550 liter zee -nieuwe bak


vandaag mee gedaan met de tatoo actie:



IMG-20170804-WA0026.jpeg
 
kleine update .
doseer pomo heeft in de loop van afgelopen week een storinkje gehad op de add-4 waarbij de elementrn op de 4 extra pompen ENORM over gedoseerd is..

hier staan op:
no3+
carbon vs
iodine en mangaan

gelukkig was de fles carbon bijna op, dus geen bacyerie bloei, we een ENORME bak nitraat, iodine en mangaan waren okk zo goed als leeg..

schade: flap.. heeeeeeeeel veel flap.. een schuimer die aan het overkoken is geweest 2 dagen lang, en een nitraat van rond de 50..

alle koralen hebben een flinke klap gekregen..
de nieuee tafel acro gaat het vermoedelijk niet halen..

de blauwe acro s zijn al bruin. de groene formosa e.d. zijn ook al rjchting bruin aan het gaan..
kh verbruik is flink gekelderd..dus die is nu tehoog..

1 grote ravage..

daarintegen is er ook goew nieuws.. dit huis is verkocht.. en alles is rond m.b.t. nieuwe woning, dus 27november krijgen we de sleutel van de nieuwe woning, ik verwacht 4december het aquarium te verhuizen,
nieuwe woning bied de mogelijkheid om op termijn een grotere bak aan tr schaffen, 250x70x60 of ergens richting die maat..
 
Wat een doffe ellende zeg met de bak. Tja techniek is mooi zolang het goed werkt natuurlijk. Ik hoop dat de schade een beetje beperkt zal blijven voor je nu.

Wel mooi dat je het huis al kwijt bent en dat was te verwachten met wat ik heb gezien van je woning;)
 
fun fact.. we zijn nu een aantal dagen verder.. no3 wou nie zakken..

ik kom er exht net achter, dat de pompkop 5 (1e op add4) nu helemaal niets meer doet..
 
kleine update..

de gyre s beginnen oud te worden..
tijd voor iets nieuws

de tunze stream 3 6150, het kannon, sterk, doodstil, en duitse degelijkheid.

20170916_154756.jpg
 
Leuk speelgoed en hou oud zijn de oude dan? Vaak is het Duitse spul inderdaad van goede kwaliteit.
 
Dat model ken ik niet , zijn die gyres dan echt "op" of waren dat van die chinezen ?? Dat is wel snel .
 
waren de chineze jebao cp40 v3.
ik heb ook echte maxpect 150 gehad. deze is 3x stuk gegaan in 6 maanden en heb k toen een nieuee voor gekregen en verkocht.

de jebao zijn volgens mij een jaar ofzo mee gegaan, geen ramp..
en ja ze waren echt op, plastic werd broos en begon te breken, rotors waren krom en versleten, door slakjes e.d. die erin/ertegen hebben gezeten (alle gyres hebben hier last van)

dit is de laatste generatie tunze stream 3, zonders echt lagers e.d. de rotor zweeft in de behuizing, er is 1 plek onderop de rotor waar de behuizing geraakt word, een contact oppervlak van een halve mm..

deze pompen hoor je niey, ik dacht dat de gyre en rw pompen stil waren, deze is echt niet te horen. ook niet op wave standen.

enig nadeel is de vorm.. daarintegen krijg je wel 5jaar garantie e.d. op dit ding
 
zeker zeker zeker

hectische weken.. enooooorme verbouwing achter de rug.. van tegels bikken tot egaliserrn, nieuwe pvc vloeren. alle muren en plafonds een verse laag verf.. wat radiatoren verwijderd en verplaatst, een enotme bult werk....

ik ga mijn rif slopen.. NU!

even de laatste foto met smerig glas.. wegens totale afwezigheid van onderhoud de afgelopen week a anderhalf..

dit doet pijn.. de bak draaide NU pronleemloos.. alles groeit kleurt en is in prima conditie..

dit doet echt pijn.. maar de bak gaat mede door de enorme financiele tegenvallers in de nieuwe woninf, gewoon nog een ronde mee..

er ligt 40kilo nieuw steen (caribsea life rock en aquaforest reef rock) morgen MOET hij verhuizen..

20171205_193013.jpg
 
Succes, jammer dat het moet maar in zijn geheel verhuizen is niet te doen natuurlijk.
Je maakt er vast weer een prachtig rif van!
 
de toekomst is mooi.. de muur waar aquarium komt kan ik makkelijk 2.30m kwijt, metertje eraan is dus kwa ruimte geen probleem..


blijft eendroevig gezicht dit..

IMG-20171205-WA0093.jpeg
 
onderweg naar de nieuwe plek..
ik zal het iets frequenter updaten als dat gewenst is

20171206_203809.jpg
 
Heel graag! Bakken in opbouw zijn altijd mooi, zeker zo mooi als de jouwe was :)
 
gister dus verhuisd.. hele inboedel in aan dag verplaatsen is iets wat ik nooit meer ga doen..

de bak staat op zijn plek.. voorzien van een liter of 175 water (oud water).. stroming en verwarming..

er staat 250liter osmose klaar wat erin moet. maar dat moet eerst verwarmd en zout gemaakt worde ..

voor zover ik kan zien, is eigenlijk alles goed ober gekomen,

de dozen er rechts van is 1 doos 20kilo aquaforest rock (voornamelijk plates) en 1 doos 20kilo carib sea liferock (soort real reef)

ik ga vanmiddag opzoek naar pvc e.d. aangezien echt alles afgezaagd is gister

20171206_222241.jpg
 
Mooi dat alles al over is maar volgens mij staat er nog wel het eea om uit te pakken nu in je huis:Dk;)k. Verhuizen moet je eigenlijk maar een keer in je leven doen maar ja dat zal wel een utopie zijn:deal:
 
verhuizen das geen ding wat je niet te vaak moet doen ben er na 16 keer ook mee gestopt :Dk:Dk
zie wel mogelijkheden voor de toekomst bij
237427-51735683b4bc65817e1e9ebb1e32a3f1.jpg
deze foto
zo gauw als de spaarpot en de energie bij mini-fred weer op peil zijn dan :Dk:Dk
succes met uitpakken en inrichten
 
ik heb nog nooit langer als 3 jaar ergens gewoond (vorige verhuizing is nog wel hier terug te vinden)

hier heb ik riimte genoeg voorlopig (165m2 bewoonbaar oppervlak)

heb er wat steen in gestopt, lamp opgehangen, afschuimer enzo schoon en erin gehangen..

enoooorme opstart piek (ik vermoed door het "levend" steen)
alsook 80% van de koralen dag1 kapot (vermoed te koud geworden) allemaal verschrikkelijk beroerd, maar we moeten door..

de bak in opstart..

we kunne er weer tegenaan

IMG-20171221-WA0006.jpeg
 
Pff , wat een tegenslag .
Zijn de vissen ook mee overgegaan ?

Ja, alles direct over, alleen de gele dokter heeft het niet overleefd en 2 chromissen zwemmen in de overloop, vissen doen het nu redelijk, picasso vol stip alleen
 
Ja, alles direct over, alleen de gele dokter heeft het niet overleefd en 2 chromissen zwemmen in de overloop, vissen doen het nu redelijk, picasso vol stip alleen

Stip , tja , ik ken het maar al te goed.
Ben er ook nog steeds tegen aan het boksen om de nigricans "vrij" te krijgen .
Een gele dokter kan toch wel veel hebben , maar blijkbaar deze keer minder geluk .
Aan stip bezweken of anders ?
 

Terug
Bovenaan