600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


Ja dat kan vervelend zijn en ik had opeens 3 wk terug Dino s en heb veel extra bacterien toegevoegd en die zijn nu op zn retour en voor 98% verdwenen gelukkig.
Het houdt ons van de straat Jan;)
 
Ja dat kan vervelend zijn en ik had opeens 3 wk terug Dino s en heb veel extra bacterien toegevoegd en die zijn nu op zn retour en voor 98% verdwenen gelukkig.
Het houdt ons van de straat Jan;)
haha ja maar ik was afgelopen dagen ook van de straat was geveld door de griep.
 
20180414_183312.jpg
20180414_183319.jpg
20180414_183324.jpg
20180414_183329.jpg
 
Alleen is het normaal hoe de zuid amerikaanse water lely er uit ziet nu op de foto. (die plant met die ene stengel tot opervlak). En even zien hoe ik van de baard alg af kom op het hout.
 
had er al 3 bollen bij gestopt toen ik hem plantte, nu er nog maar 3 bij gedaan
 
Dat zijn onderwater bladeren, dat gebeurd als het maken van bovenwater bladeren niet lukt.

Bij mij ging de HN vanzelf weer bovenwater bladeren maken met verloop van tijd.
Maar ze hebben idd flink wat voeding nodig om uitbundig te gaan groeien
 
ja klopt heb best veel last van baard alg :(

niet zo'n klein beetje ook zo te zien, best storend veel zelfs.
verpest eigenlijk je mooie hardscape.

weet dat het symtoombestrijding is en je er niet de oorzaak mee aanpakt, maar wellicht handig om een keer een anti-alg kuurtje te doen? Ben je er voorlopig iig vanaf. stootkuur Carbo kan ook goed werken heb ik gehoord.
 
ja oorzaak weet ik ook wel wat te veel planten voeing er in gedaan met no3 en po4 zonder co2. toen is het komen opzetten. Maar wat is een goede anti algen middel. Carbo liever niet dan gaat mijn valesneria er weer aan.
 
Heb nu eerst een flesje anti alg spul gehaald om in iedergeval het meeste weg te krijgen en co2 zal ook niet veel uit halen ben ik bang met een kh van 12.
 
Eventueel het hout eruit halen en schoonschrobben en daarna nog ff insmeren met carbo.
 
Maar ja je kan beter de oorzaak aanpakken want anders is het vaak dweilen met de kraan open.
 
Ik denk dat de hoeveelheid eten die je geeft (ik neem aan veel voor de jonge manen) bijdraagt aan deze algengroei. Ik zou meer waterwissels toepassen. (alhoewel ik niet weet hoeveel jij er nu doet)
 
Zou tog naar 70% gaan...
Zelfs daarmee had ik een NO3 van 60 met me groeiende maanvissen..
Doseerde wel gwn EI volgens schema

Denk wel dat @coenb een komma heeft wat dat betreft...
 
Ik heb net mijn no3 maar weer eens gemeten en die zit op een 25. fosfaat is 0 maar dat kan ook komen door het anti algen middel wat ik er in heb gedaan.
 

Terug
Bovenaan