Wat is er nieuw

60 liter fotoalbum,van Zanziee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Mooie foto`s. Is er een reden dat je ze niet groter laat zien? Ha, aparte avatar.

NikkiG zei:
Je kan gelijk zien dat iemand het leuk vind om foto's te maken. Wel een beloning als er dan een hele mooie tussen zit als deze!
Klopt! Binnenkort wordt er een nieuwe camera aangeschaft, hopelijk worden ze dan nog mooier! :juggle:

swordfish zei:
Erg mooie pics van dat slakje
Bedankt! Die was het makkelijkste te fotograferen van allemaal! :foto:

jessicapilon zei:
Leuk bakje hoor. Nu kunnen de planten weer groeien.
Misschien nog een leuke snelgroeier achterin wat de achterwant wat voller maakt.
Zal morgen eens in de LFS kijken of ze nog iets moois hebben staan. De valisneria's kan ik dan allemaal wel naar de rechterkant (tegen de wand) plaatsen denk ik. :idea:

Cidaan zei:
Mooie foto`s. Is er een reden dat je ze niet groter laat zien? Ha, aparte avatar.
Haha, klotsende letter Z, vond hem wel grappig. 😛 Zijn er heel veel van te vinden op het internet. Eehm, nee er is eigenlijk geen reden toe.. Heb denk ik met de instellingen zitten prutsen, zal voortaan de 800x600 pakken! Bedankt voor de (stiekeme) tip! :thumbs:

Erg leuke bak zeg! Hij toont inderdaad ruimer dan een 60 liter aquarium. Dat doe je goed! O ja...foto's maken doe je ook goed.
Misschien is sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia) een leuke achtergrondplant voor je. Dit is een leuke vrij snel groeiende 'volle' plant.

Gr Robin

Bedankt voor je complimenten!

Grappig dat je sterrenkruid noemt. Bij de LFS hadden ze dit helaas niet ertussen staan. Wil misschien vanmiddag even naar de andere LFS (wil sowieso wat diepvriesvoer halen), kijken of ze daar wel sterrenkruid hebben staan, vind het wel een mooi plantje namelijk! Heb ook bij gevraagd een verzoekje gezet, misschien heeft iemand wat over voor mij.

Even een update van mijn bakkie, heb vanmiddag Sterrenkruid kunnen scoren bij de LFS. Ook zwemmen mijn honinggoerami's nu rustig door het aquarium.
Zijn ze elkaar nu aan het uitdagen of paaien ze elkaar? (voorlaatste foto)

Kiekeboe!
3HE0eXxETgygyX4TNfeCwmLAtNw6yT6Y.jpeg
IMG_7277 by Zanziee, on Flickr

Honinggoerami en klein slakje.
IMG_7315 by Zanziee, on Flickr

Vuurtje

IMG_7444 by Zanziee, on Flickr

Wat zijn de honinggoerami's aan het doen? (midden in tussen de valisneria)
Paaiende honinggoerami's? by Zanziee, on Flickr

Totaaltje hoe de bak er nu bij staat, heb het sterrenkruid achter het hout gezet, de plant die daar eerst stond naar de hoek (deze is nu dicht beplant), verder de valisneria die in de hoek stond in het midden erbij gezet. Het moet allemaal nog even aanslaan en gaan groeien.

IMG_7460 by Zanziee, on Flickr

Jeej sterrenkruid! En wederom prachtige plaatjes.

Nou Rick, het ziet er mooi uit, lekker vol met planten, de vuurtjes komen mooi op kleur!

En ik denk inderdaad dat dat paaigedrag is, wat je ziet bij de Chuna's!
leuk hoor... Denk dat je binnenkort wel een schuimnestje hebt!

@Kouwtje, helaas geen schuimnestje... Heb afgelopen vrijdag het mannetje dood uit het bakje moeten halen.. 🙁
Het vrouwtje ga ik terugdoen naar de LFS. Wil dan kijken of ze ringbandsnoekjes kunnen bestellen voor mij. Heb nieuwe drijvers in de bak gelegd, deze beginnen langzaam te groeien. Binnenkort weer een update. Bedankt voor jullie reacties!

oh, wat zonde....
Sorry, dat wist ik niet.

Succes met uitkiezen van andere visjes, ik zie ze graag verschijnen in je topic!

Maakt niet uit, je kan niet alles weten. Ik ga zeker weer fototjes maken wanneer ik nieuwe visjes (of kleine mini garnaaltjes) heb. Vind het leuk dus blijf het zeker doen! 😀

Even een update, voorlopig de laatste update, spiegelreflex is verkocht en gaat van de week weg. Komt natuurlijk wel een nieuwe voor in de plaats, maar moet er wel even tijd voor hebben en natuurlijk goed oefenen!

Neontetra (net gegeten):
3reKzCinGg-hM9rb2ZDRn0RfgU9EAR_a.jpeg
IMG_7839 by Zanziee, on Flickr

Lachen wil hij/zij niet..
IMG_7840 by Zanziee, on Flickr

Vuurtjes:
IMG_7846 by Zanziee, on Flickr

IMG_7901 by Zanziee, on Flickr

Japonica (heb ze alle 9 nog, ze verstoppen erg goed blijkbaar)
IMG_7871 by Zanziee, on Flickr

Wie weet hoe deze plant heet?
IMG_7875 by Zanziee, on Flickr

Totaaltje:
IMG_7876 by Zanziee, on Flickr

De zandbodem zit erin, verder heb ik de plantjes verplaatst en wat verder uit elkaar gezet. Ze kregen onderin geen licht waardoor ze slecht groeide, hopelijk gaat het nu beter. De grassprietjes voorin staan er een beetje zielig bij. Ik zit erover te denken om deze uit de bak te halen en er een veldje van de elatine soort erin te zetten, zo'n bodemplantje! Tot zover de update.

mooie scherpe foto's, ik krijg mijn kardinalen nooit scherp op de foto.

Bedankt! Het is heel veel geduld hebben, sluitertijd hoog zetten, beetje met de belichting spelen!

Dit zijn foto's geschoten met mijn oude Canon 1000D met standaard lens, 18-55mm.
Met mijn compacte camera krijg ik ze ook niet scherp, is de sluitertijd te hoog.

Ik denk inderdaad die laatste, de Crypto Wendtii bruin. Daar was ik nooit opgekomen, bedankt 😀

Prachtig scherpe foto's!! Kan niet wachten op de plaatjes met je nieuwe camera!

Even een kleine update. Heb nieuwe camera binnen, helaas heb ik oude weg gedaan, de nieuwe lens kan niet dichterbij dan 0.45m fotograferen, terwijl mijn oude tot 0.25m kon. Maar, hij is wel een stuk sneller.
Ben Marktplaats in de gaten aan het houden voor een macrolens, maar vind ze tot nu toe nog te duur.

Heb in de afgelopen 2 weken de bak weer wat aangepast en vissen toegevoegd. Het bestand is zo goed als compleet.

Zie hier de foto's:

Garnalen:
8TgGFwVz5UJluQgEcJe9-9-uAfMd6dqM.jpeg
DSC_0041 by Zanziee, on Flickr

DSC_0208 by Zanziee, on Flickr

DSC_0241 by Zanziee, on Flickr

DSC_6681 by Zanziee, on Flickr

Ringbandsnoekje. Heb nu 2 mannen en 1 vrouw. Ze hadden mij 5 mannen en 1 vrouw gegeven vanuit de LFS, terwijl ik 2 man en 4 vrouwen wil...

DSC_0088 by Zanziee, on Flickr

Slak:
DSC_6750 by Zanziee, on Flickr

Neontetra (1e zijn er een aantal, 2e foto is de kleinste tetra die ik heb):
DSC_6607 by Zanziee, on Flickr

DSC_6636 by Zanziee, on Flickr

DSC_0111 by Zanziee, on Flickr

Corydora Pandas! Moeilijk op de foto te zetten, ze verstoppen wanneer ik wil fotograferen!
DSC_0174 by Zanziee, on Flickr

DSC_6648 by Zanziee, on Flickr

En tot slot een totaaltje van de bak hoe hij er nu bij staat, zoals je kunt zien is er een boel veranderd.

DSC_0222 by Zanziee, on Flickr

Ben nog niet helemaal tevreden, maar dat komt nog wel. Ook moet ik nog goed oefenen met de camera, ik heb dit model nog lang niet onder de knie!

Tot zover.

Mooi
Gaat dat goed met vuurtjes en ringbandsnoekjes samen eten ze de vuurtjes niet op.

Ziet er top uit! Welke camera heb je gekocht?

Jochempie000 zei:
Mooi
Gaat dat goed met vuurtjes en ringbandsnoekjes samen eten ze de vuurtjes niet op.

Volgens mij gaat dit allemaal goed! Heb een paar kleine vuurtjes in de bak zitten, die zijn er nog steeds. Heb nog niet gemerkt dat ze naar de garnalen happen..

Mark_s75 zei:
Ziet er top uit! Welke camera heb je gekocht?

Het is een Nikon D7000 geworden met 18-105mm lens.
Is wel even wennen, had eerst Canon 1000D.

Heb net deze besteld voor mijn canon.. ik heb er al een zonder auto focus maar die is met vissen niet zo handig...

Hmm, werkt dat een beetje, die macro ringen? Hoor van een hoop mensen dat het veel gepruts is en dat je beter voor een echte macro lens kan gaan..

Zo.... dat groeit allemaal lekker bij je zeg! Je planten staan er prachtig bij. Je snoekjes vind ik ook helemaal geweldig!

Gr Robin

Dankje! Ik ben ook helemaal weg van de ringbandsnoekjes! Hopelijk worden ze deze week geleverd bij de LFS, dan kan ik er 2 mannen en 4 vrouwen van maken! Toch iets fijner dan nu 2 mannen en 1 vrouwtje.

Mooi bakje. Die ringbandsnoekjes zijn inderdaad topvisjes. Kweken die makkelijk ?

Mooie reportage van een mooie bak!

Pol_de_gezzmol zei:
Mooi bakje. Die ringbandsnoekjes zijn inderdaad topvisjes. Kweken die makkelijk ?

Ik heb nog geen idee hoe de kweek gaat. Ik hoop eigenlijk dat ik deze week mijn vrouwelijke ringbandsnoekjes op kan gaan halen zodat de aandacht een beetje verdeeld kan worden in de bak. Nu zitten er twee mannetjes met maar ��n vrouwtje in de bak. Verder zijn het nog erg jonge visjes, misschien zijn ze ook nog niet rijp voor een nageslacht..

Zal vanmiddag weer eens wat foto's maken.

Hmm, kan hem niet meer bewerken, te lang geleden denk ik. Zojuist terug van de LFS waar ze de ringbandsnoekjes eergisteren hadden binnengekregen.

Heb drie visjes meegekregen, het blijken nu bij aquariumlicht 2 vrouwen en 1 man, jammer..

Die man gaat zo terug (eerst even de vrouwen over zetten) en ik haal een nieuwe vrouw op.
Ze hadden er nog wat zitten dus. Heb zelf meegekeken, maar het was de bovenste bak en het is erg lastig te zien, dit mannetje is nog erg klein en heeft een heel klein streepje in de staart, was bij de LFS niet te zien. Foto's volgen!

Een update:

Sommige planten slaan helaas niet zo goed aan.. Ben er nog niet over uit of ik deze eruit moet halen of niet.
Verder moet ik water verversen, echter kreeg ik te horen dat ik vandaag de vrouwelijke ringbandsnoekjes kon ophalen. Om ze niet teveel te stressen doe ik morgen pas de waterverversing. Dit heeft ook als gevolg dat mijn bak er nu een beetje rommelig uitziet. Ook de bodem moet ik nog een goede manier voor vinden om deze schoon te zuigen. Met de steentjes kon ik dit met zo'n hevelklok, maar met het zand lukt dit niet echt, ik krijg dan kale plekken of flinke kuilen in de bodem. Heeft iemand een goed idee om een zandbodem te onderhouden? Heb nu trouwens 2 mannelijke en 4 vrouwelijke ringbandsnoekjes! Ze lijken het naar hun zin te hebben.

Totaaltje, let op, ik ben momenteel niet echt tevreden over de groei van een aantal planten (vooral de Limnophila heterophylla doet het erg slecht..)

hxA2zTU0SBjNJNrE2622kXTLwXx7V1LG.jpeg

Garnaaltje die er met algentablet vandoor gaat:

Baby vuurgarnaaltje:

Dikke neon, dit is echt de vreetzak van alle neons uit mijn bak. Deze is het snelste en eet daarom ook het meeste, bijna iedere avond heeft hij zijn buik zoals dit. Daarna gaat hij flink zwemmen en 's morgens / 's middags is hij weer slank.

Zoals je ziet heb ik een vorm van draadalg in het mos zitten, lastig eruit te krijgen. Al gepruts met een sat�prikker en dan draaien.

Etenstijd:

Corydora panda:

Ringbandsnoekje:

Zoals ik al zei, ben niet echt tevreden over een aantal planten in de bak. Heb ook een andere uitstroom op de bak gezet (spraybar). Betere stroming door de bak nu, alleen is het even afwachten of de planten het er ook beter van doen. Volgende week krijg ik een groter aquarium, deze moet eerst indraaien. De vraag is nog even wat ik met dit aquarium ga doen. Voorlopig houd ik hem er bij. Tot zover deze update.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan