Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Dat is mooi Jos, ik ben benieuwd hoe dat hier uitpakt, ze zijn elkaar wel zeer regelmatig aan het uitdagen.
 
Dat klopt Peter.
Een maandje geleden waren ze een half uurtje per dag elkaar aan het uitdagen, nu is het schering en inslag, en een tijdje later gaan ze naast elkaar weer vrolijk hun baantjes trekken.
 
Hoi Ton,

Schitterend aquarium!
Die altums maken het plaatje echt compleet!

groetjes John.
 
Het bakje heeft ook weer het benodigde onderhoud gehad en gelijk maar even wat hout bijgeplaatst, het moet nog door de bewoners worden goed gekeurd, dus ik hou mijn hart vast wat betreft het commentaar 🙁

967653_0_82_dsc00697.jpg


Commissie vergadering en inspectie..

542864_0_82_dsc00700.jpg
 
Gezien ze nu regelmatig naar het hout toe gaan, eerst wat schoorvoetend, zal dat wel goed komen, ja.
Ik heb nog meer hout liggen maar dat wacht nog op wat inspiratie van mijn kant.
 
Dank jullie.
ik was even aan het spelen met mijn telelens, en de verlichting was op dat moment erg laag, vandaar ook dat de Lotussen erg hoog stonden.
 
Zoals ik het water ververs..

[video]k2b3557Y9y4[/video]

Als ik mijn tuin nou ook eens zo zou onderhouden als mijn aquarium, zou dat ook wel weer schelen 😀
 
Net tijdens het verversen gelijk maar de Juncus repens eruit gehaald en de Alternanthera cardinalis naar het midden verplaatst om hem meer licht te geven, deze zag er droevig uit, maar met genoeg voeding eronder en licht zal deze het wel gaan redden.

Ik zag een knop van de Nymphoides ezannoi er opeens uitkomen dus dat word mogelijk een mooie bloem, altijd jammer dat deze dan vlak onder de kap zit.

939375_0_82_dsc00750.jpg


De Hydrocleys Nymphoides maakt steeds meer uitlopers aan niet alleen aan de onderkant nieuwe planten maar ook aan de stengels zelf, dus dat gaat prima en is gelijk een mooie drijfplant samen met de Nymphoides ezannoi.
 
Even een overzicht, midden op de dag dus niet geweldig :sorry: , maar het geeft een indruk.

793374_0_82_dsc00754.jpg


781819_0_82_dsc00755.jpg


891534_0_82_dsc00756.jpg
 
mooi foto�s toch
bak ziet er netjes uit

groet
jaap
 
Je bak ziet er mooi uit Ton. Ook de maanvissen zijn al goed gegroeid.
Heb je van mij een groene Lotus gekregen? Dan is dat de Nymphea glandulafera. De dikke bloemknop die ik op de foto zie lijkt daar sterk op. De Lotus rechts op de een na de laatste foto bedoel ik. Ik heb ook de Nympoides ezannoi, die krijgt kleine bloempjes die in een trosje in de oksel van een drijfplanten groeien.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ik ga even afwachten wat er voor bloem uitkomt Jos.
Ik heb deze inderdaad bij jou vandaan.
Diverse fora en sites geven onduidelijke info, vandaar dat ik op de Nympoides ezannoi uitkwam.

Bron; http://www.hobbykwekers.nl/planten/item ... -ezannoi-2
Nu lijken deze 2 ook wel enigszins op elkaar volgens foto's via google.
 
Ziet er prachtig uit. De planten groeien goed! Heb je er veel werk aan?
 
Dank je wel Smartduck en Botia.
2x in de week waterverversing en wat snoeiwerk, ongeveer een uur per keer, soms eventjes wat tussendoor.
De planten groeien vanzelf als de voeding en verlichting aan hun wensen voldoen 😉
 
Altijd leuk, als je films of foto's nakijkt zie je soms zoveel meer dan als je gewoon naar je bak kijkt, dus weer een paar verbeterpunten gevonden 😀
Even niet op het schokkerige letten, ik kon het uitknopje niet vinden, en moet nog steeds eens kijken hoe ik een video bewerk :juggle:



[video]R5L4NFS5qt4[/video]
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: zand spoelen en erin vanmiddag
      Terug
      Bovenaan