Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Dat is dan eenf linke bos geworden! Vermenigvuldigd deze dan zo rap of zou je aanraden voor iemand die ze nu nieuw moet kopen om er enkele te kopen?

Het is bij mij net onkruid. Ik denk dat ik zomaar 100 stekken al heb verkocht door de "jaren"

Hoeveelheid is beetje afhankelijk van de bak grootte, maar voor jouw 230 zou ik er denk ik 5 kopen en zien hoe het uitpakt.

Heb er genoeg, dus stuur maar PM lol
 
zo hoe krijg je zo een bos dan? hoe knip je ze af en welk soort voeding geef jij ze?

Ze geven uitlopers wat weer nieuwe planten worden, dus gaat soort vanzelf

Osmocote en easy LIFE root sticks, buiten de waterkolom bemesting.

Maar stekjes die niet direct op een voedingrijke plek staan, doen het ook prima
 
Dan praat je denk ik tegen ze Steven want hier geen uitloper met kleibollen bij de wortels en ruim voldoende voeding in het water.
 
Ze schijnen van knuffelen te houden

IMG_20200706_131647.jpg IMG_20200706_131705.jpg

Misschien bevalt de temperatuur, of de wisseling hiervan, ik weet het ook niet
 
O ik zie je tweede foto en dat heb ik ook met 2 stelen maar zie nog geen worteltjes. Ik nam aan dat ze in de bodem uitlopers kregen zoals Vallisneria maar dat is dus niet zo. Nou dan heb ik nog goede hoop.
Die steel heb ik nu een week of 2 dus ik hoop dat zich nog worteltjes gaan vormen.
 
Ik ben echt wel heel erg fan van je Hydrocleys nymphoides, ziet er echt prachtig uit je in je bak. Hoeveel stekjes heb je destijds gekocht/geplaatst?

Sowieso een mooi totaal overview weer!
Als je snel bent, ik zag ze gister nog op marktplaats staan uit een wel heel bekende bak ?
 
Door een leverings probleem heb ik de testsets nog niet in huis, dus doe het nog even "blind". In goed overleg met de LFS, dus dat komt wel goed. Kan op zich al een deel krijgen, maar wil alles compleet, zodat ik ook alles kan testen.

Ondertussen mijn voeding opgesplitst in losse "elementen" dus ik heb een rijtje van 6 flessen staan. Deze doseer ik nu volgens een nieuw schema (zoals vermeld in het alg topic)

Wat mij opvalt is

de braziliaanse klimop groeit hard, maar ook heel vol en dicht, echt enorm vind ik het
IMG_20200707_213244.jpg IMG_20200707_213301.jpg

verder is alle draad alg verdwenen, dus dat is fijn -> heb wel de hele grote Echino verwijdert, paste onvoldoende imo

groene aanslag op de ramen is nu beduidend minder als voorheen, helemaal weg is het nog niet
IMG_20200707_213321.jpg IMG_20200707_213336.jpg IMG_20200707_213356.jpg

Heb nu nog wel een heel klein beetje bruinalg, volgens mij op oud blad, dit wordt zover ik nu zie niet meer. Even kijken hoe dit komende week gaat als ik het (meeste) heb weg gesnoeid.

PH is stabiel op 6,35 24/7.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De pilluh doen hun werk wel, dat is ondertussen wel bewezen, blijft een mooie bak Steven :thumbs:
 
hehe, mijn twee WW led units voor de Daytime zitten op de post vanuit Zwitserland...... Nu nog ff geduld hebben tot het er is, en dan aan de slag..... Heb er nu al zin in, Cluster Control unit "verbouwen"
 
vandaag grote verbouwingsactie en groot onderhoud uitgevoerd....... Pffff ben er ff klaar mee zeg maar

Omdat mijn twee WW led units binnen waren uit Zwitserland, heb ik vandaag (samen met een van de dochters) deze klus aangepakt!

Beginnen met demontage van de Cluster Control unit

IMG_20200716_122214.jpg


Onderdeeltjes netjes bij elkaar natuurlijk

IMG_20200716_122220.jpg


Hoe zit de perspex bescherming/afdichting, zodat deze weer goed terug geplaatst kan worden

IMG_20200716_122527.jpg


Eruit liften van het persplex (of wat het dan ook precies is)

IMG_20200716_122611.jpg


LED modules los maken en verwijderen

IMG_20200716_123215.jpg
IMG_20200716_123219.jpg


De oude gaatjes in de "kabel"

IMG_20200716_141535.jpg


En weer samengebouwd en voorzien van de 2 nieuwe modules in de kap gemonteerd

IMG_20200716_141515.jpg


En weer op de bak, nu met 8 ipv 7 modules in een gewijzigede opbouw

IMG_20200716_144623.jpg
IMG_20200716_171816.jpg


De opbouw van de modules is nu

NW UBRW WW NW NW WW UBRW NW

Ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt, daar zal ik proberen een compilatie van te maken, die volgt dan nog later
 
Ik heb de intensiteit van de Easy LED met 10% verlaagd en de intensiteit van de Daytime zo ingesteld dat ik theoretisch op het zelfde aantal lumen zit als in de oude situatie

Beeld van vanmiddag

IMG_20200716_184254_bewerkt_0827.jpg


Verder heb ik het tweede stuk hout van links verplaatst. Dit stond "tegen" de achterruit aan, maar ik heb het nu een stuk naar voren toegehaald, zodat ik

1 er wat planten achter kan plaatsen
2 ik denk dat het wat diepte en dynamiek toevoegd, ik ben er vooralsnog niet ontevreden over

IMG_20200716_184302_bewerkt_0828.jpg


En vanavond toen de licht intensiteit als iets was afgenomen

IMG_20200716_195245_bewerkt_0829.jpg


Verder wat Limnobium laevigatum (amazonekikkerbeet) aan de bak toegevoegd, met dank aan @Kikkervis

Tevens kwam de LFS even langs om de testen af te geven, dus daar zal ik morgen mee aan de slag gaan denk ik
 
Voor het eerst dat ik deze bak zie, maar wat een plaatje! En natuurlijk erg mooie vissen.

Hoop dat de drijfplanten wat wordt (;
 
Ohhh... dus dit is gewoon jouw uitzicht als je naar je bak zit te kijken... echt beeldschoon!
 
Blijft een fantatische bak om naar te kijken Steven! Wat is de reden dat je de modules uit Zwitserland hebt laten komen?
 

Terug
Bovenaan