Akva 200*60*60 van TonHageraats


Klopt, als je van bovenaf naar de verkoopbak keek waren ze erg vaal.
Maar tegen mijn zwarte boden zijn ze al zeer redelijk op kleur, ook omdat er minder licht op staat.
 
Speciaal voor Ronald ;)

574931tonhageraats_0_82_dsc00259.jpg


919538tonhageraats_0_82_dsc00260.jpg


568881tonhageraats_0_82_dsc00261.jpg
 
Het zijn mooie Altospinosa's Ton. Ze zitten goed in het vlees, geen holle buiken. Je gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven. Als ze volwassen zijn leggen ze graag hun eitjes op een gladde platte steen of op een stuk kienhout. Ze graven dan een beetje en verhuizen hun jongen van kuiltje naar kuiltje voordat die vrij gaan zwemmen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ze zien er goed uit maar komen dan ook van een goede LFS. Toen ze net van de groothandel kwamen waren ze best mager maar de LFS heeft ze goed in het voer gezet.
 
Geen kwaliteitsfoto maar even een proefje met de telelens bij vol daglicht in de kamer vanaf de bank...

462916_0_82_dsc00275.jpg


359758_0_82_dsc00278.jpg
 
Deze lotus (Nymphaea stellata) staat er nu een weekje of 6 in John.
 
Even een kleine update.
Door mijn enthousiasme heb ik het licht langer dan nodig en ook feller laten branden, mede door een onvoldoende verdeling van de Co2 heeft dit gezorgd voor een draadalg uitbraak, waar ik de nodige maatregelen voor heb genomen.

MAAR IK HEB GEWONNEN,

van de draadalg en groenealg, nagenoeg is alles weg, de laatste beetjes verdwijnen nu in rap tempo.
gelijk maatregelen genomen om terugkeer te voorkomen en kan ik me weer gaan richten op de aankleding van de bak en hun bewoners.

Foto's volgen later weer als er wat is veranderd.
 
prachtig die txt maar ik heb gewonnen :thumbs:
tja komt nu eenmaal voor bij het opstarten die draad algen
niet te veel stroming in de bak Ton dan wil dit ook wel eens gebeuren

planten staan er goed bij zeg zeker als je bedenkt dat de bak net 6 weken draait

groet

jaap
 
De bak is alweer mooi schoon geworden en mooi schoon water.


174759tonhageraats_0_82_dsc00370.jpg


557131tonhageraats_0_82_dsc00373.jpg


218282tonhageraats_0_82_dsc00376.jpg
 
Dank je Memmo. en Albert.

De inrichting ben ik nog niet helemaal over uit, mijn idee is goed maar de uitwerking is soms lastiger te krijgen dan gedacht.
er wordt in ieder geval nog meer hout aan toe gevoegd.
 
Memmo,

Ik heb de verlichtingsduur en de intentiteit terug gebracht, de co2 verdeling verbeterd door een inline diffuser en EasyCarbo toegevoegd volgens de gebruiksaanwijzing.

Dank je Lex.
 
mooi foto�s Ton en wat zie ik nu garnalen
gaat dat samen met de maanvissen

groet

jaap
 
Tot nu toe gaat dat prima Jaap, er zijn zat verstop plekken voornamelijk tussen de stenen en de grote worden door de manen met rust gelaten af en toe stoppen ze even om er naar te kijken als er een op kruis hoogte op het hout zit.
Er zitten nu een honderd vuurtje / rilli's in.
 
TonHageraats zei:
Deze lotus (Nymphaea stellata) staat er nu een weekje of 6 in John.

Lotussen, ik vind ze prachtig! Vandaar dat ook hier mijn interesse gewekt is!
Klopt het dat deze lotus ook bekend staat als de Thaise lotus en vaak ook meer bladeren vormt dan de Nymphaea lotus, groen en rood, die ik heb? Ben benieuwd, over deze soort is niet veel te vinden? Hoe dan ook, ik zag ik ze nog nooit bij mijn Lfs.

Groet,
Ben.
 

Terug
Bovenaan