Killerfish
Well-known member
Kan slechter inderdaad!
nice heb je die cyrtal red zonder ph bodem zitten?
klopt hier ook veel kalk heb ze hier nu in de helft van me bakken samen met neocardina als je water wil verversen zou ik het druppelen filter schoon maken kan ook veel ellende geven'EDIT' meende ergens te lezen dat jij ze ook op 'kraanwater' hebt?
Klopt, zonder pH of KH verlagende middelen. En met Gronings water ook nog eens vrij hard en alkalisch water. Het blijft dus enigsinds spannend. Mocht het nodig zijn heb ik een regenton en kan ik vrij makkelijk lager in tds gaan. AlHoewel de garnalen nu al heel mooi terug op kleur zijn gekomen na hun transport.
klopt hier ook veel kalk heb ze hier nu in de helft van me bakken samen met neocardina als je water wil verversen zou ik het druppelen filter schoon maken kan ook veel ellende geven
bedoelde ook voor je crystal red hier al paar keer 1 deel van een 2 delige spons filter schoongemaakt terug gezet gelijk dooien of bij veel waterverversen volgende dag dooie als ze van een ph bodem komen is een groten verandering in water waarde wil je gewoon voorkomen is mijn advies.Met mijn citroentjes heb ik nog nooit last gehad met betrekking tot zowel water verversen als filter schoonmaken. Met de zomerhitte heb ik dagelijks 100% gewisseld om het water koeler te krijgen. 0 garnaaltjes overleden! 🙂 water was zelfs 32 graden geworden.....
Goed idee! Kan ik mooi in de wintertijd bestellen.Voor een cooler kun je eens op Aliexpress kijken want daar heb je ze voor een nano al voor zo n 8 euro dacht ik.
Goed idee! Kan ik mooi in de wintertijd bestellen.
Die algen die er nu zitten gaan in de regel niet zomaar weg. Zou de ergste be-algde bladeren handmatig verwijderen.En hopelijk kan ik over een maandje zeggend at deze algen minder worden...
Die algen die er nu zitten gaan in de regel niet zomaar weg. Zou de ergste be-algde bladeren handmatig verwijderen.![]()
Die algen die er nu zitten gaan in de regel niet zomaar weg. Zou de ergste be-algde bladeren handmatig verwijderen.![]()
Dat klinkt als een goed plan.Ga ik ook doen. En met de minder aangetaste bladeren of op hout zittende algen ga ik wat Easycarbo spuiten. Verdwijnt dan ook vrij snel.
En dan helpen er ook nog 5 japonicaatjes met me mee (;Dat klinkt als een goed plan.![]()
Erg fraai en zie ik daar Snow White garnalen?
wil wel en hoe doen de crystal red het ?
je kan proberen wat bevroren bloed wormen te voeren door de overdoses van proteine gaan ze paren
Krijgen ze regelmatig, rode mug, witte mug, zwarte mug en artemia. En daarnaast nog snowflakes spinazietabletjes en ander groenvoer.je kan proberen wat bevroren bloed wormen te voeren door de overdoses van proteine gaan ze paren
zou ik het wat vaker geven in kleine hoeveel heid en dan later op de dag snow flakes echt altijd suc6 bij men`Nou dat heb ik gedaan toen maar het heeft geen moer geholpen jammer genoeg.
Zal t proberen. Jij hebt toch ook Crystal red op leidingwater met hoge kh en gh? Welke temperatuur hebben ze?zou ik het wat vaker geven in kleine hoeveel heid en dan later op de dag snow flakes echt altijd suc6 bij men`
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.