Akva 200*60*60 van TonHageraats


Daar ben ik niet zo'n fan van als ik eerlijk mag zijn, heb er een keer een paar gekregen van Ton om uit te proberen.
Mijn Cory's werden er helemaal hyper van en groeven ze steeds op, resultaat was dat ik die bolletjes tot vorige week dat ik mijn bak leeg haalde nog steeds terug vond tussen het zand.
 
Daar ben ik niet zo'n fan van als ik eerlijk mag zijn, heb er een keer een paar gekregen van Ton om uit te proberen.
Mijn Cory's werden er helemaal hyper van en groeven ze steeds op, resultaat was dat ik die bolletjes tot vorige week dat ik mijn bak leeg haalde nog steeds terug vond tussen het zand.
Met jou zijn er zo nog een paar met vergelijkbare situaties.
het is ook zeker geen wonder middel dat voor iedereen geschikt is, zelfde geld voor kleibollen of andere bemestingsmethodes.
 
Met jou zijn er zo nog een paar met vergelijkbare situaties.
het is ook zeker geen wonder middel dat voor iedereen geschikt is, zelfde geld voor kleibollen of andere bemestingsmethodes.

Klopt, bij de een werkt dit en bij de ander werkt dat. De klei kegels bleven wel zitten bij mij dus ik denk dat ik daarmee verder ga
 
Even een spontaan opgenomen filmpje, ik zit 3 meter van de bak af en het zonnetje scheen in huis, vandaag water ververst en onderhoud gedaan vandaar het zweefvuil welke morgen weer weg is, snel even het toestel gepakt toen er wat interactie was tussen de vissen, ze wachten op eten en dat geeft wel vaker even een voorproefje wie het eerste bij het eten mag zijn, ze kunnen vaak beter aanvoelen wanneer ze eten verwachten dan ik reageer. Enjoy.

 
Zijn in elk geval goed afgericht Ton. Het zijn ook mooie vissen maar net als de L010a hier moet je ze af en toe even zoeken.
 
Altijd goed om eerst te kijken voordat je gaat snoeien :daisy:
2020-06-07 10.08.01.jpg
 
Leuk Ton teken dat de bak lekker draait en ze het naar hun zin hebben
Nu maar hopen dat het wat word en de rest de boel met rust laat :juggle: ;)
 
Wat leuk dat ze eitjes hebben! En wat zien de eitjes er grappig uit, lijken wel een soort koffiebonen.
 
Ik denk dat de eitjes van gisterenmiddag zijn, toen zag ik hem ook al zo zitten,
2020-06-07 11.41.49.jpg
maar verder kon ik niets zien omdat de eitjes aan de andere kant van het blad zitten,
Er zit in ieder geval "iets" in de eitjes zo te zien, het zijn ook vrij grote eitjes overigens.
 
Even een kleine update, vandaag 12 Hyphessobrycon erythrostigma (Bloedvlek Tetra) toegevoegd om de overgebleven 8 te versterken en ze meer als groep te laten functioneren en ze mogelijk minder schuw te maken, dat heeft al gelijk effect en ze gebruiken nu meer van de bak.

De Farlowella ligt nog op de eitjes en is druk bezig met zijn /haar vinnen om daar stroming heen te voeren, dag 3 dus nog minstens 5 te gaan, spannend.
 
Mooi dat de eitjes er nog zijn en het duurt best lang zeg voordat die gaan uitkomen.
 
Een een heel slechte video van de Bloedvlek tetra's om een idee te geven, ze laten zich makkelijker zien en zitten niet meer verstopt achter in de bak (video met de foon op afstand)

 

Terug
Bovenaan