Kikkervis
Well-known member
Omdat ze al meer dan een jaar in m'n bak zitten. Ik geloof niet meer dat ze nog groter worden, ze zijn nu een centimeter of 5. Ik heb ze gekocht toen ze nog de grote hadden van een gemiddelde neontetraatje.
Veel milder! Vandaar dat ik het ook al aandurfde om er een groepje Pauwoogjes bij te zetten. Deze was enorm agressief toen hij de baas was, maar voornamelijk richting soortgenoten. De bijbehorende dame heeft altijd het onderspit gedolven. Vandaar dat er nooit meer een dame is gekomen als vervanger. Ik heb koppels gehad die vredig samen zwommen, maar deze relatie was het tegenovergestelde. Altijd beukte hij de dame aan de kant. Dat is ook de reden dat dit de laatste dwerggoeramie is die ik in de bak houd. 60cm kan prima voor dwergjes als het goed gaat, maar mocht er heibel in de tent zijn is de bak simpelweg te klein. Doordat mijn bak zwaar beplant is ging het nog redelijk goed, maar de dame had geen vrij zwemrecht..Of wordt hij juist wat milder op zijn oude dag?
Op naar Holthausen dus 😉omdat de plaatselijke vulstation is gestopt
De thermostaat, de verwarming was gestopt.. Dus van tropisch naar Nederlands koudWat naar, maar wat is dan precies de blamage? want neem aan dat alles goed was voordat je een midweek wegging
Ja snap ik maar er is pas sprake van een blamage als je zelf hier schuldig aan bent, blamage is afgeleid van het engels blamen (beschuldigen) maar jij bent dus niet schuldig aan deze ramp en is er dus geen sprake van blamageDe thermostaat, de verwarming was gestopt.. Dus van tropisch naar Nederlands koud
Ah! Klinkt logisch weer wat geleerd.Ja snap ik maar er is pas sprake van een blamage als je zelf hier schuldig aan bent, blamage is afgeleid van het engels blamen (beschuldigen) maar jij bent dus niet schuldig aan deze ramp en is er dus geen sprake van blamage
Zolderkamer in een oud huis. En met deze huidige gasprijzen ging de CV ketel ook wat zachter toen we weg waren...Dat is balen zeg maar wat is het koud in je huis dan.
Ontzettend mooi dat zij dat overleefd hebben! Mijn bak is zomers wel eens 32-33 geweest en daar kneep ik hem al voor!Dat heb ik ooit andersom gehad.
Thermostaat sloeg niet af.
Was gelukkig niet tijdens een vakantie maar tijdens een schooldag (Lang geleden dus)
Toen ik thuis kwam was het water bijna 39 graden.
Geen dooien, maar wel een paar planten die enkele dagen later verslijmden.
Maar de visjes hadden het bepaald niet breed meer. Lagen op de bodem of op een plantenblad wat met hun borstvinnetjes te wapperen.
Er had denkelijk geen graadje meer bij moeten komen.
De planten kijken nog goed. Maar miss dat ze over een weekje er anders bijstaan.Vrezelijk nieuws! Wat ga je nu doen? Leven de planten nog? Nog heel veel sterkte gewenst!
Ik ben benieuwd! Voor elk einde weer een nieuwe start en als het jou niet lukt dan neemt een ander het wel over 😄 gelukkig kunnen de plantjes wel wat hebben! 8 graden liever van 39 graden denk ik toch!De planten kijken nog goed. Maar miss dat ze over een weekje er anders bijstaan.
Voorlopig heb ik er een nieuwe thermostaat in gezet voor de japonicas en planten. Wat ik verder met de bak ga doen moet ik nog even over nadenken. Of hij gaat leeg en dan zullen de planten een mooi plekje krijgen, of hij krijgt een verhuizing en dan komt er weer wat nieuws in. Maar in alle gevallen wordt het aquarium op de hoogte gehouden! 🙂
Als het goed is staat die nu ook weer in mijn handtekening! Maar voor de zekerheid; https://aquaforum.nl/threads/kikkervis-bak-2-0.183151/Heb je linkje voor ons?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.