60cm van Kikkervis


Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,361
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
Hallo allemaal,

Ik heb sinds oktober 2013 een tropisch aquarium. Daarvoor had (en heb) ik wel een standaard goudvissenbak. Ik vind het leuk om mijn bak te laten zien en om tips te krijgen, dus als je een tip hebt: zeker zeggen!

Aquarium:Vitakraft 60 (60*30*30)
licht: 1x PL lamp van 15 Watt
Verwarming: Resun 50 Watt interne staafverwarming
filter: Resun 380 intern filter

Vissen:
2x Colisa lalia (m/v)
8x Neontetra
3/4 Otocinclus

planten:
javavaren
braziliaans klimop
lobelia cardinalis
valisneria
limophila sessiflora

Hier zijn alvast oude fotos, ik zal binnenkort nieuwe maken, want de vissen zijn al weer veel mooier dan hier (;
K5II1976_zps935e2b1d.jpg


K5II2104_zps218db043.jpg


K5II2092_zpsd66cb591.jpg


K5II2084_zpsc4c8a4dd.jpg


dit is alvast het voorproefje en dan komen binnenkort nieuwe fotos
 
Ziet er mooi groen uit, leuke bak! Doe je daar nog iets speciaals voor of niet?
 
Dankje voor de leuke reacties!

Bij de lobelia zijn wat kleibolletjes bij gedrukt. Verder heb ik een 1liter fles met bio CO2 met een bruissteentje.
Ik filter ook over turf zodat de pH laag blijft, want in mijn regio is het water pH 8..
 
Net weer wat fotos gemaakt. Ik mag eigenlijk eerst wel weer eens snoeien, maar met het schuimnest ben ik voorzichtig geworden met snoeien..

Het Aquarium
dit is de lamp die erboven zit, niet veel licht, maar toch genoeg voor een goede groei
K5II3180_zpsbdaf1db3.jpg


K5II3194_zps9cd086b2.jpg

De gouramis:
man
K5II3192_zpsda6681d5.jpg


vrouw, weet iemand of dit een kweekvariant is? Want de blauwe streep heb ik nog nooit eerder bij een vrouw gezien.
K5II3167_zps953f6a10.jpg


nestje
K5II3183_zps89a135aa.jpg


De otto's, kan iemand mij vertellen welk soort dit precies is?
K5II3197_zps8c0becf8.jpg

K5II3185_zpsad47679a.jpg


Dit waren dan de recente foto's weer voor vandaag
 
Het goerami vrouwtje is geen vrouwtje maar een mannetje van een andere kweekvorm
 
Na een hoop veranderingen is het maar eens tijd voor een update.
Het waren inderdaad 2 mannetjes. �en daarvan is helaas plotseling overleden. Er is dus nu een vrouwtje bijgekomen en als je dan toch in de winkel bent neem je direct maar wat plantjes mee..

het aquarium:
K5II3372_zps5d71ede1.jpg


Wat is dit een mooie plant zeg!
K5II3379_zpseed06d42.jpg


het vrouwtje
K5II3377_zpsdcba4afc.jpg


het mannetje
K5II3373_zps0e247dad.jpg
 
Bedankt allemaal!

Het enige waar ik me aan kan ergeren wanneer ik naar de bak kijk, is dat er hele kleine groene puntjes op de ruiten zitten en dat er in het midden, op de javavaren, een groen algenmatje op zit. Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen?
 
Dan kijk je weer eens goed in je bak en zie je kleine Colisaatjes zwemmen!

Moet ik verder nog actie ondernemen of niet?
 
Vindt je bak er erg mooi uitzien.
Leuk kleintjes je zou ze appart kunnen zetten maar je kan ze ook laten zwemen en wat er over blijft blijft er over maar je hebt planten zat daarvoor dus ik zou ze lekker laten zwemmen zo!
 
De lalia is verandert in een kempvis, nouja figuurlijk dan ;p omdat het mannetje momenteel goed zijn nest verdedigt, zowel het vrouwtje als de neons mogen niet in de buurt komen..
Dus ik ben benieuwd of ze groot wordem :)
Maar wat moet ik doen qua voeren?
 
Daar kan ik je niet bij helpen denk dat ze stofvoer aanraden ofzo zou t anders niet weten ze hebben t ook wel is over infuus maar?????
Ik heb voor me jonge kersjes gewoon korreltjes fijn gemaakt tot poeder.
En dat ging opzich wel goed totdat alle visjes weg waren.
 
Voor de jonge visjes kun je vrij eenvoudig zelf een artemiakweekje opzetten en dan heb je na een goede 24 uur de eerste artemia. Je kunt ook vloeibaar voer in de handel kopen nog voor de hele kleintjes.
Dat groen op je ramen dat hebben heel veel mensen en dat poets je zo weg hoor mn bv een plukje watten of een raammagneet.
Als er groene alg op de javavaren zit dan zal dat vast een oorzaak hebben echter kan ik niet beoordelen welke groene alg het is.
meestal is het een co2 tekort (vaak bij veel en lang licht) en groene puntalg kan ook een fosfaattekort zijn.
Maar als dat een enkel blad is dan zou ik die wegknippen en kijken f het terugkomt. Je kunt in de sectie algen dan bv nog een topic openen.
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik zie nog steeds jongbroed in het nest en heb ik dus heel fijn vlokvoer neergestrooid. Benieuwd of er wat van die visjes overblijven :)
 
Ik zie niks meer van de jongen..
Waarschijnlijk allemaal ten prooi gevallen aan de andere vissen...

maar er is ook nog goed nieuws...
Er zitten weer nieuwe eieren in het nest! Toch apart, mijn lalia's kweken al op 22-23 graden..
 
Ik heb weer eens de camera gepakt en weer een tijdje wezen fotograferen. Helaas hadden de vissen vandaag minder zin om te poseren...
Zelfs de Oto's gingen op lastige plekken zitten..
Maar ik zal er toch een paar laten zien.

De bak zoals hij er nu bij staat, al 3 week niks aan gedaan vanwege de nestjes, maar gelukkig draait deze bak stabiel genoeg. Lalia's gaan bij mij ook pas een nest bouwen als er minimaal een week geen water is ververst.

K5II3448_zpsdbdc1b1a.jpg


K5II3471_zps29e55ef7.jpg


Helaas onscherp bij zijn kop..
ad44b6cd-6760-475e-8cad-c146d457fac8_zps3011efb8.jpg


De man zit steeds onder het nest en verdedigt dit tegenover het vrouwtje.
K5II3459_zps67ff6f16.jpg
 
Vandaag is het visbestand aangepast.

Het bestand is nu:
10 neontetra's
2 colisa lalias(m/v)
5 otocinclus
2 anentome helena
XXX gemarmerde poelslak
 
Ik zal binnenkort weer nieuwe fotos plaatsen. Alles groeit lekker. 1 neon is helaas overleden(buikwaterzucht).

De bodem is alleen aan de lege kant. Zou hier nog een leuk grondeltje bijkunnen? 2 kuhli of groepje corydoras?
 
Ik heb weer wat foto's gemaakt van mijn bakkie.

Totaaltje van het aquarium:

K5II3476_zpsvszarj0b.jpg



Wat verschuilt zich daar achter de plant?

ed690e02-8a96-445f-8c10-77476898af19_zpsbnbxnr3y.jpg



Helaas houden sommige niet van paparazzi....

K5II3515_zpsuj6c84rg.jpg



Lekker rustig op zijn hangmat

a42d8ef5-0d06-416b-810a-a5249a8eb1d3_zpsks1vglcq.jpg



Veel mensen vinden de Neontetra te "gewoontjes", maar wat een prachtige kleuren heeft dit visje als je er goed naar kijkt.
8274449c-b68a-4a67-baf0-9abb689590d0_zpshndwfvkg.jpg



Dit waren ze dan! Zeg vooral wat je er van vindt: positief & negatief!
 
Ja klopt! Je hoeft geen grote investeringen te doen om een mooi bakje te cre�eren! :)
 
weet je zeker dat het een vrouwtje goerami is? Doet me sterk denken aan een onderdanig mannetje die zijn kleuren expres niet laat zien door het andere (dominante) mannetje. Op de eerste foto van het"vrouwtje"" zie ik namelijk in hele lichte vorm de kleuren van een mannetje. Heb ooit precies hetzelfde gehad met deze soort.zet het visje eens apart en kijk eens of het meer kleur krijgt.
 
Mooi bakje zeg! Planten staan er mooi bij,
weer heeeeeel anders dan hoe ik me 60cm
bakje heb ingericht leuk om al die verschillende bakken te zien.
 
Dat weet ik 100% zeker :)

Uit twee mannetjes is het toch lastig jongen te krijgen. .... :p

Alleen op de allereerste fotos is het bruine "vrouwtje" een man..
 

Terug
Bovenaan