8 nieuwe (eerste) discussen!


Dan is het 119x49 met een waterhoogte van 60 cm. (binnenmaten zonder glas) 350 liter dus.
 
Moeten de stenen er echt uit? Die vond ik net zo mooi... ;)

Ze zwemmen nu wel mooi in een groepje aan de bovenkant van het aquarium.
 
Jones zei:
visje@water zei:
maak een acount bij bijvoorbeedl tinypic.com en upload daar je fotos naar toe, kopieer de link van de foto en plaats die hier.
Bij Tinypic is het niet nodig om een account aan te maken :)

ok ik gebruik het al jaren.. heb er in iedergeval wel eens een account aangemaakt :p
 
ik heb een nieuwtype rio 400 en als ik daar mijn waterhoogte opmeet kom ik krap aan 52cm, en dat is aan de voorzijde van mijn bak tot aan wateroppervlakte (tussen MIN en MAX waterlevel). achter zelfs nog iets minder omdat ik mijn bodem heb oplopen.
 
Die 52-53 cm waterhoogte is in een bak incl zand....dus water waar een vis kan komen

Ik heb naar een nieuwe rio400 gekeken en die was kleiner dan de bak die ik nu heb en die is 450L
 
Oudere type Rio 400 (T8 verlichting)

Binnenmaten:

148,2 X 48 X 51,5(waterhoogte) = 366,35 liter NETTO inhoud.

De verwarring ontstaat doordat er schijnbaar verschil in maten tussen het OUDE en NIEUWE type Rio`s is
 
Pieter@dejonge zei:
Hallo leden,

Ik zal ze wat vaker kleinere hoeveelheden voeren.

Arie, ik snap niet precies wat je nu wil. Ik heb een leuk aquarium van 350L i.p.v. 375L en je stuurt me een site waar op staat dat het aquarium perse 375L of meer moet zijn.

Ik heb sites gelezen waarop ze zeiden '30L per vis', maar is dat niet iets dat per persoon verschild? Ik heb artikelen gelezen over mensen die discusvissen in een vissenkom hielden, is dat perfect? Nee. Maar ik denk niet dat de 25L die ik dus blijkbaar 'te kort kom' geen heel groot probleem is. Of wel?

In het eerste stukje hebben ze het over liters , maar er staat nog veel meer en kijk ook eens naar de foto's. ff scrollen :idea:
Mijn valt bij die foto's op dat de verlichting niet zo fel is en en ook wat beplanting zodat ze zich terug kunnen trekken en het idee hebben dat ze veilig zitten. Vind bijna elke vis prettig
Als je geen planten heb zou je misschien een stuk kurk kunnen nemen wat je in je bak laat drijven
 
simon92 zei:
Die 52-53 cm waterhoogte is in een bak incl zand....dus water waar een vis kan komen
Ik had het natuurlijk puur over hoeveel water erin kan zonder bodem e.d. omdat niet iedereen de bodem even dik maakt (zeker geen 7 a 8 cm.) en dan gaat er 350l. in.
 
hehe eindelijk foto's :)

Bij deze dus mijn excuses.

Maar verder zien de visjes er netjes uit.

Veel voeren en veel verversen.
 

Terug
Bovenaan