Altispinosa's 200 liter bak.


Hangt van de apistogramma af, maar in de regel kun je beter 2 mannen op 5 vrouwen houden als je een groep neemt dan 3 of 4 koppels.
Degene die gisteren bij mij is geweest is een kweker van apistogramma en die zei dat je in een 1m bak 3 koppels max kunt huisvesten mits er voldoende schuilplaatsen zijn want elk koppel gaat zijn eigen territorium vormen.
Ik zeg niet dat je geen ongelijk hebt maar het is toch zo verdomd moeilijk kiezen tussen zoveel mooie vissen.
Dus jij zou al zeker voor de Altispinosa gaan he bart en wat zou jij er dan nog bij steken ?
 
Bedoel je 3 soorten apistogramma of 3 koppels van dezelfde soort? Ik zou altijd gaan voor een groep van 1 soort, dat levert veel leuker gedrag op. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik wellicht voor de ramirezi gaan omdat ik inmiddels osmose water heb en ze een zuur water zou kunnen aanbieden. Corydoras blijven mijn grote favoriet dus apistogramma's zouden bij mij afvallen voor een showbak.
Ik zou in een nieuwe 120cm waar geen heel zuur water in hoeft voor een groep van 6 Altis of Laetacara gaan. Hopen dat daar 1,2 of wellicht zelfs 3 koppels uit ontstaan. Dan een groepje mooie wat grotere corydoras erbij. Boven de dwergichliden een mooie groep roodkopzalmen is het eerste wat me nu te binnen schiet. Maar de luxe van een nieuwe bak heb ik niet dus echt goed nadenken kan ik er ook niet over;)
 
Die Laetacare zijn ook wel bijzonder mooie diertjes. Altis zijn dat maanvissen ofzo ?
 
Bedoel Altispinosa maar kortte het even af voor het gemak.
 
Bedoel Altispinosa maar kortte het even af voor het gemak.
Zou inderdaad de max zijn maar zou in een bak van 120 x 45 x 50 geen maanvissen in kunnen ?
 
Heb je trouwens de 60 of 70cm hoge editie? Of is het geen fusion?
 
Zou inderdaad de max zijn maar zou in een bak van 120 x 45 x 50 geen maanvissen in kunnen ?

Nee die hebben een netto waterhoogte van minstens 50cm nodig en dat haal je niet door je laag substraat en niet tot de nok vullen. Volgens mij houd je die ook in een groep van 6-8 en dat is misschien krap in 120cm
 
Heb je trouwens de 60 of 70cm hoge editie? Of is het geen fusion?
Dat weet ik niet zal het effe vragen aan de persoon waar ik hem van heb gekocht.
Dat vind ik enorm balen van die maanvissen want dat zijn zo mijn favorieten pfffff.
 
bart het aquarium is een aqualantis zegt hij. en er bestaat een kleinere soort van maanvissen zegt hij ook.
 
Ja maar aquatlantis is het merk. Je hebt bijvoorbeeld de fusion 120x 50 x 70 of 120x40x60, wellicht ook nog andere maten. Je kunt beter een topic openen in het subforum maanvissen hierover met de bruto maten waar daadwerkelijk water in kan, daar zitten de experts.. er zijn inderdaad kleinere en grotere maanvissen maar de kleinste hebben minsten 50cm netto nodig om niet te vergroeien meen ik. Daargelaten of een groep kan in 120cm, dat weet ik ook niet zeker. Zullen de experts je beter kunnen vertellen!
 
Welk forum is het juist want als ik het zo hoor zijn er wel slagen te slaan :p en ik maar nieuwe bakken kopen haha
 
Ja maar aquatlantis is het merk. Je hebt bijvoorbeeld de fusion 120x 50 x 70 of 120x40x60, wellicht ook nog andere maten. Je kunt beter een topic openen in het subforum maanvissen hierover met de bruto maten waar daadwerkelijk water in kan, daar zitten de experts.. er zijn inderdaad kleinere en grotere maanvissen maar de kleinste hebben minsten 50cm netto nodig om niet te vergroeien meen ik. Daargelaten of een groep kan in 120cm, dat weet ik ook niet zeker. Zullen de experts je beter kunnen vertellen!
Ik heb gekeken op internet en er bestaat maar 1 versie van en dat zijn allemaal Aquatlantis Fusion maar dan met verschillende afmetingen.
 
Welk forum is het juist want als ik het zo hoor zijn er wel slagen te slaan :p en ik maar nieuwe bakken kopen haha
Zit jij ook in bepaalde groepen van vissen en benodigdheden op Facebook ?
 
nog niet nee, ideetjes?
Ik zal ze je zo vlug mogelijk laten weten want nu moet ik me klaar maken,moest eigenlijk al weg zijn,das een echte verslaving zo'n forums hahahahaha.
 
Ik zal ze je zo vlug mogelijk laten weten want nu moet ik me klaar maken,moest eigenlijk al weg zijn,das een echte verslaving zo'n forums hahahahaha.
ik ben benieuwd, altijd fijn om iets op de kop te tikken voor een mooie prijs terwijl je er in de winkel soms belachelijk veel aan geeft.
 
ik ben benieuwd, altijd fijn om iets op de kop te tikken voor een mooie prijs terwijl je er in de winkel soms belachelijk veel aan geeft.
Amazone Dromen Belgie en Eddy's Amazone dat zijn 2 super forums.
 
Effe nieuwe update zoals beloofd.
De visjes laten zich niet fotograferen wat jammer is dus voor nu moeten jullie het stellen met de foto's van de nieuwe beplanting en die zijn wat mij betreft schitterend.
Nieuwe planten van Etienne 002.JPG
 
Nieuwe planten van Etienne 001.JPG
Nieuwe planten van Etienne 003.JPG
Nieuwe planten van Etienne 004.JPG
Nieuwe planten van Etienne 005.JPG
 
De eerste zit ik in maar de tweede vind ik niet ;p
Gewoon eddy's amazon intikken en je zal er direct op komen,ik zit op zo'n 25 forums op FB maar niet veel actief,ben meestal gewoon hier actief.
 
Ben vooral geïnteresseerd in de aanbiedingen van bv aquariums of ander moois :)
 
Ben vooral geïnteresseerd in de aanbiedingen van bv aquariums of ander moois :)
Ik zal dit weekend eens kijken welke namen van forums ik je kan doorgeven enkel voor aquariums en toebehoren.
 
Net terug van 2 adressen waar ik vissen opgehaald heb en ben meer dan tevreden.
4 Corydoras gold stripe.
3 Corydoras Sterbai.
1 Corydora Paleatus.
1 Corydora Schwartzi.
3 Diamant gourami's.
Ben ze nu langzaam aan het overzetten.
Foto's volgen zo spoedig mogelijk.
 
Beste vrienden zoals beloofd een kleine update van de bak en inwoners.

Aquariums en meer te koop 003.JPG
Aquariums en meer te koop 002.JPG
Aquariums en meer te koop 004.JPG
Aquariums en meer te koop 005.JPG
Aquariums en meer te koop 001.JPG
Aquariums en meer te koop 013.JPG


Ben superblij met de nieuwe vissen maar de gourami's zijn 3 vrouwtjes van de Diamant gourami die dan later naar de nieuwe grote bak zullen verhuizen waar ik dan een paar mannetjes kan bij halen.
De Corydora's gold stripe zijn een ware streling voor het oog en hier komen er ook nog bij.
Er is 1 Corydora die enorm groot is en ik gok dat dat de Schwartzi is.
Elke vis voelt zich hier echt thuis dat merk ik als ik ze bezig zie.
 
En dan nog een totaaltje genomen van op de hoek van de aquarium.
Aquariums en meer te koop 013.JPG
 
Gelijk heb je,ik doe mijn best tussen de drukken dagen door.
 

Terug
Bovenaan