80x35x49 cm Zuid-Amerika bak van Ed Tensen


Bakje begint weer steeds stabieler te draaien, alg uitbraak is weer goed onder controle en wordt gaandeweg minder. Aantal foto's met wat refectie 😅:

20220116_153602.jpg
20220116_153554.jpg
20220116_153632.jpg
20220116_153624.jpg
20220116_153639.jpg


Gr. Ed
 
Waaraan merk je dat je teveel licht hebt ?
Aan mijn tijdschakelaar die ineens een hele andere instelling aanhield dan ik ingesteld had van origine. Dat was ff ruim 1 mnd terug, daardoor klopte er niks meer van mijn CO2 toevoeging afgesteld op mijn verlichting. Tevens brande mijn verlichting door dit geintje ineens op 9h vol op 100% excl zons op en ondergang. O.a. door deze spontane wijziging begon bij mij een algen probleem op te treden. Ik merkte ook op aan mijn plantengroei dat ze hier niks mee deden, dat laatste uur dan. De snelgroeiers begonnen wat meer te knijpen met hun bladeren, wat naast de algen ook een indicatie was dat er wat mis was. Omdat ik in deze periode met een zolderverbouwing bezig was, had ik er even niet genoeg oog op 😅.

Nu zit ik weer op hoe ik het hebben wil in ieder geval.

Gr. Ed
 
Heb 2 soorten Echinodorus in deze bak staan. Degene het dichtst bij de lotus rechts is een magdalensis. Ook staat er latifolius in. Dit loopt wat door elkaar heen. Zijn redelijk snelle groeiers in blad en ook uitlopers.
 
Weer even lekker gesnoeid en wat Rotala stekjes in kleine groepjes tussen de andere planten gestoken voor iets meer variatie. De overige stekjes trouwens in het bakje van mijn zoon gestoken (weggooien is ten slotte zonde 😅).

20220206_170404.jpg


Gr. Ed
 
Laatst bewerkt:
Klopt, heb ik ook op het oog, vergeet hem alleen vaak mee te bestellen met aquarium spullen 😅.
 
Ik vindt die glazen erg lastig want om goed af te lezen moet er eigenlijk wat wits achter.
Ik gebruik dan ook een Colombo.
 
Mooie plaatjes Ed maar pas op want beheerders posten niet al te vaak een update;)
Ik probeer jou wat meer te porren zo, maar ben bang dat dat een lange adem vergt 😅.

Mooi hoor Ed
Je ziet duidelijk zeer graag plantjes als je zo braaf snoeit .

Thx Rinzo, als het kan snoeien met beleid en als het moet weer meer de schaar erin. Maar probeer er altijd wel 1 geheel van te maken.
 
Van het weekend deze dropchecker van APO maar eens installeren na onderhoud, kijken of het wat is:

20220225_150023.jpg


Heb er tevens Denerle indicator vloeistof bij gekocht.

Gr. Ed
 
Ik gebruik de Colombo tegenwoordig omdat daar al een witte achterkant inzit zeg maar want anders moet je eigenlijk telkens iets wits erachter houden en daar ben ik te lui voor.
 
Ik gebruik de Colombo tegenwoordig omdat daar al een witte achterkant inzit zeg maar want anders moet je eigenlijk telkens iets wits erachter houden en daar ben ik te lui voor.
Moet ff kijken of dit mij gaat bevallen. Ik gebruik eigenlijk nooit iets wits voor de aflezing 😉. Hij zal in ieder geval minder opvallen dan die ik nu heb.
 
Moet ff kijken of dit mij gaat bevallen. Ik gebruik eigenlijk nooit iets wits voor de aflezing 😉. Hij zal in ieder geval minder opvallen dan die ik nu heb.
Ja ze vallen misschien iets meer op dan de glzaen dc maar ja het aflezen vindt ik makkelijker en met die glazen heb ik er al een paar gemold dus die koop ik niet weer Ed.
 
Gister op aangeven van mijn Watersla (Pistia), wat vergeling in bladeren en daardoor hier en daar wat schimmelplekjes, mijn nitraat en fosfaat maar eens gemeten, beide waren 0 😳. Vandaag na onderhoud maar begonnen met nitraat toevoegen 20 ml Kaliumnitraat wat een verhoging zal geven van ongeveer 10 ppm en 1 dag later volgt 20 ml Kaliumfosfaat wat een verhoging van ongeveer 1 ppm zal gaan geven. Kalium zal ook wat gaan stijgen maar dat is geen probleem. Oplossingen gemaakt van de bemesting van aquariumbemesting.

Als toetje ff totaaltje, uiteraard met reflectie😉:

20220313_154711.jpg


Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan