60cm van Kikkervis


Belofte maakt schuld, dus de camera maar eens afgestoft en voor het aquarium gaan zitten. De afgelopen tijd is er weer wat verandert in het aquarium.
Zo is dus de rode plant is er uit gehaald en vervangen door belgisch groen.

Ook is de originele man dwerggoeramie helaas overleden(ouderdom).
Ik ben van plan om de moeder-goerami ook weg te doen zodat ik weer een jong mannetje en vrouwtje over houdt. Wie dus nog een koppeltje of een man nodig heeft? (;

totaaltje
K5II4440_zpsujzayupx.jpg


Dit wordt de nieuwe man. Ongelooflijk dat dit ooit een visje van een millimeter was!
K5II4428_zps1xzzrckw.jpg


een andere man, begint nu snel te kleuren(zoekt tehuis)
K5II4441_zpsfsqevg0i.jpg


het vrouwtje wat ik wil gaan houden
K5II4438_zps6coybf3r.jpg


de moeder gouramie
K5II4439_zpswrkb6pja.jpg


een van de otos
K5II4429_zpss1b8cuye.jpg


helaas niet scherp,maar laat weer zien hoe ze als een schooltje gedragen
K5II4434_zpslzszr3q7.jpg
 
Gelukkig zijn er nog fotos en zit de helft van zijn genen in de huidige generatie :p
 
Bedankt voor je reactie, maar jou aquarium mag er ook zijn , mooi beplant en ziet er zeer fraai uit.

groeten


Albert
 
Na een tijd lang de bak een beetje verwaarloosd te hebben was de glorie weg uit de bak. Dit vond ik echter zonde, dus ben ik weer aan de slag gegaan om de bak weer in orde te krijgen.

Het bio-CO2 wordt nu via een omgekeerd bakje toegevoegd i.p.v. een bruissteentje om een overdosis te voorkomen.(ik heb een zuurval+CO2 vergiftiging gehad...)

Momenteel is et visvestand:
6 neontetras
1 kardinaal(zat per ongeluk bij de neons in bij de LFS...)
2 dwerggoeramies
5 otocinclus sp.?

Hieronder is het resultaat van weer 2 maand aandacht geven aan de bak. Hebben jullie tips of aanmerkingen, schroom niet om het te zeggen!

IMG_20171022_215620.jpg
 
Alles groeit lekker door in de 60cm. Er is een extra ledstrip geplaatst om nog 2 uur per dag voor een hogere lichtintensiteit te zorgen. 'S avonds is alleen de kleine lamp aan en ziet het geheel er als een sprookje uit ;p

Ik zoek eigenlijk nog een gemakkelijke rode plant om naast de lobelia's te zetten als contrast. Ik dacht zelf aan een ludwigia soort. Als iemand een sterke soort weet, graag een reactie! (;
IMG_20180304_204741.jpg
 
Heb net je hele topic doorgelezen, wat een mooi aquarium. Je ziet inderdaad niet dat het 'maar' 60 cm is! Prachtige volle plantenbak!
 
Vandaag maar weer eens gesnoeid en de bodem flink schoongemaakt.
IMG_20180318_172715.jpg

Om de 2 week kan ik er nu een meter vallisneria uit de bak halen. Nu 't aangeslagen is het net onkruid.

IMG_20180318_173405.jpg

Hoe druk je ook bezig bent, de otocinclussen maakt het niks uit. Tuinslangen vliegen om de oren, maar deze blijven hun eigen gang gaan...

IMG_20180318_214706.jpg


En nu weer een gesnoeid plaatje. Voor het geoefend oog is er ook nog een rode lotus te zien. Hopelijk slaat deze goed aan als mooi contrast!


En zoals altijd: op- of aanmerkingen mogen altijd!

IMG_20180318_172715.jpg
 
Echt een mooie beplante bak,lijkt idd groter.
Er zwemt trouwens wel een kardinaaltetra tussen je neons ;)

klopt! Was verkeerd geleverd door de LFS. En gestrest in een zakje is er geen verschil tussen deze 2 te zien, zeker niet als ze door elkaar zwemmen... Merk verder geen verschil in gedrag tussen de vissen en ze scholen goed samen, dus van mij mag hij blijven!
 
Vandaag hulp gehad van een hobbyfotograaf. Zodoende alle beestjes eens mooi op het portret gekregen.
Vandaag dus ook alleen fotos van de dieren.

In de bak zitten sinds 2 week ook 3 amanogarnaaltjes:
IMG-20180402-WA0010.jpg


IMG-20180402-WA0009.jpg


Neons mogen natuurlijk ook niet ontbreken:let ook op de lichte schimmel op de staart, lijkt op de foto groter dan in het echt (;
IMG-20180402-WA0008.jpg


Otocinclus vittatus
IMG-20180402-WA0007.jpg


En de dwerggoeramies
IMG-20180402-WA0006.jpg

IMG-20180402-WA0005.jpg
 
heel mooi, je ziet dat je geen grote bak hoeft te hebben om een mooie te hebben. Soms is het wat lastig om het geslacht te weten van vissen.
Ik had een koppel honinggoeramis en uiteindelijk bleek ook dat het 2 mannetjes waren. Ze maakten alle 2 een schuimnest. Ieder had een kant ingenomen in het aquarium. Ik heb wel eentje moeten wisselen want het was iedere dag ambras int bakje.

Met het nieuwe honinggoerami die ik in de plaats heb gekregen heb ik ook lang getwijfeld of het wel degelijk een vrouwtje was tot over een paar weken toen ze begonnen met hun balts en toen het vrouwtje eieren liet vallen wist ik het 100% zeker ;).
 
Mooi en helder hoor! Die garnalen zijn mooi! Moeten die niet in een grotere groep ?
 
Mooi en helder hoor! Die garnalen zijn mooi! Moeten die niet in een grotere groep ?

Een kennis heeft deze in een grotere groep in een 60cm, maar daar zag ik geen schoolgedrag. Daar zaten eerst ook 3 in en later meer. Gedrag was niet veranderd. Volgens de theorie moeten er eigenlijk meer in komen, maar ze zijn totaal niet schuw, of gek gedrag aan het vertonen. Volgens mij zijn deze door hun groter lichaam wat minder snel schuw dan bijv. de Neocaridina's. Maar als ik hier een foute theorie sta te verdedigen mag je het zeker zeggen! (;
 
Een kennis heeft deze in een grotere groep in een 60cm, maar daar zag ik geen schoolgedrag. Daar zaten eerst ook 3 in en later meer. Gedrag was niet veranderd. Volgens de theorie moeten er eigenlijk meer in komen, maar ze zijn totaal niet schuw, of gek gedrag aan het vertonen. Volgens mij zijn deze door hun groter lichaam wat minder snel schuw dan bijv. de Neocaridina's. Maar als ik hier een foute theorie sta te verdedigen mag je het zeker zeggen! (;

Ik heb geen idee :) vandaar dat ik het vroeg omdat ze vaak zeggen dat garnalen in grote groepen moeten vandaar de vraag :)
 
Heb net je topic maar ontdekt en volledig door genomen en ik moet zeggen ik sta sprakeloos hoe je van zo'n klein bakje toch zo'n mooi onderwater paradijs weet te maken en dat het je gelukt is om dwerggourami's te kweken das ook top,hoe staat het nu met het nieuwe (koppel)gourami's ?
Het verschil is ook enorm qua foto's genomen door amateurs zoals wij en een prof.Je mag terecht fier zijn op jouw 60cm bakje.
Nog niet op het idee gekomen om er een 2de 60cm bakje bij te nemen of heb je daar geen plaats voor ?
 
Heb net je topic maar ontdekt en volledig door genomen en ik moet zeggen ik sta sprakeloos hoe je van zo'n klein bakje toch zo'n mooi onderwater paradijs weet te maken en dat het je gelukt is om dwerggourami's te kweken das ook top,hoe staat het nu met het nieuwe (koppel)gourami's ?
Het verschil is ook enorm qua foto's genomen door amateurs zoals wij en een prof.Je mag terecht fier zijn op jouw 60cm bakje.
Nog niet op het idee gekomen om er een 2de 60cm bakje bij te nemen of heb je daar geen plaats voor ?

Wat een lovende woorden! Mijn huidige goeramies hebben nog geen zin om te kweken. Temperatuur is momenteel ook nog te laag, ik houd graag een winter en zomertemperatuur aan( mijn water mag best(19-20 graden zijn 's winters). De huidige man ziet er een beetje zwakjes uit helaas. De man is nog van eigen kweek, maar hij is helaas nooit zo groot geworden als hij zou moeten. Deze is al wel 2,5 jaar oud. Het vrouwtje is gekocht en is ook de baas over het mannetje. Voorlopig zie ik dus nog geen nieuw kweekje komen, hoewel het vrouwtje al lekker dik is (;

Een 2de bak zit er (voorlopig) niet in, hoewel ik een Bettabak of killi-bak echt prachtig vind..... Maar als uitwonend student staat deze bak al niet op mijn eigen kamer, maar nog steeds bij mijn ouders. Gelukkig hebben zij ook wat met aquaria en kan ik het voeren en de dagelijkse controle uitbesteden (;
 
Wat een lovende woorden! Mijn huidige goeramies hebben nog geen zin om te kweken. Temperatuur is momenteel ook nog te laag, ik houd graag een winter en zomertemperatuur aan( mijn water mag best(19-20 graden zijn 's winters). De huidige man ziet er een beetje zwakjes uit helaas. De man is nog van eigen kweek, maar hij is helaas nooit zo groot geworden als hij zou moeten. Deze is al wel 2,5 jaar oud. Het vrouwtje is gekocht en is ook de baas over het mannetje. Voorlopig zie ik dus nog geen nieuw kweekje komen, hoewel het vrouwtje al lekker dik is (;

Een 2de bak zit er (voorlopig) niet in, hoewel ik een Bettabak of killi-bak echt prachtig vind..... Maar als uitwonend student staat deze bak al niet op mijn eigen kamer, maar nog steeds bij mijn ouders. Gelukkig hebben zij ook wat met aquaria en kan ik het voeren en de dagelijkse controle uitbesteden (;
Jouw bakje is een inspiratie voor menig aqualiefhebber zoveel is zeker.
Een Killibakje zou ook wel prachtig zijn inderdaad.
 
Even een updatetje. Mijn oude, nog van mijn eigen kweek, dwerggoeramie man is na 3 jaar helaas naar de vissenhemel verhuisd. Na lang twijfelen ben ik toch weer voor een nieuwe c. lalia man te gaan.

In de winkel was het een rustig mannetje, maar in deze bak is het de absolute baas(soms vind ik 60cm ook zelfs te klein voor deze rakker..)
IMG_20180523_222854.jpg



Maar de drukte was niet voor niets. Met de afgelopen warme weken steeg de temperatuur tot 28-30 graden in de bak. Hierdoor was de man in volle paarstemming. Na de dame te hebben verleid, heb ik de eerste eitjes verzameld in een kweekbakje. De eerste jonkies zijn nu een kleine 2 week oud.
IMG_20180612_223801.jpg


Dit is de grootste van de groep. Met een lekker dikke rode buik van de Artemia!
IMG_20180612_223748.jpg


Nog wat andere foto's van de bewoners en bak:

Smullen!
IMG_20180523_223113.jpg



Dat deze jongen nog nooit klem zit blijft een wonder...
IMG_20180324_212639.jpg


totaaltje van de bak. De limophila sessiflora is vervangen voor Belgisch groen.
IMG_20180612_224633.jpg
 

Terug
Bovenaan