Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)

L010a eet kort gekookte courgette

IMG_4997.JPG
IMG_4998.JPG
IMG_5001.JPG
IMG_5002.JPG
IMG_5003.JPG
IMG_5005.JPG
IMG_5011.JPG
IMG_5012.JPG
IMG_5013.JPG
 
Drijfbladeren van de lotus ontwikkelen wel wat alg rond de randen

IMG_5008.JPG
IMG_5009.JPG


En de kleine rode lotus

IMG_5014.JPG
 
Nog wat kleine wijzigingen aan de planten gedaan tijdens groot onderhoud.

Vallisneria en 1x Cryptocoryne er uit.
Ga langzaam naar biotoop correcte planten toe.

Echinodorus Parviflorus verplaatst

Snel plaatje

IMG_20170825_141638-01.jpeg
 
en een paar nette foto's van hoe de bak er nu bij staat.

het loopt allemaal best lekker. Heb zeer waarschijnlijk maar 2 discus mannen, 5 vrouwen en een jonge vis. Dus de verhouding is niet helemaal in balans, hoe ik dit ga wijzigen weet ik nog niet helemaal zeker. De Red Flame discus (oranje) gaat er in ieder geval uit zodra ik hier een koper voor heb. Ik overweeg ook om 1 Diamond Blue (kleinste) daarna nog weg te doen en deze twee aan te vullen met Alenquers of Brown Tefé wat jongere vissen, waarbij het weer wordt afwachten wat de verhouding man vrouw dan uiteindelijk is, maar hier ben ik nog over aan het nadenken.

IMG_5043.JPG


IMG_5039.JPG
IMG_5045.JPG
IMG_5047.JPG
IMG_5051.JPG
 
Je hebt er echt een plaatje van gemaakt en aan alle nestjes te zien hebben je vissen t ook fantastisch. Keep it up! :thumbs:
 
Prachtige dieren, kan het niet vaak genoeg zeggen. Ze zijn zo diep blauw, gewoon een levend kunstwerk zoals je je bak hebt gemaakt om deze dieren tot hun recht te laten komen.
 
Blijkbaar is de waterwissel stimulerend geweest......

Crenicara Filamentosa

Bekijk bijlage 51178 Bekijk bijlage 51179 Bekijk bijlage 51180 Bekijk bijlage 51181 Bekijk bijlage 51183

Het "basis" koppel van de discusvissen

Bekijk bijlage 51184 Bekijk bijlage 51185 Bekijk bijlage 51186 Bekijk bijlage 51187

En deze Mac vrouw was op het juiste moment op de juiste plaats....

Bekijk bijlage 51188
Je hebt de paring in gang gezet ;):D
 
Grmbl mijn tweede 2078 kop heeft nu lekkage en is voor reparatie naar de leverancier toe........

Ben wel heel erg blij dat ik er 2 heb draaien, dit is niet fijn, maar we gaan het vast wel overleven!
 
Daarom is 2 filters handig, dan zit je niet direct met een ramp.
 
Grmbl mijn tweede 2078 kop heeft nu lekkage en is voor reparatie naar de leverancier toe........

Ben wel heel erg blij dat ik er 2 heb draaien, dit is niet fijn, maar we gaan het vast wel overleven!

Da's minder zeg! Geluk dat je er twee hebt!
 
Prachtig om te zien zeg! Hoe voer je die larfjes nu?
 
Hoe voer je die larfjes nu?

Nog niet, ze zijn de eierdooier nog aan het opeten en daarna gaan ze van de huid van de ouders eten. Mochten ze dat stadium doorkomen, dan ga ik artemia kweken, maar de kans dat ze dat halen acht ik rond de 0
 
Net even je topic doorgelezen! Wat gaaf om de vorderingen zo te zien en wat een prachtbak heb je staan :smitten:
 
Nog niet, ze zijn de eierdooier nog aan het opeten en daarna gaan ze van de huid van de ouders eten. Mochten ze dat stadium doorkomen, dan ga ik artemia kweken, maar de kans dat ze dat halen acht ik rond de 0

Jammer.... Maar is discussen kweken dan zo lastig?
 
Het is ongetwijfeld een combinatie van factoren, maar de mede bewoners vinden het geweldig voer, en ze kunnen heel slim en sniekie samenwerken om wat jongen buit te maken. Soms bijna niet leuk om te zien gebeuren.

Maar kweken vraagt om meerdere aparte bakken, en hier heb ik geen ruimte voor, daarbij de energie niet en als laatste ontbreken de centjes
 
Net met iets meer beleid en in 3 delen de grote waterwissel gedaan, zodat de discussen niet te veel verstoord zijn in de broedzorg, en dat is gelukt. Geen te laag waterniveau, geen grote stress geen uitzwermende wolk die niet onder controle was te houden, dus nog gewoon een mooie wolk jongen op het hout.

Even een snel totaaltje met de mobiel

IMG_20170901_143039.jpg


En een snapshot van de ouders bij de jongen. Omdat je jongen meer naar de achterkant zitten, zijn deze eigenlijk niet zichtbaar

IMG_20170901_143113.jpg
 
Blijft een prachtig gezicht, iedere keer!
 
Vandaag een "pretpakketje" uit het verre azië binnen.

IMG_20170902_120553.jpg


Binnenkort eens boren, solderen, schroeven en wat nog meer nodig is en daarna kijken of ik hier mijn JMB led balken op de juiste manier mee aangestuurd krijg. Ben namelijk niet zo heel tevreden over de standaard controller en ben heel content met de TC-420 op mijn Aquatlantis balk, dus wie weet.

En om geen nieuwe voedingen te moeten kopen, maar besloten om het op deze manier te doen!

Wordt vervolgt t.z.t.
 
Terug
Bovenaan