550 liter zee -nieuwe bak


Wow! Wat een prachtige bak is dit zeg!:eek:
 
Mooi hoor. Hoeveel licht heb je boven deze bak nu?

8x 54watt t5
3 ati aquablue special (wit)
5 ati blue plus (blauw)

op dit moment nog 1x hvp aqua led balk blauw. 2e komt eraan.
 
Dat is een flink stuk licht dus.
 
dat moet ook..
netto hangt er ongeveer 1watt per liter..
goed voor de nuon :D

ik wil alleen ook WEER ooit andere stroming pompen..

deze jebao immitatie gyre zijn goed, stroming hee mooi, maar zodra ze vuil worden verliezen ze verschrikkelijk veel power (van 20% naar 100% ) en zoek iets dat langer dooor kan zonder heel veel debiet te verliezen..

zo beetje alle jebao hebben hier last van, ik denk dat ik op zoek ga naar een setje tunze pompen (2x 6095 wide + 2x6055)
 
Ik heb hier de Sicce stromingspomp en die bevalt goed en is makkelijk schoon te maken maar ja dan praat ik over 5 maanden dus:D
 
probleem js dat ik een maatje groter nodig heb, en erg graag iets heb met controller.

helaas kan ik hiervoor niet bij sicce terrecht..

en ik ben al jaren gek van de tunze pompjes.. en relatief gezien, zijn ze nog best ye betalen als je de levensduur e.d. mee rekend (tunze 6095 met single controller kost 200euro per stuk)
 
Ik ben ook blij met mijn tunze setje met controller , 3 regelbare (gebruik er maar 2 momenteel)
En pas nog een andere grote tunze gekocht voor 25 eurotjes , maar die is niet te regelen (samen met wat HQI)
Paar jaar terug geruild met iemand , was mooie deal voor mij .

Op het zeewaterforum staat nu een 6055 te koop .
 
tunze blijft onverwoestbaar.
ik wil 6095 wideflow. of de stream3 6150 :)
 
en toen stoptte ik met het hele jayfish / aquarum controller gebeuren..

ik werd he-le-maal gek van ALLE updates/bugfixes e.d.
het werktte, en dan 1x in de week updaten, voor een cruciaal stuk van me bak, dat zag ik niet meer zitten..

wat nu?? ik heb alle hardware nog?

ik maak er 1 met een arduino-tje..
de software is zojuist storing vrij gecheckt.. en klaar om op de arduino te zetten..
deze bevat in de software:
16 stopcontacten
ph monitoring dmv Atlas scientific EZO module en probe
temperatuur (2x ds18b20)
ORP monitoring dmv Atlas scientific EZO module en probe
pwm fan sturing op basis van temperatuur
Jebao pwm controll (alle jebao conrollers kunnen de prullebak dan in)
doseer pompen
voer apparaat
webcam support

email alarm e.d.

we gaan weer vrolijk verder knutsellen
 
Gelukkig ben je technischer dan dat ik ben:D:D;).
 
ieder ze hobby ;)

na alle ellende, en 4 dagen kloten... krijg ik em ein-de-lijk compiled in de arduino IDE..
als dit gaat werken, wordt dit heeeeeel gaaf!
 
Man, jij mag de techniek achter mijn bak ook eens komen doen , echt vet!
 
Zoiets moet de aan mij ook niet vragen , komt niet goed :)
Ik heb al moeite om een pulzhar ledbalk in te stellen via bluetooth of zoiets ....
Gewoon een aan en een uitknopje is meer dan voldoende .

Mooi dat je daar verstand van hebt , succes ermee !
 
en we zijn online...

Screenshot_20170617-231226.png
 
ziet er nog steeds goed uit
Is die temperatuur niet net te hoog. ik probeer mijn bak , op aanraden van..., op 24° te houden
 
Mij is juist weer 25 graden verteld en dat lukt nog zonder extra koeling tot nu toe
 
gister 27.6. ik schrik daar niet van...
zolang ik hen die enkele dagen onder de 28 kan houden zonder koeler *alleen fans* dan vind ik hem prima
 
volges mij had ik deze nog niet gedeeld:

20170621_180919.jpg
 
Een hele gave vis :daisy:
 
jij speelt vals jesica ;)

yup. is een zebrasoma scopas.

kan lekker de doorstart alg weg vreten *en dat doet hij goed*

alg begint nu best rap weg te trekken
 
mischien nog een leuke update...teminste,... voor de aquarium hobby..

wegens wat persoonlijke gebeurtenissen, zit er grote kans in, dat mijn woning heel binnenkort tekoop komt te staan (onze woning...)

het plan is, om direct een veel ruimere woning aan te schaffen, gezien dit niet 1 2 3 is gebeurd, en wij nu na 2 jaar WEER willen verhuizen, is het idee, om een woning te kopen om voorlopig de eerste 20jaar te blijven.

uiteraard..hoort hier op termijn een grotere bak bij.... en dit is (voor de mensen die het nauw volgen) ook dus direct de reden, dat ik de mega grote RE bubbelking 250, niet verkocht heb..

duuuussss we genieten nog even van deze bak, maar aangezien het allemaal snel kan gaan.. verwacht ik niet dat deze nog een jaar zal blijven draaien...

na verbouwing, en aanschaf nieuwe auto, zal er een VEEEL grotere bak komen (denk aan 250x70x60 of mischien zelfs 260x80x60) .. iig een display van minimaal 1000 liter :D

nu nog een droom.. maar..er zijn plannen :D
 
jij speelt vals jesica


Haha, ik zou mn forumnaam moeten veranderen merk ik wel weer:D:D. Nou je hebt nog heel wat op stapel staan merk ik wel en dat is bijna een kleine prive zee te noemen zeg:D:D
 
ik wil stiekem toch wel met een halfjaar 1500liter hebben ja XD.. willen is 1.. of het haalbaar is.....is2
 
Je moet iets hebben om over te kunnen dromen toch;)
 
Je moet iets hebben om over te kunnen dromen toch;)

Ik zit volop in die droom , hoop wel dat ik straks niet in een zwart gat terecht kom en dat er toch weer een nieuwe droom in het zicht komt .

Minifred , zeker een mooi formaat , en de huizenmarkt zit wel goed op de moment bij jullie , dus kan echt snel gaan.
 
Ik zit volop in die droom , hoop wel dat ik straks niet in een zwart gat terecht kom en dat er toch weer een nieuwe droom in het zicht komt .

Minifred , zeker een mooi formaat , en de huizenmarkt zit wel goed op de moment bij jullie , dus kan echt snel gaan.
dat is de hele reden inderdaad..

vrouwtje met heimwee naar haar oude woonplaats.. ik heb hier in 2 jaar een heel leuke overwaarde verdient.. nu is de tijd om te bewegen..

zwartgat zal meevallen.. mocht het niet lukken.. staat er een 200x120x70 van cristallo op marktplaats, van een paar maanden oud . voor een goede prijs
 
Nou hele plannen hoor ik wel zeg:thumbs:
 
Stevige fundering moet het lukken fredje
 
Erg mooi :thumbs:
 
Staat er weer mooi bij hoor.
 

Terug
Bovenaan