Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Joshua1302 zei:
Kan misschien ook liggen aan het soort hout wat er in ligt. Ik had in mijn vorige bak twee stukken mopani hout en die was ook altijd was gelig. Ik mijn huidige bak ligt kienhout en het water is niet geel. (Moet er wel even bij zeggen dat ik zo even niet weet wat voor hout jij er in hebt liggen)

Het is mangrove (stond op de sticker). Mopani is volgens mij een stuk lichter van kleur.

rschiks zei:
darter zei:
Als je van het gele water afwilt kan je i.p.v. kool in je filter er purigen in stoppen. Krijg je kristal helder water van.

Dank je. Over een week of twee is het kool uitgewerkt en is dit misschien een optie. Heb je zelf goede ervaringen hiermee?

Even ter vergelijk:
Doorkijk met purigen:
419415_0_82_004.jpg

Doorkijk zonder purigen:
yXZe-nufOzCzFDKw81zdMVjAS5ychL--.jpeg

darter zei:
rschiks zei:
darter zei:
Als je van het gele water afwilt kan je i.p.v. kool in je filter er purigen in stoppen. Krijg je kristal helder water van.

Dank je. Over een week of twee is het kool uitgewerkt en is dit misschien een optie. Heb je zelf goede ervaringen hiermee?

Even ter vergelijk:
Doorkijk met purigen:
419415_0_82_004.jpg

Doorkijk zonder purigen:
kjaqiBFqAUekbchSAbtwn7I-kRShGYiI.jpeg

Wow! Helder voorbeeld 🙂

Vandaag hebben we, na ruim een week, onze jonkie weer gezien. Hij is nu aardig gegroeid. Hij heeft een breed hoofd en zijn staart is nu ruim 1,5 cm. Zijn staart is duidelijk gecamoufleerd (lijkt ontzettend op het grind). We hebben nog steeds geen flauw idee welk soort.

43.png

Ik heb vandaag in elke filter 250ml purigen gestopt. In totaal zou hiermee 2000 liter water gereignigd worden. Beter teveel dan te weinig. Ik ben heel erg benieuwd of de gelige kleur nu gaat verdwijnen.

Crash zei:
Hoop wel dat je de originele zak om Purigen in te doen hebt gebruikt. 😉

Zie hier waarom;
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... #Post31809

In 1 filter heb ik het zakje van het kool gebruikt. Tig keer omgespoeld en het spul kwam er niet doorheen. In de andere filter, panty en nog een zakje van het kool er omheen. Ik merkte dat hier bij het flink drukken in de zak wel ietsjes doorheen kwam. Daarom de panty.

Ik ga het zien.

We hebben vandaag onze eerste vissen gekregen:

- 70x corydoras panda
- 50x otocinclus vittatus
- 50x amano garnalen

Eindelijk wat drukte in de bak! 🙂
De garnalen gingen meteen aan de grote schoonmaak.

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

50.jpg

Gaaf om te zien. Vooral die grote school cory's ben ik erg jaloers op. Zijn de cory's nou zo klein of de garnalen zo groot? 3de foto van onderen.. Al die oto's op de ruit, is altijd erg leuk om te zien.

Darter: wat voor een vissen zijn dat die door de 1ste foto heen zwemmen? Is dit de pseudomugil? En welke soort is het, mocht dit zo zijn?

Mooie grote groepen! De Otocinclussen had je beter mee kunnen wachten tot je bak wat 'ouder' was (met wat algengroei hier en daar). Ik zou ze voorlopig heel goed bijvoeren met groenvoer. Ze zijn hier dol op komkommer.

Killerfish zei:
Gaaf om te zien. Vooral die grote school cory's ben ik erg jaloers op. Zijn de cory's nou zo klein of de garnalen zo groot? 3de foto van onderen.. Al die oto's op de ruit, is altijd erg leuk om te zien.

Darter: wat voor een vissen zijn dat die door de 1ste foto heen zwemmen? Is dit de pseudomugil? En welke soort is het, mocht dit zo zijn?

De cory's zijn ongeveer 1,5 cm. Gezellig druk. Vergeleken met de garnalen echt klein. We hadden zelf niet verwacht dat de garnalen al zo "groot" zouden zijn.

Rene B zei:
Mooie grote groepen! De Otocinclussen had je beter mee kunnen wachten tot je bak wat 'ouder' was (met wat algengroei hier en daar). Ik zou ze voorlopig heel goed bijvoeren met groenvoer. Ze zijn hier dol op komkommer.

Tsja, ze zijn hier in de omgeving niet zo makkelijk te verkrijgen. 4 winkels hebben nu de aankomende weken geen oto's... 😳 we wilden niet het risico lopen.

Pff..
Prachtig gezicht zo al die vissen!

Hebben ze al zendertjes om ze allemaal te controleren?
Zal wel lastig zijn om te kijken of er niet toevallig eentje overleden is volgende week.
Maar laten we daar maar niet van uit gaan!

Hoop dat je ons weer kan vermaken met wat nieuwe fotootjes als ze straks een beetje gewend zijn!
En weet je al wat de volgende lading word?

Echt super gaaf! Dat is weer eens wat anders als een schooltje van acht visjes en dan zeggen dat zo het natuurlijke gedrag bevorderd wordt. Niet lullig bedoeld tegenover mensen met schooltjes van dit aantal natuurlijk. Ikdenk dat jij �cht natuurlijk gedrag gaat zien. Ik ben jaloers.

rschiks zei:
Rene B zei:

Tsja, ze zijn hier in de omgeving niet zo makkelijk te verkrijgen. 4 winkels hebben nu de aankomende weken geen oto's... 😳 we wilden niet het risico lopen.

WElke omgeving?
Nee?/ Daar niet?

De maanvissen zijn dus van de baan? 22 graden is warm zat voor Panda's en Otocinclus, maar 'maanvistemperaturen' zijn niet gezond voor ze.

Bezint eer je begint, want als er eenmaal wat in zo'n bak zit is het vrijwel onmogelijk om het er weer uit te halen.

Jones zei:
De maanvissen zijn dus van de baan? 22 graden is warm zat voor Panda's en Otocinclus, maar 'maanvistemperaturen' zijn niet gezond voor ze.

Bezint eer je begint, want als er eenmaal wat in zo'n bak zit is het vrijwel onmogelijk om het er weer uit te halen.

De temperatuur van het water is nu rond de 24 graden. De corydoras en oto's zijn echt actief. Ik lees op http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/kw ... maanvissen dat een temperatuur tussen de 21 en 26 voor maanvissen ok is.

Met wat krijg je iedereen stil.......eten!!!!

51.jpg

rschiks zei:
we wilden niet het risico lopen.
Dat risico is dus ingeruild voor het risico dat ze het niet allemaal gaan redden, want uit vele ervaringen blijkt simpelweg dat het geen gemakkelijke eters zijn, die het zwaar hebben in een nog verse bak.

Bekijk deze tip eens: http://www.youtube.com/watch?v=LEuHsnDjQCM

Jones zei:

+1

edit: de Puntius denisonii die op het wensenlijstje stond is dan juist wel een goed idee bij panda en otocinclus temperaturen, bij mijn weten.

~ Ivo

is inderdaad eens wat anders dan een gewoon schooltje.
zeer mooi. gaat een topbak worden

GewoonJoey zei:
Pff..
Prachtig gezicht zo al die vissen!

Hebben ze al zendertjes om ze allemaal te controleren?
Zal wel lastig zijn om te kijken of er niet toevallig eentje overleden is volgende week.
Maar laten we daar maar niet van uit gaan!

Hoop dat je ons weer kan vermaken met wat nieuwe fotootjes als ze straks een beetje gewend zijn!
En weet je al wat de volgende lading word?

Zoals bij belaen danny (http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... w=1#UNREAD) kardinaaltetra's, maanvissen en p. Denisonii.

Ik heb een prijsopgave gevraagd voor 200x kardinaaltetra's en 40x p. Denisonii

Mooie maat bak zeg.Leuk die grote groepen en ben benieuuwd of je nog wat grotere vissen erin gaat zetten en welke. 🙄

Wat jij aan het doen bent met je bak vind ik echt mooi. Grote scholen van drie of vier soorten en dan een mooie blikvanger ertussen is altijd prachtig om te zien. En met die kardinalen zit het wel goed met de kleur!

Ben vooral benieuwd wat dat jonkie is of weet je dit inmiddels al? Bestand is niet mijn ding maar dat hoeft ook niet.

vind je hout wel erg tof geplaatst

mss zei:
Ben vooral benieuwd wat dat jonkie is of weet je dit inmiddels al? Bestand is niet mijn ding maar dat hoeft ook niet.

vind je hout wel erg tof geplaatst

Ik durf het niet te zeggen. We hebben heel wat ge-googled en tot nu toe is de gok een corydoras.

Joshua1302 zei:
Wat jij aan het doen bent met je bak vind ik echt mooi. Grote scholen van drie of vier soorten en dan een mooie blikvanger ertussen is altijd prachtig om te zien. En met die kardinalen zit het wel goed met de kleur!

Dank je. Tot nu toe zijn het nog een beetje saaie kleuren, maar ik denk dat die kardinalen en denisonii het helemaal gaan goedmaken. We moeten nog even geduld hebben :-(

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan