Akva 200*60*60 van TonHageraats


Er zijn 8 jonge manen welke soms als jonge honden tegen elkaar tekeer gaan, zijn nog lekker aan het puberen :)

En weet je wat ze nog meer zijn? werkelijk waar prachtig! Evenals de de andere vissen in je bak, en de bak zelf :)
 
Dank jullie wel :daisy:
 
Begin avondverlichting...

288857_0_82_20160806_21_2.jpg

Je hebt een heel fraaie bak staan Ton!
 
Heb je topic even globaal doorgenomen. Was genoeg leesvoer en veel mooie foto's.

Mijn complimenten hoe deze er nu bij staat.

Helemaal mijn smaak en door je diepte van 60 cm kan je echt een vergezicht creëren, erg gaaf!

Planten staan er ook super bij. Maar het hout is echt een blikvanger, die maanvissen zullen zich wel happy voelen.

Succes verder.
 
Dank allen, ik ben ook zeer tevreden hoe deze bak er nu na 5 maanden uit ziet.
 
De waterwaarden van vandaag, met de Sera druppeltest.

PH = 6.5
GH = 10
KH = 4
NH4/NH3 = 0
NO2 = 0
NO3 = 25
PO4 = 2
FE = 0.5

Toevoegingen poeders van aquariumbemesting.nl sinds een paar weken.
KNO3 = 100 ml.
KH2/PO4 = 200 ml. (word 150 ml.)
CSM+B = 50
Co2 al een week niet, dus wel 2 waterwissels gedaan van ongeveer 70% per keer (elke 3e dag waterwissel)

2016-09-15 10.49.28.jpg


Wel vreemd dat de Co2 zo hoog blijft :juggle:
 
De testvloeistof is nu 14 dagen oud, deze word elke eerste verversing van de maand vernieuwd.
 
Het moet eens gebeuren en ja hoor, net na de waterwissel...

DSC00839_2.jpg




Ik zal later een foto plaatsen van de uiteindelijke "opbrengst"
 
Wow Ton, dat is top en nu maar hopen dat er iets van gaat uitkomen en overblijven:thumbs:.
 
Ik maak me geen illusies dat het wat gaat worden, het is tenslotte hun eerste nestje.
 
Ja dat is vaak wel nog de leerfase waar ze dan inzitten he. Maar goed, je weet maar nooit en het is altijd ook leuk om een legsel te hebben en dit te kunnen volgen. Het is dan ook een teken dat ze het naar de zin hebben in Huize Ton:thumbs:.
 
Dank jullie wel.
Het zal morgen wel een hele uitdaging gaan worden met water verversen nu de eitjes zo hoog in de bak zitten.
 
Ja dat is lastig Ton en anders misschien het uitstellen of overslaan desnoods. Stress zal ze zeker ook niet goed doen.
 
Klopt John, maar voor zoverre ik het weet is nu juist schoon water essentieel, dus ik denk dat ik de bodem gewoon afzuig en dan de uitzuigslang laat gaan en de inlaatslang op gelijk niveau laat instromen en dat een uurtje laten gaan.
Dan krijg ik een goede verversing zonder het water niveau te laten zakken.
 
En weer een dagje verder, de eitjes beginnen al af te nemen :( maar worden nog wel erg goed bewaakt door pa en ma.


DSC00859_1.jpg
 
En alle eitjes zijn weg, maar dat was te verwachten.
 
Jammer Ton, maar zoals je al zegt hou je daar al rekening mee. Volgende keer beter moet je maar denken;).
 
Laatste aanwinsten 5x L010a loricariidae (harnasmeerval)

DSC00863_2.jpg
 
Lekker in het zonnetje :daisy:

DSC00909_1.jpg
 
Mooie aanwinst Ton

groet

jaap
 

Terug
Bovenaan