Succes maar weer met vertrek van mars naar jupiter 😉
Dit hele lijntje van je heb ik gemist. Misschien ook maar beter want op technisch gebied heb je niets aan mij
Inktbird etc............ knap dat je je verder verdiep in hard ware. Ook het geduld met nachtelijke alarmen vind ik een prestatie an sich.
Dank je! Het viel me eigenlijk best mee, hoe ingewikkeld die inkbird is. Werkt soortgelijk als een tijdsklok voor een lamp of iets dergelijks. Dat met dat alarm was denk ik inderdaad een probleem met twee kapiteins op één schip. Omdat ik de temperatuur van de heater (maar) een graadje hoger gezet had besloot die autonoom om af te slaan, terwijl de inkbird hem opdracht gaf om te verwarmen. Gevolg, een 'abnormal continious heating time'.
Ach, ik was met m'n slaperige geest allang opgelucht dat dat het probleem was, en niet gebakken vis
😉.
Ik heb ooit in een donker verleden ook het verwarmingsvraag stuk moeten oplossen.
Mijne is er god dank weer uit want is niet nodig gebleken. Dus ik heb nog een EHEIM jager liggen die ik jou best wil doneren. Is alleen een heel groot lang onding.
Oooh dit vind ik beyond lief van je. Echt super lief!!! Hoe groot is Het Onding? Ik ga je er nog even een pb over sturen!
Heb de heater in het goudjesbejaardentehuis ook nog draaien, veilig opgeborgen in het binnenfilter, omdat er nog drie oblongussen in zwemmen, maar als ik die over zet overweeg ik ook om de heater er uit te halen.
Ik had hem horizontaal tegen de achterwand aan gezet. Ik heb ooit eentje verticaal erin gehad en met een waterverversing hoorde ik vreemd geluid en zag ik een rookwolk vanuit het water opstijgen
Stekker vergeten uit er uit te halen. Ook blijft hij nog even warm als je de stekker niet vergeet. Ik zou hem dus onder de lijn van verversing houden.
Info verteld dat verticaal beter is maar bij vergeetachtige personen, is wat in theorie beter is, niet altijd beter. Deed het horizontaal ook prima (gemeten) dus waarom moeilijk doen als het ook anders kan.
Ik was bang dat de sluiers en slobbers zich zouden branden aan de staaf en het blijkt dat er ook bescherming omhulsels voor te zijn.
Oh whoops, hehe. Ja dat vergeten, dat begrijp ik helemaal. Ik doe verversen nu daarom ook volgens een vast patroon van gewenning, zodat dit soort dingen me minder overkomen
😉. Gaat nagenoeg altijd goed tegenwoordig.
Terwijl ik dit typ ruik in ineens de oven die ik een uur geleden aangezet heb om voor te verwarmen, oh de ironie...
Met die juwel heater van mij gaat het als volgt; dat ding zit verticaal in het filterhuis, achter de pomp. De regelkop/knop moet boven het wateroppervlak blijven. Voor zover ik weet. Volgens mij mag die niet horizontaal.
Als ik de bak ververs, dan haal ik het ding altijd ook van de stroom (of nu met de inkbird op pauze/uit), tegelijk met de binnenpomp (want die mag ook niet droog staan). Dus als ik die juwel heater gebruik zit ik er eigenlijk aan vast dat hij verticaal blijft hangen met de bovenkant boven het wateroppervlak. Tenzij ik het mis heb dat de kop altijd boven water moet blijven. Ga ik nog nazoeken.
Indien ik gelijk heb daarin, dan betekent dat dat ik iets moet hebben om dat ding aan de wand te bevestigen, en inderdaad ook iets van bescherming, denk ik, om te voorkomen dat ik straks gegrilde vis in de bak heb drijven.
Plaatsing van een heater doe je het beste waar wat stroming is. Zelf kies ik dan meestal voor horizontaal vlak boven de bodem, net onder de inlaat van je filter.
Dank je wel voor deze tip!
De stroming zorgt er dan voor dat de warmte evenredig verdeeld wordt door je bak, omdat warmte > inlet > filter > outlet > spraybar > en zo verder rond circuleert?
Weet je of er ook een soortgelijke werking is als bij lucht (warme lucht stijgt), levert dat nog ergens een voordeel of bepaalde werking op?