600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


dankje alleen kom nu net thuis en ligt er een maanvis dood in de bak helemaal aangevreten. Trouwens andere maanvissen hebben ook aangevreten vinnen. Dus nu eens achterhalen welke vissen dat gedaan zouden kunnen hebben
 
ja afgelopen weekend, guianacara dacrya. Maar ik vermoed dat het mijn leporinus fasciatus is die de boel een beetje aan het terroriseren is.
 
20171208_170724.jpg
20171208_170652_001.jpg
20171208_170523.jpg
20171208_170630.jpg
 
dankje alleen een beetje twijflen of de 2 l nummers op de 2 onderste foto's wel de zelfde soort is want de ene is meer geeler dan de andere
 
dankje alleen jammer dat de valesneria er niet lekker meer bij staat (helemaal is opgegeten)
 
Inderdaad een mooi filmpje en een schitterende bak. Wat zonde van de Vallisneria, wie is de boosdoener?
 
de leporinus fasciatus is de boosdoener zitten er 2 van in beide rond de 25 cm zeer snelle vissen.
 
is wel mooie vis maar laatst er eens goed op gegoogled en blijken toch best niet zo leuke vissen te zijn.
 
ja dankje ben eerst een deel van het water er uit aan het halen zodat het hopelijk makkelijker wordt
 
Haha, dat is altijd zo he maar als je ff wacht komen ze vast weer tevoorschijn. En anders de hele bak maar leegtrekken:Dk:Dk;)k
 
nou hele bak leeg trekken heb ik groot deel ook gedaan
zat zoon 15 cm water nog in al het hout er uit. alleen stenen laten zitten
 
zo die 2 beesten zijn er eindelijk uit, nu de bak weer helemaal vullen en dan van de week alles weer een beetje ordenen en zo
 
Hopen dat de valesneria te redden is en niet te ver is opgegeten en morgen of zo even met de bak aan de slag om alles weer wat netjes te maken.
 
ik weet dat die lastig kan aanslaan maar ht gaat nu om een plant die er al instond en helemaal is kaal gegeten.
 
20180106_114507.jpg
20180106_114458.jpg
20180106_114450.jpg


vandaag even wat planten bij geplaatst en hopen dat de valesneria rechts achter nog aanslaat.
Morgen de rest ook schoonmaken.
 
Mooie bak! Ooit mee begonnen met een maanvissen bak dus daar blijf ik een zwak voor hebben. Helaas heb ik van de 6 nog maar 2 over na 8 jaar.
 

Terug
Bovenaan