Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
peterdenhaag53 zei:
Gaat prima met jouw bak!
Fraai die scholen ...top.

Dank je. Ik ben inmiddels begonnen met het leegruimen van een kamer en heb ideeen voor een nieuw aquarium 🙂 Iets heel anders. Wel weer een gezelschapsaquarium.

prachtige foto's, er staat en zwemt al voor een mooi kapitaal. Heb je extra verzekering afgesloten?

N.B. De foto's zijn hier gewoon te bekijken op de iPad hoor, dus probleem ligt ergens anders dan.

rschiks zei:
peterdenhaag53 zei:
Gaat prima met jouw bak!

Dank je. Ik ben inmiddels begonnen met het leegruimen van een kamer en heb ideeen voor een nieuw aquarium 🙂 Iets heel anders. Wel weer een gezelschapsaquarium.

Hahaha...de verslaving slaat toe..ben benieuwd!

rschiks zei:
peterdenhaag53 zei:
Gaat prima met jouw bak!

Weer zon joekel?
Zal zeker zo mooi zijn.

GewoonJoey zei:
rschiks zei:
peterdenhaag53 zei:
Gaat prima met jouw bak!

Weer zon joekel?
Zal zeker zo mooi zijn.

Het zijn nog maar ideeen hoor. Ik heb wel e.e.a. geinformeerd. Ik ben aan het stoeien met het formaat 150cm breed, 120cm hoog en 80cm diep. Het aquarium komt op een dan iets lagere kast te staan. Ik ben afgelopen weekend naar Enschede gegaan en heb daar een aantal bakken met dat formaat gezien.

Dit keer wil ik voor witte glas gaan (opti-white). De uitdaging die ik heb dan is de verlichting. Ik zat te denken aan gu 10 led spots, of gu 5,3. Wederom 2 pompen. Links en rechts.

Het aquarium komt in de hoek. Links en de achterkant komt in de hoek en maak ik meteen zwart.

In Artis kan je mooie bakken zien van die hoogte. Je ziet dan ook dat bepaalde vissen die we als midden vissen bestempelen dan bovenin of juist onderin gaan zwemmen.

Het onderhoud wordt gedaan in een duikpak!

Botia zei:
In Artis kan je mooie bakken zien van die hoogte. Je ziet dan ook dat bepaalde vissen die we als midden vissen bestempelen dan bovenin of juist onderin gaan zwemmen.

Het onderhoud wordt gedaan in een duikpak!

Ik vind het wel wat hebben zo'n hoogte.

Onderhoud is inderdaad ��n van die uitdagingen 🙂 maar gaat vast wel lukken!

Onwijs gave foto's...
De school met kardinalen is prachtig. Je planten groeien goed...
Ik zou best wat cabomba kunnen gebruiken want heb wat last van alg in mijn bak. Merk dat dit met een echte snelgroeier toch altijd snel onder controle is....
Ben erg benieuwd naar de plannen voor het nieuwe project.

Dit heb ik altijd een mooie bak in artis gevonden. Ook zo hoog.
OKDK7DwIv9QHF4Zz0VROgQskz2kx4m8x.jpeg

Botia zei:
Dit heb ik altijd een mooie bak in artis gevonden. Ook zo hoog.
ypBts2OciVrGXn4htYqrJNgZkDsWZnwi.jpeg

Inderdaad mooi. Ik heb al wat ideeen over de inrichting 🙂 maar ja, eerst fase 1: de kamer klaar maken....

MsFelix zei:
Onwijs gave foto's...
De school met kardinalen is prachtig. Je planten groeien goed...
Ik zou best wat cabomba kunnen gebruiken want heb wat last van alg in mijn bak. Merk dat dit met een echte snelgroeier toch altijd snel onder controle is....
Ben erg benieuwd naar de plannen voor het nieuwe project.

Ik had cabomba bij aquarium-planten.com destijds besteld. Mooie stekjes en niet duur Groeit als kool. Ik heb nauwelijks last van algen.

Bak ziet er super uit. Gaaf hoe alles zo snel groeit!! Wordt steeds jaloerser naarmate er meer plaatjes gepost worden. Heb je misschien ook een overzicht van de hele bak? Vanaf het midden of iets schuin ofzo? Of kun je er een panorama van maken?

Killerfish zei:
Bak ziet er super uit. Gaaf hoe alles zo snel groeit!! Wordt steeds jaloerser naarmate er meer plaatjes gepost worden. Heb je misschien ook een overzicht van de hele bak? Vanaf het midden of iets schuin ofzo? Of kun je er een panorama van maken?

Panorama kan ik proberen. Filmpje van links naar rechts bewegen is misschien ook een optie.

Je bak is werkelijk beeldschoon , en je scholen zijn geweldig.
Leuke foto's van Artis!

Jaloers ! Geweldige bak, moest ik er zo eentje hebben zou ik er uren voor kunnen zitten.( zoals je waarschijnlijk zelf ook doet 🙂 )

dus je gaat van 4.00 naar 1.50 of is dit erbij ? In dat geval is het goed hahaha......
Ik zou de diepte toch goed overwegen, ja absoluut het is heel erg mooi, maar praktisch ?
Volgens pythagoras is dan de onderkant achterin 145 cm vanaf de bovenrand voorruit.

N.Oldenzeel zei:
dus je gaat van 4.00 naar 1.50 of is dit erbij ? In dat geval is het goed hahaha......
Ik zou de diepte toch goed overwegen, ja absoluut het is heel erg mooi, maar praktisch ?
Volgens pythagoras is dan de onderkant achterin 145 cm vanaf de bovenrand voorruit.

Dit wordt een aquarium erbij.

Ja, praktisch wat uitdagingen. Daar houd ik wel van! Misschien een katrol boven de bak hangen waardoor ik boven de bak kan zweven 🙂
Of moet ik hem niet strak in de hoek plaatsen.
Ik ga de aankomende tijd hier even over nadenken. Hij staat er morgen nog niet hoor 😀

ERBIJ...SUPER TOP !!!! Doe je goed, haha je mag blijven, niet dat ik daar over ga, maar ok ;-)

Veel voorplezier met het nadenken.

Je kan natuurlijk ook een hele slaapkamer dichtkitten en de deur vervangen door een glasplaat. 😛 😀

@N. oldenzeel: Wow das een mooi project! http://www.gifkikkerportaal.nl/Forum/ta ... fault.aspx

@Richard: In de afgelopen 9 jaar heb ik hier veel mensen gezien die een grote bak begonnen, enthousiast kwam er een 2e en ik heb zelfs meegemaakt dat iemand na 1 jaar zelfs 35 bakken had. Maar na verloop van tijd vergt het meestal allemaal toch wat teveel onderhoud. Het enthousiasme van het begin is er wat vanaf en de stroomrekening valt hoger uit dan gedacht. Ik zou in jou geval ook nog even wachten met een 2e bak en die pas over een jaar of 3 opstarten als je die dan nog wil.

Je ziet ook dat veel van die mensen na 2 jaar terug gingen naar 1 bak of zelfs stopten.

Niet naar bedoeld maar een constatering van wat ik hier zag. En er waren ook uitzonderingen.😉

Botia zei:
@N. oldenzeel: Wow das een mooi project! http://www.gifkikkerportaal.nl/Forum/ta ... fault.aspx

@Richard: In de afgelopen 9 jaar heb ik hier veel mensen gezien die een grote bak begonnen, enthousiast kwam er een 2e en ik heb zelfs meegemaakt dat iemand na 1 jaar zelfs 35 bakken had. Maar na verloop van tijd vergt het meestal allemaal toch wat teveel onderhoud. Het enthousiasme van het begin is er wat vanaf en de stroomrekening valt hoger uit dan gedacht. Ik zou in jou geval ook nog even wachten met een 2e bak en die pas over een jaar of 3 opstarten als je die dan nog wil.

Je ziet ook dat veel van die mensen na 2 jaar terug gingen naar 1 bak of zelfs stopten.

Niet naar bedoeld maar een constatering van wat ik hier zag. En er waren ook uitzonderingen.😉

Qua onderhoud is het nu voor mij 2 uurtjes in de week. Ik verwacht zeker dat de stroomrekening hoger zal uitvallen. Dit is ook de reden voor de led verlichting (overigens overal in het huis heb ik nu leds). Het water heb ik al meteen laten verhogen. Tja, hobby's kosten altijd geld :-(
Vooralsnog zit ik in de planningsfase, maar ik ken mezelf lang genoeg dat ik het wel ga doorzetten 🙂

Overigens was dit niet mijn eerste aquarium. De vorige moest ik vanwege verhuizing en ruimtegebrek opgeven. Met de bouw van ons huidig huis heb ik meteen met een aquarium rekening gehouden.

Kijk, dan ben je goed bezig!

Een vriendin van me moest door verhuizing ook haar zoutwaterbak opgeven, is nu aan het verbouwen en heeft al een plek ingericht voor een 5meter (!) zeeaquarium.

Zwits zei:
Kijk, dan ben je goed bezig!

Een vriendin van me moest door verhuizing ook haar zoutwaterbak opgeven, is nu aan het verbouwen en heeft al een plek ingericht voor een 5meter (!) zeeaquarium.

5m...wow...een zeeaquarium, ook een leuke hobby 🙂

Mooi geworden joh! Het totaalbeeld is ook echt een totaalbeeld en niet drie aparte aquaria.

Je nieuwe bak ben ik erg benieuwd naar!

Een tweede koppel heeft vanochtend ook eitjes afgezet, in de buurt van het andere koppel.
De hele rechterkant van het aquarium wordt nu goed in de gaten gehouden.

113.jpg

Schitterend aquarium blijft het 🙂 Lijkt me geweldig om zoveel ruimte voor je vissen te hebben, helaas wil me vriendin daar niet aan 😉.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Ik kan de foto`s weer zien . SUPERRRR

En nee ik heb niets veranderd of gedaan.

GVD GVD . wil ik de tweede kijken weer niks te zien .

eerste keer mooie maanvissen met eitjes nu alleen kan ik weer niets zien .

Prachtig mooie grote bak & vissen. Als er een pikzwarte achterwandfolie achter zou zitten (ben ik fan van) zou ik hem NOG mooier vinden 😉 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan