8 nieuwe (eerste) discussen!


Als jullie me even uitleggen hoe ik een foto plaats dan kan ik laten zien dat ze in een 350L aquarium zitten.

Ik vind het erg jammer dat jullie me blijkbaar niet geloven, ik heb veel neer huisdieren en een dierenbeul zou echt het laatste zijn wat ik zou willen zijn.
 
maak een acount bij bijvoorbeedl tinypic.com en upload daar je fotos naar toe, kopieer de link van de foto en plaats die hier.
 
download foto programma altijd handig voor foto's te verkleinen

Klik Klik Klik
Installeren

Open programma =>Selecteer bestand => naar de gewenste foto gaan => openen => dan kan je kiezen in welk formaat => upload bestand naar forum => da upload het progje de foto en dan zie je recht kopie naar klembord ofzo iets en dat plak je dan in dit topic en dan zou er normaal gezien een foto te voorschijn moeten komen

dacht dat er nog een andere manier was maar probeer deze al eens

Succes ;)
 
Facebook heeft geen zin, daar niet iedereen het dan kan bekijken. ;)
De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
 
visje@water zei:
maak een acount bij bijvoorbeedl tinypic.com en upload daar je fotos naar toe, kopieer de link van de foto en plaats die hier.
Bij Tinypic is het niet nodig om een account aan te maken :)
 
Safari kan al die bestanden niet downloaden....

Ik zal proberen via een ander forum oke?
 
Achterwanden zijn max 50cm breed...dus dan praten we over 100cm dus een rio180 of 240 maar zo te zien 180 dus netto 150L veeeeeels te klein
 
Ik ben er echt klaar mee nu. Het is een RIO 300 met de maten 120*50*60. Het filter neemt 20cm in beslag en blijft er dus 1 meter achterwand over. 2 achterhanden dus (kijk maar naar de foto)!
 
Oke als jij zegt dat het een rio300 is prima .... Maar om je te kunnen helpen wil ik graag foto's van je vissen zien :)
 
Nemen jullie me niet serieus omdat ik 13 ben of omdat jullie denken dat ik lieg?

Ik heb me erg veel ingelezen en twijfelde tussen een RIO 300 en RIO 400. Heb dus voor een RIO 300 gekozen, want 50L per vis dus 7 vissen leek me voldoende. Toen heb ik een 8ste gekocht omdat die dan mooi als reserve diende en ze nog erg klein waren. Nu blijkt dus eerst dat jullie denken dat ik ze in een 60L aquarium heb gestopt en nu geloven jullie zelf de foto's niet?

Ik wil echt het beste voor de visjes dus waarom zou ik liegen? Ik spreek de waarheid geloof me nou maar. Of moet ik nog 100 foto's plaatsen?
 
Nader inzien is het idd een rio 300 excusus :)

Graag foto's van de vissen om je te kunnen helpen....
 
We praten een beetje langs elkaar heen ik zal een foto van de visjes sturen.
 
Witte poep kan verschillende redenen hebben,
Stress, wormen, flagelaten... Voorlopig zou ik me geen zorgen maken, zolang de vis nog goed eet is er niks aan de hand.
Voorlopig zou ik ze lekker veel voeren en lekker veel verversen en dan zullen het mooie vissen worden :)
 
Ik voer ze enkel stendker diepvriesvoer. 3x per dag voer ik en om de dag vervang ik 25% van het water.
 
Om de dag waterverversen is goed, maar 3x per dag is wat weinig...maak daar maar 7-8x per dag van :)

Vind ze namelijk een beetje aan de magere kant. Je kunt ook meerdere soorten voer geven.
Artemia, stendker, rode mug, zwarte mug, droogvoer (granulaat)
 
Hallo leden,

Ik zal ze wat vaker kleinere hoeveelheden voeren.

Arie, ik snap niet precies wat je nu wil. Ik heb een leuk aquarium van 350L i.p.v. 375L en je stuurt me een site waar op staat dat het aquarium perse 375L of meer moet zijn.

Ik heb sites gelezen waarop ze zeiden '30L per vis', maar is dat niet iets dat per persoon verschild? Ik heb artikelen gelezen over mensen die discusvissen in een vissenkom hielden, is dat perfect? Nee. Maar ik denk niet dat de 25L die ik dus blijkbaar 'te kort kom' geen heel groot probleem is. Of wel?

We zullen het zien. Bedankt voor de antwoorden en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Pieter
 
Psssst een rio300 is 300L
Voor beginnende discus liefhebbers is 50L per vis "save". Een rio300 is prima voor 6 vissen, maar als ze uiteindelijk volwasse zijn is het misschien wat aan de krappe kant...

Maar voor nu lekker veel voeren :)
 
Dat is simpelweg niet waar. Met aftrek van bodem e.d. gaat in mijn Rio 300 330 liter. Als ik van de buitenmaten uitga 390l., maar je vult 'm niet tot bovenaan.
 
Das gek....een jaar geleden rede ik de 300L niet, en trouwens...waarom heeft het dan een rio300 en geen rio350 :p
Jullie vergeten dat de waterhoogte maar 51-52 cm is
 
In de Rio 400 gaat toch ook 450l.

Je mag het hier best op komen meten hoor, maar er gaat gewoon 350l. in, zelfs als je de dikte van de ruiten er niet bijrekent.
 
Hoe dan ook, er is ruimte zat. Ik zie geen bijvis,enkel de stenen zou ik weghalen.

Veel en goed voeren, en veel water verversen.
 

Terug
Bovenaan