Akva 200*60*60 van TonHageraats


Klopt, het is een grote lotus soort en is inderdaad de Thaise Lotus, hij groeit bijzonder snel en vormt ook uitschieters naar boven welke ik dagelijks weg knip, mijn LFS heeft ze een keertje op proef genomen en zaten nog in de verpakking toen ik langs kwam, gelijk 2 meegenomen en zeker geen spijt van gekregen.

De kale knollen waren tussen de 4 en de 6 cm en hoeven maar een klein stukje de bodem in, uiteindelijk liggen ze nu op de bodem.
 
Dank je wel C�dric, hoewel het Mikrogeophagus altispinosus zijn dus bijna goed :thumbs: ;)
 
Ik heb weleens gelezen dat er ooit een fout is gemaakt. De Vis die wij kennen als Mikrogeophagus ramirezi is eigenlijk de Mikrogeophagus altispinosus en andersom. De fout is pas erg laat ontdekt en toen hebben ze het maar zo gelaten.
 
M.a.w. spreken we over de zelfde vis of is het een verwarring???? naar mijn bescheiden mening :juggle: zijn het zichtbaar andere vissen zeker qua grote en gedrag.
 
altispinosus hebben als Engelse 'common name' Bolivian ram, dus zo gek was die opmerking niet ;)
 
TonHageraats zei:
M.a.w. spreken we over de zelfde vis of is het een verwarring???? naar mijn bescheiden mening :juggle: zijn het zichtbaar andere vissen zeker qua grote en gedrag.
Over dezelfde vis. De wetenschappers hebben schijnbaar ooit een fout gemaakt naar het schijnt.Ze hadden ook alleen vissen op sterk water ter beschikking.
 
Is dat verhaal nog ergens na te lezen Bart?
De naamgeving van ramirezi is chaotisch geweest - zoals heel aardig weergegeven op seriouslyfish - maar verwarring met altispinosus is voor ons toch nieuw.
 
Zo maar...

739253_0_82_dsc00397.jpg


863459_0_82_dsc00385.jpg


497921_0_82_dsc00397.jpg


979981_0_82_dsc00404.jpg


Stiekum tussen het struikgewas, geen tijd voor eten..

336125_0_82_dsc00411.jpg
 
Mascha&Ivo zei:
Is dat verhaal nog ergens na te lezen Bart?
De naamgeving van ramirezi is chaotisch geweest - zoals heel aardig weergegeven op seriouslyfish - maar verwarring met altispinosus is voor ons toch nieuw.
Het staat in een van mijn aquarium boeken. Ik zoek het weleens voor je op.
 
Dank jullie.
Het mooiste aanzicht is wel de nacht verlichting dan lijkt de bak nog voller dan in het daglicht, maar de planten groeien goed even als de vissen dus lekker zo laten gaan.
 
Ton. Wat groeit het allemaal mooi zeg.
Wat voor plantenvoeding gebruik je? Planted Box? Of de poeders van Aquariumbemesting?d
 
Ik ben net een weekje van de poeders afgestapt en over gegaan naar de Plantedbox all-in-one bemesting, dus eens afwachten of dit ook goed werkt.
 
Mag ik vragen waarom je dat doet Ton?? Dan voeg je wel wat minder toe dan de 20/2 dacht ik maar dat kan dan alsnog voldoende zijn natuurlijk. Ik vind die all in one gewoon te duur. Het mengen van de poeders is zo klaar dus als zuinige Hollander gebruik ik dat ;).

Btw, lid Backplay verkoopt het ook allemaal en kan desgevraagd aangepaste voeding maken die op jouw bak is afgestemd.
 
Ik gebruik nu ook een tijdje die all-in-one van Plantedbox en ben er bijzonder tevreden over. Waardes blijven mooi op peil en planten doen het er goed op.
Dat het wat duurder is neem ik voor lief.
 
Gewoon om eens te proberen voor het gemak alles in een toevoegen met nog wat meer toevoegingen dan de poeders,
de prijs valt reuze mee, zeker als je de 5 Liter fles neemt deze is bijna de helft van de prijs t.o.v. de liter fles.(per liter natuurlijk)

stikstof (N) 8,4% waarvan 8,4% kaliumnitraat
31,8% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water
boor (B) chelaatvormer EDTA 0,128%
koper (Cu) chelaatvormer EDTA 0,028%
ijzer (Fe) chelaatvormer EDTA 1,447%
mangaan (Mn) chelaatvormer EDTA 0,243%
molybdeen (Mo) 0,018%
stikstof (N): 1,039%
zink (Zn) chelaatvormer EDTA 0,141%

Stabiliteit van de chelaten tussen pH=3 en pH=7.

Elke dosering van 30ml op 100 liter water geeft een ijzerwaarde van ongeveer 0,50ppm (EDTA), een nitraatwaarde van 15ppm en een fosfaatwaarde van 1,5ppm. Ideaal voor je plantjes en zonder gevaar voor algen!
 
TonHageraats zei:
Gewoon om eens te proberen voor het gemak alles in een toevoegen met nog wat meer toevoegingen dan de poeders,
de prijs valt reuze mee, zeker als je de 5 Liter fles neemt deze is bijna de helft van de prijs t.o.v. de liter fles.(per liter natuurlijk)

stikstof (N) 8,4% waarvan 8,4% kaliumnitraat
31,8% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water
boor (B) chelaatvormer EDTA 0,128%
koper (Cu) chelaatvormer EDTA 0,028%
ijzer (Fe) chelaatvormer EDTA 1,447%
mangaan (Mn) chelaatvormer EDTA 0,243%
molybdeen (Mo) 0,018%
stikstof (N): 1,039%
zink (Zn) chelaatvormer EDTA 0,141%

Stabiliteit van de chelaten tussen pH=3 en pH=7.

Elke dosering van 30ml op 100 liter water geeft een ijzerwaarde van ongeveer 0,50ppm (EDTA), een nitraatwaarde van 15ppm en een fosfaatwaarde van 1,5ppm. Ideaal voor je plantjes en zonder gevaar voor algen!

Ik heb de poeders van deze site lang gebruikt en dat beviel ook prima dus ik heb er wel vertrouwen in.Daarvan moest ik ook 30ml doseren op 100 liter. Maar ik zie in dat lijstje de fosfaat niet staan, of zie ik dat weer over de kop??
Het scheelt zeker als je het per 5 liter koopt.Ik had overigens het EI pakket.
 
Elke dosering van 30ml op 100 liter water geeft een ijzerwaarde van ongeveer 0,50ppm (EDTA), een nitraatwaarde van 15ppm en een fosfaatwaarde van 1,5ppm. Ideaal voor je plantjes en zonder gevaar voor algen!
 
jessicapilon zei:
Maar ik zie in dat lijstje de fosfaat niet staan, of zie ik dat weer over de kop??

Deze meststof zou fosfaat bevatten, maar het staat niet vermeld op het label?

Dat heb je goed gezien!

Hoewel All-in-One niets van fosfaat op het label vermeld, zit dit er wel degelijk in (massapercentage +3%). De reden hiervoor is een beetje �bureaucratisch�. De Europese EG 2003/2003 Verordening stelt namelijk dat je een meststof pas als �NPK-meststof� kunt labelen als het voldoet aan de volgende minimumgewichtspercentages: 3% N, 5% P en 5% K (zie punt B.1. van de EG 2003/2003).

Mijn fles All-in-One heeft een gewichtspercentage van iets meer dan 3% fosfaat, want voor een aquarium heb je niet zoveel nodig. Daarmee valt het gewichtspercentage van het fosfaat dus onder het wettelijk minimum om het als �NPK-meststof� te kunnen labelen. Ik kan het w�l als NK-meststof labelen, want dan wordt er geen rekening gehouden met de hoeveelheid fosfaat. Daarom zie je dus de vermelding �EG Meststof. Samengestelde meststof NK 8-31 met micronutri�nten.� op de fles!

Dus kort gezegd: het zit er wel degelijk in, het mag gewoon niet vermeld worden.
 
Een paar eitjes...

889511tonhageraats_0_82_dsc00458.jpg


Dader #1

391715tonhageraats_0_82_dsc00477.jpg


Dader #2

434787tonhageraats_0_82_dsc00491.jpg


ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen :juggle:
 
Dat zijn mooie exemplaren Ton, die komen vast bij de winkelier zonder naam vandaan ;)
 

Terug
Bovenaan