Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Gisteren vroeg (dag 7) zat de Farlowella nog op het blad met eitjes, toe ik ging voeren waren alle eitjes en de vis verdwenen en zat deze ergens anders te eten, dus jammer maar het was hun 1e poging, daar gaat wel eens meer wat mee mis.
 
Gisteren vroeg (dag 7) zat de Farlowella nog op het blad met eitjes, toe ik ging voeren waren alle eitjes en de vis verdwenen en zat deze ergens anders te eten, dus jammer maar het was hun 1e poging, daar gaat wel eens meer wat mee mis.
Jammer maar dat zou zo maar eens te maken kunnen hebben met de recente uitbreiding.
Misschien de volgende keer meer mazzel Ton ( en geeft mij de tijd om de boel hier op orde te brengen)😉
 
Volgens mij zijn ze elkaar al weer aan het opzoeken, let eens op hun schutkleur, vaak zit ik ze te zoeken en liggen ze valk voor mij neus :DD

2020-06-14 17.07.22.jpg

2020-06-14 17.07.14.jpg
 
Maar goed dat je even had ingezoomd want, ik wist niet waar ik het moest zoeken haahhaahah
 
Tis dat je een close up erbij plaatste, anders had ik de vis niet gezien :DD
 
Wat een gekke dieren heb ik toch in mijn bak zitten, 2 Anatome helena zitten aan een algen tablet en een Appelslak probeert ze daar weg te krijgen :juggle: :DD

2020-07-03 16.47.00.jpg


Nou dan maar gezamenlijk eten :juggle: :daisy:

2020-07-03 16.52.07.jpg
 
Gaat dat goed? Appels en helena's?
Ik heb een ruim 150 appelslakken in deze bak gehad samen met helena's maar nog nooit een dode Appelslak gezien van groter dan een halve cm, van de kleinere durf ik dat niet te zeggen, maar dat zou kunnen.

Ik denk dat het hetzelfde is als dat een muis een olifant wil eten :DD
 
De A.helena's hebben zich terug getrokken en de Appelslak heeft het eten geclaimd, dus dat A.helena's bloeddorstige killers zijn is voor mij nog niet bewezen.


2020-07-03 17.31.16.jpg
 
Komt door de gele kleur misschien Ton 😉
 
Wow die gaat lekker. Ik zou m graag in beweging zien . Dit geeft echt zo'n slowmotion gevoel. Heel mooi. En kraakhelder.
 
Volgens mij heeft jouw bak nooit een bad hair/plant day :thumbs:
Plant met krulbladeren staat er mooi bij.
 
Panorama opname,
Volgens mij heeft jouw bak nooit een bad hair/plant day :thumbs:
Plant met krulbladeren staat er mooi bij.
Niet helemaal waar, toen ik de appelslakken uit de bak haalde zijn mijn waterwaarden totaal veranderd, dit schijnen grote vervuilers te zijn met als gevolg een verhoogd PO4, No3 en NH3/4, dus toen ze weg waren waren ook deze waarden totaal veranderd, met al gevolg algjes, maar dat is al weer onder controle en nauwelijk nog te zien, hoe wel dat wel aanwezig moet zijn voor de Farlowella's dus op het randje balanceren nu :DD

De Aponogeton ulvaceus is indd een zeer leuke plant.
 
Staat er mooi bij Ton. Zijn dat phantoom zalmen bij de achterwand?

Gr. Ed
 
Wel opvallend dat je in zo'n grote bak zulke verschillende waardes meet met en zonder appelslakken. Zijn dus echt behoorlijk vervuilers. Niet geschikt voor kleine bakjes dus.
Hoeveel heb je er nog? Zag er volgens mij nog 1.
 
Prachtige bak nog steeds met dito vis en beplanting.
 
Wel opvallend dat je in zo'n grote bak zulke verschillende waardes meet met en zonder appelslakken. Zijn dus echt behoorlijk vervuilers. Niet geschikt voor kleine bakjes dus.
Hoeveel heb je er nog? Zag er volgens mij nog 1.
Ik heb er nog 10, maar dat is een beetje minder dan de 200+ welke er een paar maanden geleden in zaten, in kleinere bakje kunnen ze ook prima, maar niet te veel, maar dit was ook een kweek projectje van me.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: morge
      Terug
      Bovenaan