60cm van Kikkervis


Vandaag nieuwe garnaaltjes toegevoegd. Eens kijken of zij zich ook zullen vermaken in dit bakje..
20191130_151339.jpg
20191130_133204.jpg


Langzaam overgewens ivm verschillends waterwaarden. Ik heb ze langzaam overgedruppelt..
20191130_115534.jpg


Daarnaast natuurlijk ook even de citroentjes:
Eng hè? Zon goerami ernaast...
20191130_225723(0).jpg

IMG-20191130-WA0014.jpeg


En natuurlijk ook even eentje van de 60cm
IMG-20191130-WA0012.jpeg
 
nice heb je die cyrtal red zonder ph bodem zitten?

'EDIT' meende ergens te lezen dat jij ze ook op 'kraanwater' hebt?

Klopt, zonder pH of KH verlagende middelen. En met Gronings water ook nog eens vrij hard en alkalisch water. Het blijft dus enigsinds spannend. Mocht het nodig zijn heb ik een regenton en kan ik vrij makkelijk lager in tds gaan. AlHoewel de garnalen nu al heel mooi terug op kleur zijn gekomen na hun transport.
 
'EDIT' meende ergens te lezen dat jij ze ook op 'kraanwater' hebt?

Klopt, zonder pH of KH verlagende middelen. En met Gronings water ook nog eens vrij hard en alkalisch water. Het blijft dus enigsinds spannend. Mocht het nodig zijn heb ik een regenton en kan ik vrij makkelijk lager in tds gaan. AlHoewel de garnalen nu al heel mooi terug op kleur zijn gekomen na hun transport.
klopt hier ook veel kalk heb ze hier nu in de helft van me bakken samen met neocardina als je water wil verversen zou ik het druppelen filter schoon maken kan ook veel ellende geven
 
klopt hier ook veel kalk heb ze hier nu in de helft van me bakken samen met neocardina als je water wil verversen zou ik het druppelen filter schoon maken kan ook veel ellende geven

Met mijn citroentjes heb ik nog nooit last gehad met betrekking tot zowel water verversen als filter schoonmaken. Met de zomerhitte heb ik dagelijks 100% gewisseld om het water koeler te krijgen. 0 garnaaltjes overleden! :) water was zelfs 32 graden geworden.....
 
Met mijn citroentjes heb ik nog nooit last gehad met betrekking tot zowel water verversen als filter schoonmaken. Met de zomerhitte heb ik dagelijks 100% gewisseld om het water koeler te krijgen. 0 garnaaltjes overleden! :) water was zelfs 32 graden geworden.....
bedoelde ook voor je crystal red hier al paar keer 1 deel van een 2 delige spons filter schoongemaakt terug gezet gelijk dooien of bij veel waterverversen volgende dag dooie als ze van een ph bodem komen is een groten verandering in water waarde wil je gewoon voorkomen is mijn advies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja hier ook 32 geweest hoop mooie garnalen kwijt geraakt ga volgend jaar tog echt een airco kopen
 
Dan heb blijkbaar echt geluk gehad met mijn garnalen. Amano garnalen zelfs 34 graden overleefd!
 
Mijn low tech 60cm bakje is momenteel weer wat minder low tech geworden. Met de koudere temperatuur werkten de Gist flessen niet meer goed en bleef de dropchecker blauwig. Ook de baardalg begon ineens op te steken. Vandaar dat er via marktplaats een leuk pakketje is gekomen.
Sinds vandaag draait er een Dennerle Primus 160 CO2 systeem op met een 500g hervulbare fles incl. Dennerle magneet ventiel.

Ik heb de hele dag een pH gemeten van 6.5-7 (zit er tussenin met een druppel test) bij eeen kH van 8(begint bij 7 bijna om te slaan, bij 8 volledig geel). En een prachtig groene dropchecker. Alles komt overeen met ongeveer 25mg CO2 / liter. Helemaal tevreden dus!

De bak:
1578088574304.png


De fles die er nu naast staat. Let niet op de houder, er moest even een snelle tussenoplossing komen...
1578088823381.png


En hopelijk kan ik over een maandje zeggend at deze algen minder worden...

1578089028464.png


En deze nog roder wordt..
1578089051722.png
 

Bijlagen

  • 1578088324604.png
    1578088324604.png
    1.6 MB · Weergaven: 103
Tenminste, ik denk dat deze mooi groen is. De checker staat 10cm onder de rand en aan de andere kant van de bak.
1578089257410.png
 
Die algen die er nu zitten gaan in de regel niet zomaar weg. Zou de ergste be-algde bladeren handmatig verwijderen. :thumbs:

Ik heb ook de ervaring dat als algen er eenmaal zitten dat ze niet of nauwelijks uit zichtzelf verdwijnen dus haal deze in zo n geval ook met de hand weg.
 
Die algen die er nu zitten gaan in de regel niet zomaar weg. Zou de ergste be-algde bladeren handmatig verwijderen. :thumbs:

Ga ik ook doen. En met de minder aangetaste bladeren of op hout zittende algen ga ik wat Easycarbo spuiten. Verdwijnt dan ook vrij snel.
 
Eventjes weer wat fotos van de bakken met een betere camera. Laat vooral weten wat jullie van de bakken vinden!

De pauwooggrondel:
K5II7018.JPG


De mannetjes goeramie
K5II7019.JPG



En de 60cm bak na een forse snoeibeurt
K5II7016.JPG


En de 25liter
K5II7014.JPG


Met de garnalen
K5II7013.JPG
 
je kan proberen wat bevroren bloed wormen te voeren door de overdoses van proteine gaan ze paren
 
zou ik het wat vaker geven in kleine hoeveel heid en dan later op de dag snow flakes echt altijd suc6 bij men`
Zal t proberen. Jij hebt toch ook Crystal red op leidingwater met hoge kh en gh? Welke temperatuur hebben ze?
 
ja heb ze ook samen zitten met blue dreams zal morgen een foto maken. ik zuig ook regel matig slaken weg dus die zullen ook wel kalk uit het water halen. ik ververs ook weinig water maar ze deden het ook goed voor dat ik slakken had ik heb ook geen bodem er in liggen. in mijn kraan water zit aardig wat kalk ik meet me water eigelijk nooit kom uit tilburg schoonste kraan water van nederland blijk baar 120ppm ph 7. 6 en een berg kalk
 

Terug
Bovenaan