Dank je wel voor je reacties
@Scalari!
Ik heb nu een tweede JBL 1502 indraaien, die is overmorgen drie weken aan het meedoen. De bedoeling is dat over een week, anderhalf, twee, ik het binnenfilter er uit ga halen, bak opnieuw ga inrichten, en dat is dan ook een mooi moment om iets aan de heater te doen, als blijkt dat dat verstandig is
😉.
Dank voor deze uitleg!
Klopt het dan dat je, als je een titanium heater/externe heater neemt, het eerder genoemde slijtageprobleem van het aan en af slaan vervalt? Dus dat het aantal watt dan niet meer uit maakt?
Ergens eerder in dit draadje gaat het daar onder andere over, dat je juist liever een wil die langer aan staat, omdat ie dan minder snel aan en af slaat en daardoor ook minder snel slijt.
De situatie bij mij was dat m'n heater van 300W die ik van juwel bij m'n aquarium gekregen heb, het water beter verwarmde dan ik wilde (daarom ook de inkbird aangeschaft zodat het water niet ineens meer 32 graden was). Ik vermoed daardoor dat 2x 300W in mijn geval waarschijnlijk niet nodig gaat zijn.
https://discuszolder.nl/een-of-twee-aquariumverwarmingen/Ook lees ik in dit stuk over de voordelen van een of twee heaters, dat je verbruik met twee heaters hoger wordt? Dat heb ik liever niet
😉.
Goeie vraag! Eerlijk gezegd doe ik dat omdat ik lees dat het gebruikelijk is om maanvissen op 25,5 graad te houden.
Maar ik ga er eens onderzoek naar plegen, of dat wel echt moet. Dank je voor het opmerken!