60x40x40 van Esthersvisjes


Esthersvisjes

Well-known member
Lid geworden
14 augustus 2016
Berichten
1,840
Een nieuw aquarium een nieuw fotoalbum! :engel:

Gisteren heeft mijn man mijn verjaardagscadeau opgehaald: een Ila optic white aquarium van 60x40x40 cm.
Hij is prachtig, ik ben er heel blij mee! Ik verheug me erop om hiermee aan de slag te gaan. Eerst een nieuwe kast maken!
IMG_20210309_104026.jpg
 
Het plaatmateriaal voor de onderkast wordt 6 april bij de bouwmarkt geleverd volgens de mail. Dan kunnen we het de 7e hopelijk ophalen. Het duurt te lang, whoohoohoooo! :cry:
 
Het plaatmateriaal voor de onderkast wordt 6 april bij de bouwmarkt geleverd volgens de mail. Dan kunnen we het de 7e hopelijk ophalen. Het duurt te lang, whoohoohoooo! :cry:
Ja bij de bouwmarkt hier zou het ook belachelijk lang duren. Heb toen toch even verder gezocht naar een houtspeciaalzaak. Kon er dezelfde dag terrecht en koste me uiteindelijk ook minder
 
Ja bij de bouwmarkt hier zou het ook belachelijk lang duren. Heb toen toch even verder gezocht naar een houtspeciaalzaak. Kon er dezelfde dag terrecht en koste me uiteindelijk ook minder
En dat zeg je nu! :ROFLMAO:
 
Vandaag hebben we het plaatmateriaal opgehaald. Het is helaas niet allemaal even goed op maat gezaagd. Hopelijk heb ik daar geen last van met in elkaar zetten. Anders moet ik flink kieren dichtsmeren.
Ik kan me voorstellen dat je bij een houthandel per plaat moet kopen en ik heb me nu uit kunnen leven met verschillende diktes en soorten. Heeft ook voordelen.

IMG_20210407_211536.jpg
IMG_20210407_211525.jpg
 
Ik ben het met patton eens en ik zou er dan wel op staan dat de maten correct zijn want zelf weer bijsmeren is toch niet de bedoeling lijkt me. Maar goed die keus is aan jouw en ik kan me voorstellen dat je ook niet weer wilt moeten wachten.
 
Ja, heb ik ook overwogen. Maar ik ga het straks nog een keer goed nameten en dan kijken waar de kieren gaan zitten en hoe erg ze zijn. En dan neem ik een beslissing. Zoals het er nu uitziet is het kastje 1 mm minder diep, wat geen probleem op zou moeten leveren en alleen de achterkant zou kieren hebben. Maar als ik die dichtsmeer zie je die niet meer, aangezien ze aan de achterkant zitten. Dus het levert niet heel veel problemen op. Maar ik ga het wel melden, want je betaalt er flink voor, dan mogen ze wel netjes zagen vind ik.
 
Ja dan is het nog te doen omdat je het niet ziet maar ja gelet op wat ze kosten zouden ze wel wat beter hout mogen afleveren. Vast gedaan op een vroege maandagmorgen :DD
 
Eindelijk wat vooruitgang. Alleen linksonder en rechtsonder zijn gelijmd, omdat ik het idee had dat ik nooit op tijd alle onderdelen in elkaar zou kunnen krijgen voordat de open tijd van de lijm om was. :oops: En dat was een goede beslissing. ;)

IMG_20210418_140249.jpg
IMG_20210418_142448.jpg
IMG_20210418_183120.jpg
 

handig gedaan ester altijd leuk zelf doen zo iets leer je weer van:)
Ik ben meubelmaker eigenlijk, zit helaas in de WAO. Tangen en lamellenfrees had ik nog liggen en die hamer bovenop heb ik zelf gemaakt. Maar het is lang geleden dat ik wat gemaakt heb, dus ik moet wel goed nadenken! :p
Goed bezig Esther en je hebt geen nieuw hout gebruikt maar dat van de eerste levering?
Ja, dat is het hout van de eerste levering. Had alles nog een keer opgemeten en alles verschilt van maat, maar het gaat om halve en hele millimeters. Komt wel goed, hoewel ik mijn leraar van vroeger in mijn hoofd hoor roepen 'daar kan je vanaf 3 meter afstand een pet doorheen gooien!' :ROFLMAO:
 
Ziet er wel indrukwekkend uit moet ik zeggen en je hebt wel goed gereedschap als ik het als zo bekijk.
Nou ja, indrukwekkend zou ik niet willen zeggen hoor! Het nadeel van online bestellen is dat je niet de daadwerkelijke dikte van het hout kan meten. Er staat 28 mm vuren, maar het is dunner. En aangezien ze ook wat krapper gezaagd hebben wordt het kastje nu een paar millimeter te smal. Daar baal ik wel van.
 
Bliksem! Daar zie ik niets waar je je voor zou moeten schamen.
Mooi hoor.

Wel mooi [censuur] van dat hout, inderdaad.
 
Hij zit in elkaar. Nu kwamen alle fouten tevoorschijn, dus echt mooi is het niet. Straks gaan we verf en heel veel plamuur kopen. :stom: Ik ben wel blij met hoe stevig alles voelt, daar kan wel flink wat gewicht op. Alleen mijn man zag een ontwerpfout, als ik nu het aquarium erop zet loopt het water eruit volgens hem. :pp
IMG_20210421_122228.jpg
IMG_20210421_122306.jpg
IMG_20210421_122422.jpg
 
Als je de ontwerpfout bedoelt, het kastje staat inmiddels rechtop, dus het water loopt er niet meer uit. En de kieren zie je echt wel op de foto. Ik heb een flinke tube plamuur gekocht.
 
Ahh, nou, superlief allemaal, jullie commentaren! :smitten:
 

Terug
Bovenaan