Wat is er nieuw

advies verzorging en aquarium goudvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JustMeAsking
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik je een tip geven JustMeAsking?
Van een ene 20er naar een andere 20er,
Zoek voor de koi een mooie vijver waar ze gelukkig kunnen worden.
Zoek op marktplaats om een goedkoop lkkr groot aquarium, en haal een paar leuke sluierstaart goudvisjes.
Er staan zat koopjes op marktplaatrs, kan je soms honderden euros schelen.

Geen grind, filterzand is beter.

Bedenk wel dat je heel veel water zal moeten verversen om de waterkwaliteit en anti-groeihormonen onder controle te houden, want dit aquarium mag dan groter zijn, het is niks vergeleken met een ruime tuinvijver (waar deze vissen in thuishoren).

Verder zou ik voor nu ook dagelijks zoveel mogelijk verversen.

Frederika geeft nog het beste advies. :thumbs:

Bepaalde dingen haal ik gewoon niet 2ehands. Zoiets koop ik toch liever gewoon nieuw.

Wat als het wel echt dwergjes zijn en niet veel meer groeien?

Dan heb ik ze voor niks weggedaan..

Laat ik het zo vragen. 3 koi karpers van 15 cm(als het normale zijn) en een goudvis. in 260 liter. Is dat erg?
want als ze over de 15 cm gaan , gaan ze naar een vijver.

Ik heb zoveel mogelijk met jullie advies gedaan. En ben blij dat ik nu weet dat het al mis begint te gaan met de gezondheid en het kan bijtrekken.

Die 3 kleintjes hou ik en ik kijk hoe het gaat.

Toch bedankt 🙂

Jonge koi hebben 500l. per vis nodig om goed te kunnen groeien. Goudvissen 200l. Je zet dus een bestand dat 1700l. water nodig heeft in een bak van 260l.

Ga er nu maar niet vanuit dat het dwergjes zijn. Het is een verkooppraatje, niets meer.

o. mijn. god... oke nu ik dat zie...
Ik bied mn excuses aan dat ik een oplossing probeerde te vinden..

Heb de winkel gebeld. Ze nemen ze aan!😀 Ik breng ze terug. En mag ze ruilen voor goudvissen(dezelfde als die wit roze achtige die 30 cm worden). iets met de s..

Kan je ze ook ruilen voor sluiers?!
En iets langer wachten??
Want dan zitten ze gelijk in een mooi bak!!
Hopelijk kan het!

Goudvissen kunnen ook niet in zo'n bak! En zeker niet nu nog een tijd in dat kleine bakje.

Als je echt zulk soort vissen in een 260l. bak wil zijn sluiers de enige optie en echt pas als je die bak ook daadwerkelijk hebt. Een eventueel alternatief is Puntius semifasciolatus. Deze lijken wat op goudvissen en worden een cm. of 10.

Dat zou geweldig zijn JustMeAsking!!
Als je dan nog zou gaan voor de sluierstaartgoudvissen zou het helemaal super zijn! :thumbs:

Als ze maar niet al onderweg is om de koi voor goudvissen te ruilen, want dan blijven we aan de gang...

omgeruild voor sarassas ofzo heten ze. En ja het zijn goudvissen.
Heel internet staat vol met 50 liter is genoeg dus voel me opgelucht nou🙂 aangezien ik geen grote decoratie in de toekomstige aquarium ga doen zodat ze alle ruimte hebben als ze groot zijn, heb ik er nu in totaal 5. dus 4 opgehaald.

De mensen die nou nog moeilijk willen doen hebben een beetje pech gehad want ze gaan 50 liter per vis hebben en dat is voldoende blijkbaar 🙂

als ze uit het zakje kunnen, zal ik wel even een foto hierop posten.

bedankt voor jullie advies allemaal!
Denk dat ik het verder wel aankan nou :thumbs:

Een sarassa is gewoon een rood/witte Goudvis. De handelsnaam is sarassa

Volwassen sarassa met een Goudvisje zoals je ze vaak in de winkel kan kopen.
CTem3AenFwLP8GxQE4Fi-b6klFE5-FLy.jpeg

Ik heb net nog gepost dat goudvissen 200l. per vis nodig hebben. Die 50l. geldt voor sluierstaarten. Er is je al meerdere keren gezegd dat goudvissen in een ruime vijver thuishoren.

Sarasa's worden 40+ cm., zijn actieve zwemmers en hebben minimaal 300 cm. zwemruimte nodig. Een ezel stoot zich nog geen 2 keer aan dezelfde steen en jij doet het 3x. Niet te geloven. En dan zitten ze nog niet eens in die 260l. bak die al veel te klein zou zijn, maar in dat kleine pokkebakje waarin ze hopeloos vergroeien. Ook in een maand tijd ja!

haha ziet er echt grappig uit zo naast elkaar 😛

3 weken nog. komt goed. maar ik heb fotos. als jullie klaar zijn met zo negatief doen zou fijn zijn.
websites staan vol met 50 liter per goud vis. Moet goedkomen neem ik aan 🙂

498463justmeasking_0_82_20150401_164123.jpg

629453justmeasking_0_82_20150401_164238.jpg

897286justmeasking_0_82_20150401_164243.jpg

ze blijven al de hele tijd vlak bij elkaar in het hoekje 🙂 kei lief 🙂
als ze zwemmen, volgen ze het visje die ik eerder ook al had. Die heet Spooky 🙂
de rest heb ik nog geen namen voor op het moment..

Hoi,

We bedoelen het niet negatief maar we proberen je te helpen! En het beste voor de dieren uit te zoeken.

Er staan op veel site's info die nog kloppen. Maar probeer mensen met ervaring op te zoeken. Die kunnen je de juist info geven 🙂

Succes!

pff.. en als er 4 in die 260 liter bak zouden zitten..? 65 liter per vis. Als daar ook nee op word gezegd weet ik het ook niet meer.

Tja, en als ik er nu vijf websites maak waarop staat dat ze per stuk 1000l nodig hebben? Of krijgen we dan te maken met selectieve perceptie.

Begrijp goed dat je je bronnen moet beoordelen. Veel websites schrijven elkaar gewoon na. Hier heb je te maken met hobbyisten.

JustMeAsking zei:
pff.. en als er 4 in die 260 liter bak zouden zitten..? 65 liter per vis. Als daar ook nee op word gezegd weet ik het ook niet meer.
Een korte samenvatting van dit hele topic:
- koi: 500 liter
- goudvis: 200 liter
- sluier: 50 liter

Alleen voor sluiers voldoe je dus, bij 4 exemplaren.

dat begrijp ik. maar ik wil gewoon kleine visjes zien groeien en lang zien leven. Als jullie me gaan vertellen dat die gigantische aquarium(naar mijn mening is 1.20 erg groot) niet goed genoeg is tenzij ik er 1 visje in doe wat ook zielig is, dan geef ik het op hier want ik denk dat 4 wel moet kunnen. Nou twijfel ik over 5 omdat jullie volgens mij allemaal gigantische aquariums en vijvers hebben en de meeste in een vissenwinkel of kwekerij ofzo werken.. ik ga ervan uit dat jullie wel meer weten dan mij. Maar 4 moet kunnen dnek ik dan.
als daar ook nee op word gezegd geef ik het op -_- heb t geprobeerd -_-

oke nee dus. duidelijk. Ik kijk wel hoe dit gaat. en breng er alweer 1 terug. 4 moet goedkomen lijkt mij. bedankt voor jullie tijd en een fijne dag nog 🙂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan