Akva 200*60*60 van TonHageraats


Mooi visje Ton, moest hem toch even opzoeken - ik had geen idee dat ze relatief klein blijven.
 
Eigenlijk wel leuk dat je hem/haar maar af en toe ziet, dat geeft een verassingseffect.
 
Mooi visje Ton, moest hem toch even opzoeken - ik had geen idee dat ze relatief klein blijven.
Eigenlijk wel leuk dat je hem/haar maar af en toe ziet, dat geeft een verassingseffect.
Het is een heel mooi L nummer welke inderdaad klein blijft en voor veel aquaria geschikt is, maar zich graag verstopt, hier liggen ze onder een aantal opgestapelde stenen of in een leghol, ze komen alleen te voorschijn als het rustig is in huis en als ik maar opsta of beweeg zijn ze gelijk weer weg, dus ik denk dat ze voornamelijk in de late avond op zoek gaan naar eten, vandaar dat een foto kunnen maken ook een bijzonderheid is.
 
Wat kan er nog meer fout gaan?

Net even het voorfilter van mijn Eheim 2078 schoongemaakt en gelijk de rotor even, en ja hoor, stoot ik het asje van het aanrecht af en gelijk in 3 stukken :stom: , even de oplossing van @luc geprobeerd en een wattenstaafje als vervanging gebruikt, verhipt paste niet helemaal maar de pomp werkt :thumbs:
Wat ik overigens nooit doe is een filter half schoonmaken altijd helemaal, en nu weet ik waarom, tijdens het opstarten gooide het filter al zijn vuile water eruit, dus nu een blackwater bak :stom: hopelijk trekt dat snel weer weg, gelijk ook maar een nieuw asje besteld.
 
Volgens mij hoort daar een foto bij van je blackwaterbak :DD :DD
Ik zie alleen het schitteren van het raam er tegen over, maar het lijkt hier een beetje op ;))

20210422_163900.jpg

Actueel,

20210422_164110.jpg
 
Ja het is onvoorstelbaar hoeveel meuk er uit een filter kan komen die je even open hebt gehad of hebt verplaatst.
ik maakte (toen ik nog potfilters gebruikte) ze ook altijd helemaal schoon: watten vervangen, matten uitspoelen onder de kraan & het harde materiaal even paar keer flink onderdompelen in emmer water... heeft bij mij ook nooit tot biologische onstabiliteit geleid.
 
Midden in het beeld en net boven die andere 2 :DD
 
Dank u allen,
Er zijn 2 planten op de voorgrond rechts welke nog vervangen gaan worden omdat ze niet lekker meer aanslaan en de kritische kijker zal gemerkt hebben dat er wat gaatjes in de bladeren van de linker Echinodorus bleheri zitten, dat is het werk van mijn lieve maantjes welke graag daarvan wat smullen voordat ze gaan afzetten, deze haal ik niet weg wat ze zitten meest aan dezelfde bladeren, dus lekker laten gaan want de rest van de plant kan gewoon gezond verder groeien.
Nagenoeg alle alg is weer weg na de "aanval" van bruinalg welke verder volledig onder controle is dus daar ben ik wel blij mee.
 
Zo maar een idee hoor, maar zou je Tijgerlotus niet ietwat meer een blikvanger mogen zijn? Op een 1/3 plek bijvoorbeeld en door de plant vol en laag te houden? Nu valt ze wat weg vind ik.
 

Terug
Bovenaan