Wat is er nieuw

60x40x40 van Esthersvisjes

Ik kwam dit toevallig tegen op Youtube. Weet niet waar op het forum dit handig is om te delen, dus ik zet het maar even hier, onderwaterbeelden uit Duitsland:
 
Leuk filmpje en zoiets kun je ook altijd posten in de sectie babbelbox of de sectie die bij deze vis hoort (al weet ik zo niet welke).
 
Je zou hem ook in links, software en literatuur kunnen zetten Esther. Heb een klein stukje gekeken, mooie film!

Gr. Ed
 
Leuk filmpje en zoiets kun je ook altijd posten in de sectie babbelbox of de sectie die bij deze vis hoort (al weet ik zo niet welke).
Er zitten meerdere vissoorten in de film, zal hem nog een keer in de babbelbox zetten.
Je zou hem ook in links, software en literatuur kunnen zetten Esther. Heb een klein stukje gekeken, mooie film!

Gr. Ed
Literatuur is ook een goede, ik ga even kijken, dank je wel.
Inheemse vissen, dit is een snoek
Klopt, maar er zitten nog veel meer soorten in de film. 😀
 
Ik heb sinds kort de iPhone van mijn dochter en heb daar zo’n hoesje voor gekocht voor onder water. Gisteren heb ik het even getest in de plas vlakbij ons huis. Van de zomer met zwemmen wil ik ook gaan filmen, want je ziet er altijd een hoop vissen. Het is ook mooi helder water.
 
Sneaky cladophora :stom:


IMG_20220201_155838.jpg
 
Tja het heeft ook wel een beetje het uiterlijk van Staghorn.
 
Omdat de cladophora echt niet onder controle te krijgen is heb op advies van de LFS drie algeneters gekocht. CO2 schijnt onvoldoende te helpen en deze beestjes schijnen het beter onder controle te kunnen houden. Als ze te groot en vervelend worden mag ik ze terugbrengen. Dat is tegen mijn principes, maar ze waren daar heel stellig in. Crossocheilus reticilatus, het neefje van de Siamese algeneter. Ik ben heel benieuwd! Ook mag ik langskomen om mijn water te laten testen, omdat het leidingwater vrij hard schijnt te zijn bij ons. De KH en de GH in het bijzonder.

25CD3C1C-58F7-4DC1-B2D3-BC167A74E46A.jpeg
ADD6A5A0-A16A-4D3F-8516-B885EE815E29.jpeg
F63C5831-C322-4A1D-97B5-F26C0F1A0970.jpeg
 
Ik hoop dat je op deze wijze van de alg af kan komen en hoor graag het resultaat.
 
Inmiddels zijn de siamese algeneters goed bezig en zelfs aan de planten begonnen. Dat is dan weer minder. Er zitten nog een paar kleine plukjes cladophora en de rest is vrijwel weg, alleen nog puntjes op de planten. Hopelijk verdwijnt dat ook als er nieuw blad komt.
Inmiddels heb ik vandaag een co2-systeem geïnstalleerd, ik hoop dat dat ook gaat werken.
86AA7E10-371D-482C-A1CC-CFBF19A9764F.jpeg
4EF28644-D61C-4DC3-B536-59B6CA3DD6A1.jpeg
9FE75163-4A8E-4366-88FE-28EBC580971A.jpeg
C4B5FE76-5D9A-4F23-AE01-51B565DC2997.jpeg
 
Op dit moment lijkt het allemaal goed te gaan. Na een hoop problemen met de co2-installatie gaat het op dit moment goed. 12 Bellen per minuut, maar je ziet het pearlen in de loop van de dag. Ook wat nieuwe groei in de planten. Ik kijk het nu even een tijdje aan, kijken of het een beetje goed wil groeien allemaal.
B6FC5C55-AC75-4979-9CEA-0510EAAC6684.jpeg
 
Wat is de kleur van de dropchecker want die lijkt me erg donkergroen Esther? Nu heb je wellicht hier genoeg aan dus kijk het even aan zou ik zeggen.
 
Ja klopt, die is heel donker, maar ik kijk dit eerst even aan, omdat alles nu al wat meer gaat groeien. Als dat te langzaam gaat zet ik ‘m hoger.
 
Nog even een iets betere foto:
9FF7AF1E-DB07-4621-BA2C-4823FC515095.jpeg

En een foto van voor de Siamese algeneters en co2:

C6A4C025-16C5-4C1A-938E-173EE6C4FBFA.jpeg
 
Vanmiddag Cryptocoryne balansae gekocht en erbij gezet. Ook de co2 iets omhoog naar 17 bellen per minuut. Voor de rest is alles nog hetzelfde. Ik blijf elke waterwissel speuren naar de de Cladophora. De vissen gaan allemaal prima gelukkig!
F563E812-A875-401A-9D57-C438C4006C95.jpeg
 
Wat een vooruitgang, erg mooi geworden. Tetra's kleuren mooi in het geheel 😍
 
Dank je wel Nicole, nu nog een beetje ingroeien en dan is het klaar voor zover een aquarium ooit klaar is. 🙂
 
Dank je wel Nicole, nu nog een beetje ingroeien en dan is het klaar voor zover een aquarium ooit klaar is. 🙂
Een aquarium is nooit klaar 🙂 maar op de manier zoals je het schrijft denk ik dat je dat zelf ook zo ervaart
 
Een aquarium is nooit klaar 🙂 maar op de manier zoals je het schrijft denk ik dat je dat zelf ook zo ervaart
Ja, daarom schreef ik het zo inderdaad. 🙂
 

Ik heb laatst gefilmd bij het strandje waar ik altijd ga zwemmen. Met mijn telefoon in zo’n speciaal zakje voor onderwater. Het eerste deel is op plekken vlakbij het strandje, vanaf het ondiepe poeltje is het aan beide kanten van het strandje.
Ik zal kijken of ik van de week nog bij het gemaaltje kan filmen.
 
Leuk idee om dit zo te filmen Esther.
Dank je John, ik zag het op Instagram van iemand, een Pool die in het noorden van Polen riviertjes, plassen en poeltjes filmt. Riviertjes die in zee uitmonden daar, zo simpel, maar erg mooi om te zien. Dat inspireerde me omdat ik met zwemmen ook altijd veel vissen zie. Ik had ook nog van die modderkruipers gefilmd, maar dat was niet goed te zien en heb ik niet in het uiteindelijke fimpje gestopt. En ook grappig om de momenten terug te zien dat ik dacht dat ik de rietkraag filmde en daar later gewoon visjes op te zien zijn. Helemaal over het hoofd gezien met filmen, zo goed die schutkleuren!
 
Laatst bewerkt:
Eerste waterwissel na onze vakantie. Een week maar, dus het was allemaal vrij netjes gebleven.
Eerst voor en de tweede is na. De kleuren van de eerste foto zijn het meest realistisch. 🙃
51207849-C7FE-4D19-8D30-4AEF9253FD90.jpeg
E2266044-8DFD-4127-A723-5300DBB2C354.jpeg
 
Het is wel voornamelijk Vallisneria spiralis ipv V. nana helaas. Toen ik het kocht zat er een plantje bij waarvan ik dacht, deze is wel breder dan de rest, zou me niet verbazen als dat spiralis was. Ik heb het er toch ingezet en het ging vanaf het begin veel sneller dan de nana. Ik heb het maar zo gelaten, ondanks dat ik het jammer vond, maar ik heb liever dat het vol staat dan dat het net niet de plant is die ik wil. Het nadeel is wel het enorme plak drijvend blad, maar ik knip dat tegenwoordig gewoon af omdat het echt niet mooi meer was.
En dan nu na anderhalf jaar nog niet volgegroeid zijn ben ik het een beetje saai aan het vinden, dus er is een kans dat ik over een tijdje toch wat anders ga doen. Maar ik denk er rustig over na. 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan