T
Tommie1
Guest
Heel knap!
Het kan ook met osmocote capsules zoals deze https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodem-en-bodembemesting/vitasubMoet dus maar behelpen met kleibolletjes gebruiken voor die planten die daarvoor vragen.
De Echinodorus op de foto is een 'Ozelot'. Nieuwe bladeren hebben in het begin altijd een wat bruinrode kleur, soms ook met wat donkerder vlekken, maar later wijzigd die kleur zich in groen waarbij er wel rode vlekken blijven. Dit ter informatie.ik schreef al over de rode bladeren, dat ze van vorm veranderen was mij al duidelijk van overgang emerse naar subemerse.
maar dan die rode kleur...……..
toch wel bizar, of trekt dat bij of is het toch teveel licht ?
Bekijk bijlage 279669
Bekijk bijlage 279670
Bekijk bijlage 279671
Mooie bak met prachtige techniek.De Echinodorus op de foto is een 'Ozelot'. Nieuwe bladeren hebben in het begin altijd een wat bruinrode kleur, soms ook met wat donkerder vlekken, maar later wijzigd die kleur zich in groen waarbij er wel rode vlekken blijven. Dit ter informatie.
is al groen aan het wordenDe Echinodorus op de foto is een 'Ozelot'. Nieuwe bladeren hebben in het begin altijd een wat bruinrode kleur, soms ook met wat donkerder vlekken, maar later wijzigd die kleur zich in groen waarbij er wel rode vlekken blijven. Dit ter informatie.
is al groen aan het worden
en dan te bedenken dat ik nog veel meer toepaste....bijna 40 lumen per liter in het begin, de snelgroeiers kon ik nauwelijks in toom houden, de langzaam groeiers stopten er volledig mee.30 lumen vindt ik zelf vrij veel en dat kan maar dan moet je de voeding incl co2 daarop afstemmen. UVC tast inderdaad chelaten aan waardoor die niet of minder goed opneembaar zijn voor de planten.
de langzaam groeiers stopten er volledig mee.
ik kan mij hier helemaal in vinden.Hier een uitleg van Cornelius waarom langzame groeiers met veel licht problemen kunnen krijgen zoals de Anubias:
in mijn visie komt het door het licht als aanjager; licht is groei.
En als de aanzet tot groei hoger is dan de verwerking van voedingsstoffen gaat de plant dat niet bijhouden.
De plant kan niet voldoende voeding opnemen (verwerken) om dat tempo bij te houden
en kan zich daarbij niet beschermen tegen het teveel aan licht. Dit omdat de planten simpel te langzaam groeit om beschermend pigment op te bouwen.
Resultaat is kapot/ beschadigd weefsel waarop algen zich gaan ontwikkelen.
drop eens wat fotos, ben benieuwdMooie bak hoor.mis je het zeewater nog niet?
Hier nog erg blij met je rifpilaren
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.