ADM Fusion van Lex.


Ruim 1 weekje verder na de nieuwe start, gaat nog steeds goed planten groeien als kool en geen uitval van de vissen.
Ook geen alg ofzo, zelfs geen wit 'spul' op het nieuwe hout, dit wordt lekker weggeknaagd denk ik..
De waardes zijn:
PH-6,5
GH-7
KH-4
Ni-0
US- 649

De snelgroeier doet zijn naam ( ik denk Belgisch Groen ) is alweer een stuk gegroeid.
gr1.jpg

Van de Althernanthera beginnen de toppen mooi rood te kleuren.
gr2.jpg

En ook deze begint uit te lopen/wortels te maken.
gr3.jpg
 
Aangezien de Althernanthera aardig gegroeid was met mooie rode toppen, deze gesnoeid het restant laten staan en de toppen ertussen hopelijk is dit de goede manier om een mooie rode bos te krijgen...
Heb ook 1 plantje eruit gehaald naast de Althernanthera , deze had de verhuizing niet overleeft, hij had wel een kleine stekje gemaakt welke wel mooi was dus hopelijk groeit deze wel uit.

gz1.jpg


Het Belgisch groen groeit ook lekker door en de toppen kleuren nu ook een beetje.
Tevens een overzichtje van de bak:
gz2.jpg
 
Even een updatje, bak draait aardig, heb alleen wel na 2 week een groene aanslag op de ruiten welke ik dan eraf haal met een pasje dat is alles eigenlijk....geen andere alg ofzo.
Tevens iedere week een beutje het zand afzuigen en 20% waterwissel, en onlangs het Belgisch groen gesnoeid.
Ook via een mede forumlid een plantje gekregen de Tripartita Japan, een laag groen kruipertje welke ik op verschillende plaatsen in de bak gestoken heb , en deze begint al kleine uitlopertjes te maken.

Wat foto's:
g1.jpg
g2.jpg
g3.jpg
g4.jpg

Het zand is in werkelijkheid niet zo licht maar de foto vertekend een beetje.....:oopss:
Zitten ook een paar kleine slakjes in ( geen plaag ofzo) deze mooie goude kwam voorbij de lens kruipen.

g5.jpg
 
Ook hier de laatste foto's van het bakje voor dit jaar !
Vissenbestand is hetzelfde gebleven, sja wel een paar jonge Koraal platy's extra maar nog geen cory's zoals de bedoeling een tijdje geleden was.....toch bang dat het te vol wordt in het bakje.

De Tripartita Japan groeit lekker al aardig wat gesnoeid blijf een mooi groen kruipertje.
a1.jpg


De rode drijfplant groeit ook maar niet snel alhoewel hij wel al goed kleurt.

a2.jpg


Tot slot een overzichtje van de bak.
a3.jpg
 
Toch wat alg de kop opgestoken wat draadalg op het hout en stenen en groene pluisjes....de planten zijn wel algvrij al groeien ze wat minder hard..
Denk toch dat het aan wat achterstallig onderhoud ligt, het verversen van het water en dat de Co2 al een tijdje op was....en een filter welke een schoonmaakbeurt nodig had.
Vandaag de handen uit de mouwen dus en wat punten aangepakt morgen de fles Co2 laten vullen en miss. een snelgroeier plantje erbij en hopelijk draait de bak dan wat beter.
 
Dan gaan we daarna een leuke foto zien;)
Nou ik zal d'r over nadenken....:p

Ondertussen klaar, raampjes schoon zoveel mogelijk alg weg gehaald en het filter en slangen schoongemaakt, wat zat daar een bruine prut in zeg.....:oopss:
Ook nog 30% water ververst.
Morgen naar de LFS voor de co2, plantje en miss. wat Otto's die wat alg kunnen wegknabbelen.
 
Nou de fles Co2 is weer gevuld en aangesloten, en een nieuw plantje in de bak de Hygrophilia Angustfolia die nu achterin de bak staat omdat deze vrij groot wordt ( hoop ik)
Tevens 8 Ott's toegevoegd.
ot1.jpg
0t2.jpg
 
Nog dank John, volgens de winkel zijn het de Arnoldi.
Het plantje wat nieuw in de bak is is de Hygrophila Corymbosa Angusitfolia ( wie verzint die namen zeg................):oops:
Een hoge snelgroeier, foto's komen nog....is nu nog wat klein verborgen achterin de bak.
 
Heel mooi 😍, vond de cory's "Venezuela Black" ook erg mooi die je er eerst in had zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Klopt ja die had ik ook een heeeeeeeeeeeeeeeeele tijd geleden, goed geheugen heb je :)waren ook mooie visjes idd.
 
De de Hygrophila Corymbosa Angusitfolia is aangeslagen en begint te groeien, op de plaats van het Beligisch groen wat ik om zeep geholpen heb :oopss:, geen idee hoe....het verpieterde helemaal.
nn6.jpg


Overzichtje van de rest van de bak :
nn7.jpg
 
Tijd geleden dat er een nieuwe bewoner is gekomen in dit bakje maar zag van de week toch een bakje in de LFS met witte ancistrussen zitten, geen gele echt witte visjes.
Nooit eerder gezien, soort albino soort....gevraagd of ze de grootste uit het bakje konden vangen en deze zit nu in de bak.

In de transportzak.
an5.jpg

Eet goed zelf het plakje komkommer werd "aangevallen".
an4.jpg

Buikje al lekker dik.
an3.jpg

Spiegeltje................
an2.jpg
an1.jpg
 
ff een updatje, er was aardig wat draadalg in gekomen, en de planten groeien niet lekker meer.....:( ze gingen niet dood maar stopte met groeien en zagen er 'dof' uit.
Deed alles volgens het boekje, co2/voeding maar toch niet als hoe ik wilde, en ziet er niet mooi uit met draadalg.
Toen maar op een andere manier, zoveel mogelijk draadalg verwijderd, gesopt met co2 en voeding en alleen elke dag een dosis easy carbo en elke week waterversing 20%
Resultaat na 2 week alg-vrij en planten die weer wilde groeien....zeg niet dat dit de manier is , maar voor mij werkt het.;)

Zal kijken of ik een verse foto kan maken.
 
Zo doe je meer met minder, kom met wat fotos😀
Misschien doet de ancistrus alles aan de gang houden het zal maar net zo wezen.
 
ff een updatje, er was aardig wat draadalg in gekomen, en de planten groeien niet lekker meer.....:( ze gingen niet dood maar stopte met groeien en zagen er 'dof' uit.
Deed alles volgens het boekje, co2/voeding maar toch niet als hoe ik wilde, en ziet er niet mooi uit met draadalg.
Toen maar op een andere manier, zoveel mogelijk draadalg verwijderd, gesopt met co2 en voeding en alleen elke dag een dosis easy carbo en elke week waterversing 20%
Resultaat na 2 week alg-vrij en planten die weer wilde groeien....zeg niet dat dit de manier is , maar voor mij werkt het.;)

Zal kijken of ik een verse foto kan maken.
In de regel is draadalg juist een co2 tekort.


Ik vermoed dat de carbo de algen heeft gedood want ik heb zelf dit ook wel gebruikt tegen baard en draadalg. Ik weet niet of je garnalen in deze bak hebt Lex want die kunnen er soms niet goed tegen.
 
In de regel is draadalg juist een co2 tekort.


Ik vermoed dat de carbo de algen heeft gedood want ik heb zelf dit ook wel gebruikt tegen baard en draadalg. Ik weet niet of je garnalen in deze bak hebt Lex want die kunnen er soms niet goed tegen.
Daarom dacht ik ik voeg toch co2 toe dat moet goed zijn....maar toch veul draad alg, in mijn situatie.
De carbo zal de alg gedood hebben ja, blijf t nog maar even toevoegen denk ik voordat het terug komt.
Ja zitten garnalen in de bak , veel heel veel die zie ik niet minder worden.:)
 
Zo doe je meer met minder, kom met wat fotos😀
Misschien doet de ancistrus alles aan de gang houden het zal maar net zo wezen.
Scheelt weer het vullen van de co2 fles idd.
De ancistrus zal geen draadalg eten lijkt mij , nog nooit gezien eigenlijk...
Dat de otto's zwak zijn klopt heb er nog 2 over van de 8 terwijl er eten zat was voor ze.....:(
 
Wat beloofde foto's dan, rechts is nog een beetje kaal daar was het een beetje teveel gewoekerd moet dus weer een beetje groeien.
En ja de flipper hangt er nog maar werkeloos....
vv1.JPG
vv2.JPG


1 van de honderden ? kleuloze garnalen als opruimploeg

vv3.JPG

Alhoewel er soms een mooi gekleurd exemplaar tussen zit !

vv4.JPG
 
Updatete, 3 week geleden een nieuw visje ( nog een ancistrus ) toegevoegd maar deze na 2 dagen alweer 'kwijt' dacht eerst verscholen ergens ofzo maar niet meer terug gezien.
Nog een paar dagen later de 2 kardinaaltjes onder een soort stippen en veel platy's met knijpende vinnen.....toch bang dat de nieuwe vis ziek was en de rest besmet heeft....
Gelukkig nu zijn de kardinaaltjes weer schoon en de platy's zien er ook gezond uit, wel 2a 3 platy's verloren.
Zo zie je maar dat een nieuwe vis toevoegen een risico kan zijn ( tenminste ik denk dat het daar aan gelegen heeft....) gelukkig ziet het er nu goed uit.

Hopelijk gaat het de volgende keer goed.;)
 
Nou, weer opnieuw geprobeerd.....wel uit een andere winkel een neuw visje nu een ancistrus gold met blauwe ogen toegevoegd, beestje is wat groter als de vorige ancistrus en wat dikker en hopelijk geen ziektes bij zich...
Foto's volgen als tie op de foto wil.:LOL:
 
Zijn ondertussen 1 weekje verder en gelukkig gaat het met deze nieuwe ancistrus wel goed, eet en zie hem/haar vaak scharrelen ook samen met de andere.
Wel leuk nu 1 witte en een goude, geen idee van het geslacht ze zijn nog te klein om te zien ze zijn nu een cm of 4/5.

De Nieuwe:

an3.jpg


Eerst ff om het hoekje kijken of ik durf.....

an1.jpg



Ietsje dichterbij.....
an2.jpg


Nou ik durf, samen van hetzelfde algen tabletje sabbelen....
an4.jpg
 
Wat beloofde foto's dan, rechts is nog een beetje kaal daar was het een beetje teveel gewoekerd moet dus weer een beetje groeien.
En ja de flipper hangt er nog maar werkeloos....
Bekijk bijlage 362431Bekijk bijlage 362432

1 van de honderden ? kleuloze garnalen als opruimploeg

Bekijk bijlage 362433
Alhoewel er soms een mooi gekleurd exemplaar tussen zit !

Bekijk bijlage 362434
Weet jij wat die groene dingen zijn op het hout? Lijkt erg op iets wat ik ook wel eens zie in mijn bak, maar wat ik er gelijk uithaal omdat ik dacht dat het een alg was.
 
Weet jij wat die groene dingen zijn op het hout? Lijkt erg op iets wat ik ook wel eens zie in mijn bak, maar wat ik er gelijk uithaal omdat ik dacht dat het een alg was.
Is een soort alg ja , wordt niet echt groot of een plaag ofzo...dus maak me er niet zo druk over.
 
  • Leuk
Waarderingen: B94

Terug
Bovenaan