600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


Ja zijn ook mooie vissen, ik wil als de bak weer helemaal in orde is ze ook weer uitbreiden naar minimaal 6
 
Ja zijn ook mooie vissen, ik wil als de bak weer helemaal in orde is ze ook weer uitbreiden naar minimaal 6


Hier twijfel om terug uit te breiden. Als ze eitjes hebben en de strijd wie is de baas vind ik net wat minder maargoed ik vind een school maanvissen wel erg mooi en de
Pterophyllum scalare Platinum en deze vind ik prachtig maar zal wel spul worden ingespoten ben ik bang

Pink Pterophyllum scalare
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik hou het dan bij de red backs die er nu ook al in zitten.
20180108_184159.jpg
20180108_184237.jpg
20180108_184949.jpg
 
vraag me alleen nog steeds af of mijn valesneria er weer boven op komt of niet
 
Prachtig dat hout zo opgehangen, zelf ben ik ook naar zulke stukken aan het zoeken.
 
Ja ik vind het ook er zo mooi uitzien, zit nog te twijvelen om er nog een stuk kienhout bij te plaatsen die ik nog van een vorige setup heb liggen of het zo laat
 
waar zou het aan kunnen liggen dat mijn drijf plantjes steeds minder en minder worden
 
waar zou het aan kunnen liggen dat mijn drijf plantjes steeds minder en minder worden
Dat is soms een probleem welke niet te achterhalen is, bij de een groeit het de bak uit bij een ander verpieterd het.
ik zou het een tijdje zijn gang laten gaan en afwachten wat er gebeurd.
 
Je zou ook een ander plantje kunnen proberen. Ik had in mijn bak eerst Limnobium laevigatum, die is inmiddels helemaal weg verpieterd (waarschijnlijk te weinig licht in de hoeken waar ze blijven hangen). Ik heb er nu Pistia stratiotes in gedaan, en die groeit en vermeerdert perfect. Daarnaast vind ik de wortels ook veel mooier, dus win/win.
 
Kijk anders eens bij APO naar Drijfbamboe. Dat het dacht ik Hygoryza Aristata. Ook een erg makkelijke drijver en snel in te korten.
 
Wederom erg mooi! Mijn ervaring is dat je echt geluk moet hebben betreft het juiste hout tegen te komen. Is een lastige dingetje hier in de buurt. Ik zoek al enige tijd van dat spiderwood om vanuit een hoek te gaan scape maar helaas.

Drijvers hier ook niet echt een succes maargoed geen enkele plant lijkt het wel :(
 
ja is ook lastig met het hout, ook dat je er niet al mooie shape van kan maken in de winkel
 
Prachtige kleuren hebben de mannen! Was het bijna diner time? :D
 
Mooi, hoe ze daar als hondjes zitten te wachten tot de baas iets in de bak gooit :D Heb hier ook 9 dieren die op zo'n manier te werk gaan, stelletjes varkens.
 

Terug
Bovenaan