Julian D zei:Verder had ik nog als vraag omdat mijn bak nu bijna 3 weken staat, wanneer moet ik beginnen met waterverversen en hoeveel? Want ik wil natuurlijk niet de opbouwende bacterieen verstoren..
Julian D zei:Yes thank youu zoiets zoek ik!🙂 wel vraag ik me af stel je plant dat dan kan je de bodem niet meer schoonmaken als het zich verspreid, want dan vliegen al je plantjes eruit?
Voor het 'opstarten' heb je niet de meest ideale slang. Er zijn versies met een soort blaasbalg, waardoor je het aanzuigen kunt starten. Bevalt mij goed.Julian D zei:Vandaag voor het eerst de bodem proberen schoon te maken en 1 emmer waterverversen. Hiervoor heb ik dit gebruikt:
![]()
Ik vond de bodem schoonmaken nog best moeilijk, zowel het opstarten van de slang, als het hevelen van het grind.
Kan iemand me hier tips in geven? Hoe ver moet ik het dikke gedeelte in het grind duwen, want nu zoog het als het ware de grind weg eronder en kwam er een gat waardoor de helft van me aquarium verbouwd werd. Het behouden van het zandpadje werd hiermee ook erg moeilijk.
Julian D zei:Hmmm oke ben benieuwd dan. Want is eigenlijk het daadwerkelijke verschil tussen de julii en de trilineatus. Uiterlijk is het patroon natuurlijk en trilineatus wordt 1cm groter? Maar is er ook verschil in gedrag?
Julian D zei:Ik heb wel als vraag, stel ik wil een nieuwe inrichting maken, wat is de beste manier om dit te doen?
Aquarium leeg laten stromen in aantal emmers en dan vissen hierin, alles opnieuw inrichten en dan de vissen met het water weer terug de bak in? Of beschadig ik hiermee het milieu en de bacteri�n?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.