60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


mooie bakje vind wel apparte setup veel van je planten geen co2 nodig daarom krijg je dan ook algen?
 
Ondergaande zon in de cube!

7BFE6E3F-156A-4D90-8808-9F88FB48E3E4.jpeg


8A99B888-746A-4538-AF86-BDE4F023271F.jpeg


DF512542-A4D4-424C-8DBD-26A89ED28357.jpeg
 
Ziet er weer fris uit!

Vraagje: Jij hebt toch boraras briggitae in je cube? Gaat dat goed? Ik zie op internet dat ze 60cm zwemtruimte nodig hebben en een ph tot 7.

De cube is 40 cm en mijn ph is 7,5. Ik heb net als jij ook dwerggarnalen erbij. Ben benieuwd of de combinatie bij jou wertkte en wat je ze voerde?
 
Ze zwemmen dr echt nog wel. Ik heb er ff 3 geteld, de rest zal wel verscholen zitten nog. Die zijn al die ruimte niet meer gewend.
 
@jessicapilon
De visjes zitten er nog in hoor. Denk dat ze tussen de planten zaten van schrik.

@Kommetje

Het lijkt goed te gaan. Misschien dat ze meer breedte wel fijner vinden. Maar ze hebben me daar nog geen antwoord op gegeven.

Ik geef ze op dit moment nog een restje dennerle color booster. Die korrels heb ik in een vijzel fijn gemaakt.
Maar ze eten ook van de garnalen korrels.

Ik heb wel het vermoeden dat ze jonge garnalen eten.
Die dus net 1-2 mm groot zijn.
Maar als je dichte beplanting hebt, gaat het wel goed met de garnalen.

Ik heb er ook co2 op staan.
Iets van 10 bpm.

Ik heb de filter uitgang nu recht naar onder staan, nu is de checker wel groen.
 
Net het hele topic door genomen en van genoten.
In het begin zag ik hoe je het hout probeerde vorm te geven, leek op een inspiratie van het beeld in Rotterdam van Zadkine :DD

Het geheel is zeker een mooi voorbeeld om als herintreder weer eens de focus te leggen op heel veel zaken.
Bedankt voor het topic, ben benieuwd hoe de stand van zaken nu is.
 
Even snel wat foto’s geschoten met de telefoon.
Het bakje staat er nu zo bij.

0F5B1C58-9BD2-424A-B4F6-4B811D34A1D0.jpeg
21C39BF4-68E1-4526-A225-44FDE1743B21.jpeg
592E10B6-ED19-476F-852C-6D1AACE37848.jpeg
 
Mooie ancistrus!

Jagen je Galaxy's niet op je vuurgarnalen? Ik heb het idee dat bij mij zij de hele populatie garnalen hebben opgegeten. OF het zijn de L010a's maar de Galaxy's zijn echt actief aan het zoeken tussen de planten.
 
Mooie ancistrus!

Jagen je Galaxy's niet op je vuurgarnalen? Ik heb het idee dat bij mij zij de hele populatie garnalen hebben opgegeten. OF het zijn de L010a's maar de Galaxy's zijn echt actief aan het zoeken tussen de planten.
Ik hoop het niet. Maar als de populatie steeds kleiner gaat worden, dan denk ik toch dat het aan hun ligt.
Maar ik heb ze nog niet lang genoeg om dat te kunnen waarnemen.
 
Mooie ancistrus!

Jagen je Galaxy's niet op je vuurgarnalen? Ik heb het idee dat bij mij zij de hele populatie garnalen hebben opgegeten. OF het zijn de L010a's maar de Galaxy's zijn echt actief aan het zoeken tussen de planten.
heb er zelf 25 gehad in mijn superfish home 60, en de garnalen bleven maar komen ook kleintjes. Heb er zelf niet veel last meegehad dus
 

Terug
Bovenaan