maar daardoor groeien ze wel had. Wel veel water verversen door het vele voeren en de daardoor ontstane afvalstoffen. Door het water verversen groeien ze ook sneller.

Ik blijf je bak zeker volgen.

Jammer van je vissen.
Ik wissel nu wekelijks ongeveer 20% water en tot nu toe doet alles het goed. Die maanvissen zijn duidelijk aanwezig in de bak. Bijna alle vissen wijken voor ze.

Helaas is er wel eentje overleden vannacht/vanochtend. We zagen dat er eentje de afgelopen dagen de meeste tijd verstopt was, terwijl de andere wat meer de bak verkende. Blijkbaar een voorbode.
 
Wauw wat een toffe filmpjes zeg... waanzinnig!
Die school kardinalen is prachtig mooi.. en de torpedo's zijn mijn ding niet, maar als groep wel erg mooi...
 
Mooi om de vorderingen zo te zien in de bak. Scholen zien er ook erg mooi uit

edit: ben jaloers op je maanvissen, helaas zelf een te kleine bak
 
Killerfish zei:
Mooi om de vorderingen zo te zien in de bak. Scholen zien er ook erg mooi uit

edit: ben jaloers op je maanvissen, helaas zelf een te kleine bak

Het zijn echt mooie vissen! En ze worden niet zo bang als je dicht bij het glas staat :)
 
Ik heb vandaag het purine uit beide filters gehaald. Dat was wel nodig. Normaal horen de korrels wit te zijn :)
Op de verpakking staat dat het 6 maanden meegaat...het zit er nu 3 weken in.

73.jpg


1 dag in een bleekoplossing en 1 dag in schoon water, goed spoelen en dan kan het maandag weer terug het filter in.

Je kan het effect na een uurtje bleken al zien.

74.jpg
 
Dat is wel een flink verschil! Zorgt dat Purine voor de reiniging van het water?
 
Zanziee zei:
Dat is wel een flink verschil! Zorgt dat Purine voor de reiniging van het water?

Inderdaad, ik gebruikte eerst actief kool om het water minder gelig te krijgen maar dat hielp niet echt. Met purigene gaat het een stuk beter. Daarnaast kan je purigene hergebruiken door het weer te bleken. Althans dat is de theorie en ga ik nu proberen.
 
Filtert het verder geen voedingsstoffen voor de planten uit het water?
 
Zanziee zei:
Filtert het verder geen voedingsstoffen voor de planten uit het water?

Ik denk van wel, ik voeg nog zelf nog plantamin toe. Maar aangezien ik nauwelijks zichtbaar algen heb en de planten het ontzettend goed doen, is de combinatie toch goed.

Zie voor meer info: Purigen
 
Aah merci voor de link! Ik voeg zelf ook voedingsstoffen toe, maar was erg onder de indruk van de foto's voor en na purigen gebruik ;)
 

Terug
Bovenaan