Altums van Marcel


M

Mamosaba

Guest
hallo mede aquarianen, heb 3 weken geleden 13 altums gekocht waarvan er 2 achteraf een incomplete kieuwdeksel hebben , gezien de afstand naar de lfs laat ik het maar zo. Maar groeit een kieuwdeksel nog aan, zo niet kunnen deze altums er wel verder mee leven of zijn ze veel sneller heen.
Op dit moment lijken ze er geen last van te hebben.
Gegroet, Marcel
 
Een incompleet kieuwdeksel groeit niet aan. Ze kunnen er verder mee leven. Als er echt een flink deel van het kieuwdeksel mist heeft de vis ook vast een ademhalingsproblemen. Dat is te zien doordat de vis veel sneller ademt dan de andere vissen. In dergelijke gevallen moet je verwachten dat de vis niet oud wordt of zelfs het volwassen stadium bereikt.

Hobbygroet Jos Hut
 
image.jpeg
Dank voor je reactie.

Zover ik kan waarnemen is de ademhaling niet veel anders als bij zijn soortgenoten. Bijgevoegd de betreffende altum
 
Tinus, ik vindt het niet juist om nu de naam te noemen, aanstaande zondag ga we erheen om ze te ruilen voor 2 andere Altums.
Gegroet, marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de twee altum wezen omruilen , nu twee pracht exemplaren er voor in hun plaats.
Er zitten nu 13 gave exemplaren in mijn bakje. (350x70x80, LxBxH)
Tinus om jouw vraag te beantwoorden , alles prima geregeld door Aqua ferrytale, in Almere. Ze hebben op dit moment Altum Orinoco F1 , redschoulders, en nog diverse soorten zitten. Absoluut de moeite waard om te gaan kijken.
Gegroet marcel
 
Na zes weken even een update van mijn 13 manen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groeien en kleuren fantastisch, de grootste zijn nu zo'n 15 cm.
 
Volgens mij ook, maar kan het ook de Pt. altum Rio Inirida zijn.
Ik weet nog niet precies de verschillen, of is de Orinoco hetzelfde.
Trouwens waar heb jij ze vandaan.

Gegroet, Marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op you tube zijn filmpje waar je goed de verschillen kan zien tussen volwassen Orinoco , inrindi en atabo altums.

Ik heb ze bij aqua deco vandaan
 
Ik heb ze sinds 19-11-2017 de grootste zijn nu zo'n 14-16 cm.
Ze groeien als kool. Geef ze 3 tot 5 x per dag eten.
2x granullaat, 1x diepvries artenia, 2 x gevriesdroogde rode muggenlarf.
Heb er 13 in het totaal.

Gegroet, Marcel
 
Mooie foto van de maanvis ook mooi beestje trouwens, maar welk soort maanvis het is kan ik je niet vertellen,
ik heb de b*llen verstand van maanvissen.
 
Even een updaten.
Manen doen het zeer goed.
Waterwaardes gaan de goeie kant op.
No2,No3 zo goed als nul
Kh=2, geleiding is gezakt van 600 naar 360 ms en nog steeds dalende.
Mijn streef geleiding is 250 ms.
Voeg nu elke dag 80 liter osmose water toe.
Verdeeld over 24 uur (4x20 liter)

Gegroet,
Marcel
 
Fijn dat het zo goed met je Altums gaat na een duidelijk mindere periode. Op de foto’s die ik zie zien ze er prachtig uit. Je vraagt ook welke soort het is: Atabapo, Irinida of Orinoco Altums. Bij maanvissen kan je de verschillende soorten onderscheiden als ze ouder zijn dan zes maanden. Ze beginnen dan pas geleidelijk de kleuren te krijgen van volwassen maanvissen. Jonge maanvissen lijken erg sterk op elkaar. De Altums die in de handel verkocht worden zijn vaak Orinoco Altums. Die worden ook in Duitsland nagekweekt door bijvoorbeeld Simon Forkel. Ook Glaser in Duitsland verkoopt nakweek.
Meer informatie kan je vinden op www.scalarezucht.de, www.finarama.com. Ook biedt www.amazon-exotic- import.de op de site regelmatig Altums aan. De foto’s kan je als vergelijkingsmateriaal gebruiken om te kijken welke soort jij precies hebt. In elk geval zijn jouw mooie Altums daar op dit moment nog veel te jong voor.

Succes en Hobbygroet Jos Hut
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Update van mijn manen
Waterwaardes zijn nu kh=1, ph=6,5 gh=7 ms=260 no2=0 no3=<20
Manen groeien en kleuren fantastisch .
Binnenkort ga ik mijn bovenkast met lichtbak vervangen ivm roest en niet led bestendig van mijn huidige bovenkast.
Het geraamte wordt van aluminium met geintregeerde lichtkap voor led tl.
Ook zal de muur aan de achterzijde tussen aquarium en lichtkap betegeld worden.

Gegroet marcel

image.jpeg
 
Mooie vissen zeg! Zien er goed uit! Ookal veel leuke verbouwplannen voor de kap zo te lezen! Ik ben benieuwd!
 

Terug
Bovenaan