Altispinosa's 200 liter bak.


Zoals beloofd hier een kleine update met een paar foto's.
Vissenbestand is hetzelfde gebleven namelijk:
3 diamant gourami vrouwtjes.(2 mogen er weg).
7 neon tetra.
10 guppen mannen.(mogen weg).
3 corydoras sterbai.
4 corydoras gold stripe.
1 corydora schwartzi.(mag weg).
1 corydoras paleatus.(mag weg).
2 koppels kaapse lopez.
2 koppels pauwoog grondels.
5 otocinclus cocoma.
5 otocinclus vitatus.

Plantenbestand:
Valisneria asiatica.
Cryptocoryne walkeri.
Eustralis stellata.
Rotala rotundifolia.
Rotala wallichii.
Lilaeopsis novea-zealandia.
Cryptocoryne wendtii groen.
Limnophila aquatica (reuzen ambula).
Rotala sp colorata.
Rode tijgerlotus.
En een gratis plantje wat ik gekregen heb bij aquaplantsonline waarvan ik de naam even niet meer weet.

1 externe buitenfilter van het merk Sunsun 1000 liter per uur.
1 externe buitenfilter van het merk Tetra ex 800 plus is 750 liter per uur
1 skimmer.
1 Cool breeze 4.

Ik gebruik enkel:
Easy Carbo elke dag.
Easy Ferro elke week.
Easy Life profito elke week.
All in one elke week.

Ik heb geen voedingsbodem en ik gebruik geen Co2 installatie.
Als zand gebruik ik filterzand en heb 2 x T5 verlichting (waar nog led verlichting bij komt).

Zo dit was het dan en dan nu een paar foto's.

Links.
links.JPG
Rechts
Rechts.JPG
Totaal
Dubai 100 totaal.JPG
Nog een totaaltje
Dubai totaal.JPG
Close up van de cool breeze 4
Met cool breeze 4.JPG
 
Mooie bak zeg, Mooi aangeplant, lekker wat kleur erin ook en lekker vol. De laatste foto die je vandaag plaatste, daarvan weet ik niet goed waar ik naar kijk. Wat is dat?
 
@ John,Nicole,Daan,Ruben,Stefan en Biljoenblik bedankt voor de mooie reacties we doen ons uiterste best voor onze bak.:)
@ Biljoenblik de planten doen het verbluffend goed,daar ben ik zelf meer dan tevreden over.
 
Mooie bak zeg, Mooi aangeplant, lekker wat kleur erin ook en lekker vol. De laatste foto die je vandaag plaatste, daarvan weet ik niet goed waar ik naar kijk. Wat is dat?
Nicole op de laatste foto wou ik de Coole Breeze 4 aan tonen dat is een apparaatje met 4 ventilators die het water koelen als het te warm word.
 
Nicole op de laatste foto wou ik de Coole Breeze 4 aan tonen dat is een apparaatje met 4 ventilators die het water koelen als het te warm word.
Ah dank je, nu zie ik ook wat het is. Kon het even niet plaatsen.
Hopelijk heb je het niet veel nodig.
 
Ah dank je, nu zie ik ook wat het is. Kon het even niet plaatsen.
Hopelijk heb je het niet veel nodig.
Ondanks dat het weer niet meer zo extreem warm is moet ik toch de koeler elke dag op zetten hoor want mijn temperatuur van mijn bak ligt meestal rond de 30 graden en als ik de koeler gebruik koelt hij af tot een graad of 27.ik kan de koeler ook regelen.
Je hebt koelers met 2 ventilatoren,met 4,met 6 en met 8.
Ik persoonlijk ontdek dat die ik heb met 4 te licht is en daarom ga ik voor mijn nieuwe bak die kopen met 8,je kan toch de snelheid regelen.
 
Ondanks dat het weer niet meer zo extreem warm is moet ik toch de koeler elke dag op zetten hoor want mijn temperatuur van mijn bak ligt meestal rond de 30 graden en als ik de koeler gebruik koelt hij af tot een graad of 27.ik kan de koeler ook regelen.
Je hebt koelers met 2 ventilatoren,met 4,met 6 en met 8.
Ik persoonlijk ontdek dat die ik heb met 4 te licht is en daarom ga ik voor mijn nieuwe bak die kopen met 8,je kan toch de snelheid regelen.
Dat is fors naar beneden joh, 3 graden is veel! Loopt de temp zo op door de lampen?
 
Dat is fors naar beneden joh, 3 graden is veel! Loopt de temp zo op door de lampen?
Ja maar ik wil er wel bij vermelden dat ik die koeler pas aan zet als de verlichting brand want als de verlichting uit is dan blijft de temp op 27 staan.
 
Dank je Daan en Marcel.

Zee aquarium was het maar waar maar daar durf ik me niet aan te wagen is veel te ingewikkeld.

Ben al superblij dat ik 2 zo'n mooie bakken heb staan.:smitten:
 
Haha, maar vooral prijzig:D
Prijzig is hoe je het zelf maakt he Daan,je kan een klein zee bakje kopen ook en dan blijft het beperkt maar ik vind het enorm ingewikkeld waar je overal rekening mee moet houden.
 
Ben naar de LFS Neon in Lochristi geweest om filterzand en dat hebben ze daar niet dikke pech pfff maar heb me wat visjes mee gebracht omdat ik daar dan toch was.
7 zwarte maanvissen.
1 Betta Kempvis.
2 Betta kempvis vrouwtjes.
+ nog een flesje opstart bacterie voor in m'n andere bak.
Foto's zal ik deze avond plaatsen.

**** Weet iemand van jullie welke shop in Belgie of Nederland FILTERZAND heeft en verzend naar Belgie ***** ?
 
Ben naar de LFS Neon in Lochristi geweest om filterzand en dat hebben ze daar niet dikke pech pfff maar heb me wat visjes mee gebracht omdat ik daar dan toch was.
7 zwarte maanvissen.
1 Betta Kempvis.
2 Betta kempvis vrouwtjes.
+ nog een flesje opstart bacterie voor in m'n andere bak.
Foto's zal ik deze avond plaatsen.

**** Weet iemand van jullie welke shop in Belgie of Nederland FILTERZAND heeft en verzend naar Belgie ***** ?

Probeer zaken waar ze zwembaden verkopen. Of waterleiding systemen.

Wildkamp hier in nl verkoopt het.

Bosta.be
zwembadstore.be
noppe zwembaden wommelgem
aquatechno.be
 
Probeer zaken waar ze zwembaden verkopen. Of waterleiding systemen.

Wildkamp hier in nl verkoopt het.

Bosta.be
zwembadstore.be
noppe zwembaden wommelgem
aquatechno.be
Bedankt Marcel,de korrelgrootte van het filterzand is toch 0,4 - 0,8 dacht ik he.
 
En Wildkamp levert gratis, ook in België, dus nog zo handig.
Woow das wel een serieus prijsverschil tegen de andere in Belgie want die liggen tussen de 13,70 euro en de 18 euro voor 1 zak.
Hartelijk dank iedereen maar ik ga voor Wildkamp dankzij Honeybadger.:thumbs:
 
Iemand een idee waar ik het goedkoopst ben voor Tetra bodem substraat van 5kg ? Goedkoper dan Zooplus ?
 
Ben erg benieuwd naar je Betta s Johnny.
Ik ben niet zo'n goeie fotograaf John ik heb ze niet echt goed kunnen fotograferen maar heb m'n best gedaan,in de aquarium waren de vrouwtjes niet echt in zicht maar de man en de maanvissen heb ik wel mooi op foto kunnen vast leggen.
 

Terug
Bovenaan