60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Ja ok dat is ook zo en zo slim zijn ze wel he. Dat gedrag zie ik hier ook meestal wel hoor. Het lijken wel aasgieren soms :D :D :D
 
Gaat nog steeds goed hier.

De espei zijn nog maar met 4. Ik ga er later meer brigittae in doen.

A009FD31-1443-4E81-87A7-28D1B16DF459.jpeg
 
Mooi Marcel..vraagje; gebruik jeplantenvoeding en welke? Mijn Nano heeft dr niet zoveel zin in momenteel.
heb een gevecht met blauwalg, en sta soms op t punt om het op te geven.
 
Mooi Marcel..vraagje; gebruik jeplantenvoeding en welke? Mijn Nano heeft dr niet zoveel zin in momenteel.
heb een gevecht met blauwalg, en sta soms op t punt om het op te geven.

Er zit heel de mik mak op.

Er staat dus ook co2 op. Erg minimaal. Geloof iets van 8-10 bellen.

Ik gebruik festal all in one. Vijf druppels per dag.

De pH bodem zit er in omdat ik die mooi vond. En maakt geen krassen. Is zacht spul.

Maar alles groeit als kool.

Opgeven zou ik niet doen. Misschien kun je de levende have in de fusion onderbrengen en een nieuwe start maken??
 
Opgeven zou ik niet doen. Misschien kun je de levende have in de fusion onderbrengen en een nieuwe start maken??
heb ik wel over gedacht maar ik ben bang dat de Boraras Brigittea voer voor de Manen worden.
 
heb ik wel over gedacht maar ik ben bang dat de Boraras Brigittea voer voor de Manen worden.
Ja, die zijn zeker levend voer. Misschien tijdelijk in zo’n net breeder? Dat de manen er niet bij kunnen.

Of anders een flinke opruiming. Een black out (bij Jan Fokke gaf het goed resultaat) en de techniek upgraden.
 
De artemia kweek voor de brigittae gaat goed.

59592ADB-F1D6-4EAB-A7B9-A34AE8958222.jpeg


F26B08F2-1B4F-40C1-8698-F02B852CA303.jpeg
 
Aparte set, eigen fabrikaat? Toch handig, Google....de Hobby artemia set zie ik, goedkoop en goed werkend?
wel handig bij kleine hoeveelheden. En geen gedoe met luchtpompje. Eens over nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Erg handige set inderdaad voor kleine hoeveelheden Marcel en ik geef ze ook aan de zeewaterbak en een bijkomend voordeel is dat ik dat water gebruik voor de artemiakweek ;).
 
Erg handige set inderdaad voor kleine hoeveelheden Marcel en ik geef ze ook aan de zeewaterbak en een bijkomend voordeel is dat ik dat water gebruik voor de artemiakweek ;).
Ja, iemand op het forum raadde mij ook aan zeeaquarium zout te kopen.
 
Vreemde alg.
20200531_161953.jpg
 
Interessant. Het lijkt een soort 'staghorn' maar dan anders. Ik weet dat ik hier wel eens wat over heb gelezen. Ik ga even voor je graven.
 
Bijzonder. Hoe ziet het er uit in de rest van de scape? Prima of toch wel beetje doorn in je oog
Hij viel mij niet op. Pas bij het verversen.
Ik laat deze nog ff zitten.
 
Hij viel mij niet op. Pas bij het verversen.
Ik laat deze nog ff zitten.
Ik ben heel benieuwd wat het is.
Mogelijk op de foto wat vertekend, maar hoe groot is het?
 
Erg bijzonder Marcel en ik heb niks met algen maar op het oog is dit niet lelijk maar ja je hebt het natuurlijk liever niet. Ik ben benieuwd of Mafkees het kan achterhalen.
 
Ik ben heel benieuwd wat het is.
Mogelijk op de foto wat vertekend, maar hoe groot is het?
Een straal van ongeveer 4 cm. Dus niet zo groot.

Voorheen stond er een varen op die plaats.
 
Wat een prachtig bakje nogsteeds! :)
ik vind die alg eigenlijk wel leuk
 
Voorheen stond er een varen op die plaats.
Vermoedelijk wortels van de rhyzoom die de varen heeft achtergelaten. Dat kan de originele rhyzoom zijn, of een uitgroei. Op de wortels zit dan 'gewoon' baardalg. Onderstaande ziet er bekend uit, niet?
 
Vermoedelijk wortels van de rhyzoom die de varen heeft achtergelaten. Dat kan de originele rhyzoom zijn, of een uitgroei. Op de wortels zit dan 'gewoon' baardalg. Onderstaande ziet er bekend uit, niet?
Daar dacht ik ook aan.

Maar de wortels (rhyzoom) zijn bruin.

En hier is de kern groen.

Misschien is deze foto duidelijker.

4B73B694-A1F7-4812-9B11-40182D366606.jpeg
 
Is het niet dat de wortels zijn blijven zitten en dat hier een andere soort alg op is gaan groeien?
 
Kun je eens een stukje wortel afbreken en een stukje 'alg', en dan kijken of de binnenkant hetzelfde is? De kern, zeg maar. Indien mogelijk met een loep.
 
Ik zal dat volgend weekend eens bekijken.
 
Leuke plannen, ik zou alleen die javavaren vervangen voor de windelovvaren, de javavaren krijgt zo'n hele bos met wortels waar allerlei vuil en narigheid in gaat zitten, en dat heb je met de windelovvaren niet.
Als jij een beginnend aquarist bent dan snap ik je opmerking omdat je dat op eerste gezicht inderdaad zou zeggen. Maar in werkelijkheid zuiveren die wortels juist het water. Die wortelstructuur hebben javavarens niet voor niets.
 
Mooie bak hoor! Geeft mij ook weer wat inspiratie, ondanks dat ik de 30L versie heb.
 

Terug
Bovenaan