Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Aparte visjes Ton, laten me altijd aan twijgjes denken. Veel geluk er mee 🙂
 
Farlowella's zijn leuk! Heb ze ook ooit eens gehad, volgens mij dezelfde soort die jij nu hebt (hoewel ze allemaal veel op elkaar lijken). Vooral leuk omdat je ze ook overdag ziet, in die zin dat ze niet de donkerste hoekjes opzoeken zoals L-nummers. Het is soms nog steeds erg lastig om ze te spotten, ze zijn erg goed gecamoufleerd door hun vorm en kleur 🙂

Bij mij waren ze gek op algentabletten en -wafers, dan kwamen ze altijd hupsend over de bodem om een hapje mee te pakken.
 
Al een paar keer de hele bak na gezocht om ze te vinden, en dan opeens.........

2019-11-07 15.03.29.jpg


2019-11-07 15.03.42.jpg
 
En samen! Zijn het groepsdieren?
 
Ze proberen zich te verstoppen voor je Ton achter zo n lang blad 😉. Verder zijn het leuke vissen om te zien en volgens mij heb ik die eerste foto ook al elders gezien😛
 
Zo wat een Appelfestijn zeg Ton. Bak staat er mooi bij maar wat wil je dan veranderen?
 
Zo wat een Appelfestijn zeg Ton. Bak staat er mooi bij maar wat wil je dan veranderen?
De planten 😀, wat Echinodorus eruit en veranderen met b.v.
Hygrophila pinnatifida
Microsorum pteropus trident
Shinnersia rivularis "Weis Grun"
Aponogeton boivinianus
Aponogeton Ulvaceus
 
Even een vraagje.
Op de eerste foto's van je maanvissen in het aquarium. Zie ik dat de maanvissen geen zwarte vlekjes hebben.
Nu zijn ze wat ouder. En zie ik zwarte vlekjes. Gebeurd dat altijd bij maanvissen?

mvg Ronald
 
Even een vraagje.
Op de eerste foto's van je maanvissen in het aquarium. Zie ik dat de maanvissen geen zwarte vlekjes hebben.
Nu zijn ze wat ouder. En zie ik zwarte vlekjes. Gebeurd dat altijd bij maanvissen?

mvg Ronald
Dat is het pigment welke als ze jong zijn nog niet zo aanwezig is, dat komt na ongeveer een jaar pas dan zijn ze ook volledig op kleur en kunnen ze makkelijk hun kleur ook wat aanpassen naar hun stemming.
 
plantenbestand aanpassen, ja zou ik ook doen. je hebt nu 1 kleur en bijna 1 vorm erin.
de Shinnersia rivularis "Weis Grun" had ik zelf ook al op het oog, eens kijken hoe die zich bij jou gaat ontwikkelen. Een soort die ook mijn aandacht trok..Echinodorus cordifolius marble queen
Waarom niet ook eens iets zoals Alternanthera reineckii "Pink" doet het bij mij uitstekend, zelfs de mini versie gaat als kool.
 
Prima opties @janjdk , ik heb altijd de omgeving voor de vissen het belangrijkst gevonden en dat hebben ze gekregen, doch na 4 jaar wil ik wat meer aan het uiterlijk doen naar mijn plezier zonder de vissen tekort te doen, dus ik ben bezig om dat te visualiseren en dan de diverse planten aan te schaffen, wat wel wil zeggen dat ik concessies zal moeten doen op het eerdere concept van "biotoop" dus dat zal nog wel wat nachtjes van overdenking worden :juggle:
 
weet je Ton, eerst was voor mij biotoop ook het allerbelangrijkste.
en vanuit die gedachte kijk ik nog steeds naar welke planten dus bij 30 graden thuis horen / kunnen en niet meer zozeer het moet ook nog gelijk zijn aan het herkomst biotopp.
Nouja in mijn geval zou dat dan kaal glas zijn...mijn discussen wisten niet hoe ze zich moesteen gedragen tussen planten. 🙂
Tegenwoordig geniet ik gewoon van de kleuren en vormen en zwemmen de discussen vrolijk er tussen en overheen.....oh en schitterend om te zien hoe ze tussen de bodembedekkers zitten te "vroeten"als varkens naar restjes.
En de jonge discussen gebruiken het als beschutting...iedereen blij maar geen purist herkomst biotoop
 
weet je Ton, eerst was voor mij biotoop ook het allerbelangrijkste.
en vanuit die gedachte kijk ik nog steeds naar welke planten dus bij 30 graden thuis horen / kunnen en niet meer zozeer het moet ook nog gelijk zijn aan het herkomst biotopp.
Nouja in mijn geval zou dat dan kaal glas zijn...mijn discussen wisten niet hoe ze zich moesteen gedragen tussen planten. 🙂
Tegenwoordig geniet ik gewoon van de kleuren en vormen en zwemmen de discussen vrolijk er tussen en overheen.....oh en schitterend om te zien hoe ze tussen de bodembedekkers zitten te "vroeten"als varkens naar restjes.
En de jonge discussen gebruiken het als beschutting...iedereen blij maar geen purist herkomst biotoop
Het blijven keuzes ;)k
 
Dank je wel Thea.
 
Soms zijn het net zoekplaatjes, poseren doen ze maar weinig.

2020-01-02 14.01.51.jpg


2020-01-02 14.06.45.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vissen Ton en ze lijken me inderdaad niet goed te vinden.
 
Vandaag 2 grote Echinodorus eruit gehaald en wat hout terug geplaatst voor de 2 bleheri's zijn 2 soorten Aponogeton terug gekomen ook langs de kanten wat Hygrophila pinnatifida geplaatst met de bedoeling dat dit over een tijdje dicht gaat groeien, maar dat zal nog wel wat tijd in beslag nemen, ook nog wat Microsorum pteropus trident toegevoegd.
Foto's moeten nog even wachten het hout staat toch nog niet (helemaal) naar mijn zin en er moet nog wat met de planten worden geschoven.
 
AquaCafe
Help Users
      Lysia: enne goedemorgen
      Terug
      Bovenaan