Apisto Agassizii Double Red, maar twijfel of ze dit wel zijn.


Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Coulibaly

Guest
Zo werden ze verkocht in de winkel, maar ik vermoed dat het Apistogramma Cacatuoides Double Red zijn.

Ook lijken het mij 2 mannetjes en 1 vrouw. Dat willen we ook al niet.

Toch even jullie mening vragen:

prLv_tjGwJO1XG1-cb6amEl_8y5wjHcK.jpeg
 
Lijkt mij ook de Caca toe hoor. Ik ga helemaal mee met jouw gedachten Coulibaly.
 
En 2 mannetjes? Of zijn de vrouwtjes net kleuriger?
 
Zouden zomaar zelfs eens drie mannen kunnen zijn, de derde van een andere kweekvorm.

In de winkel niet serieus meegekeken of?
 
Ik heb ook redelijk wat Caca s gehad en vooral als ze wat jonger zijn is het soms lastig te zien en ook enkele vrouwen hebben best wel gekleurde vinnen. Mannen zijn verreweg het mooiste en ik denk dat de middelste een vrouw is.
 
Mascha&Ivo zei:
Zouden zomaar zelfs eens drie mannen kunnen zijn, de derde van een andere kweekvorm.

In de winkel niet serieus meegekeken of?

Klopt helemaal want met die kleuren heb ik ook weleens een vrouw gekocht wat later ook een man bleek te zijn.
 
Die voorste is mogelijk ook geen double red, maar een triple red.
 
Mascha&Ivo zei:
Zouden zomaar zelfs eens drie mannen kunnen zijn, de derde van een andere kweekvorm.

In de winkel niet serieus meegekeken of?

Hopelijk zijn het geen 3 mannen. lol

Neen, niet zo bekend met die visjes. Maar la femme had thuis zo haar idee dat het niet de juiste vissen waren.
 
Coulibaly zei:
Mascha&Ivo zei:
Zouden zomaar zelfs eens drie mannen kunnen zijn, de derde van een andere kweekvorm.

In de winkel niet serieus meegekeken of?

Hopelijk zijn het geen 3 mannen. lol

Neen, niet zo bekend met die visjes. Maar la femme had thuis zo haar idee dat het niet de juiste vissen waren.

Heeft ze denk ik goed ingeschat hoor :thumbs: .
 
Mascha&Ivo zei:
Die voorste is ook geen double red, maar een triple red.

En de achterste is dezelfde soort denk ik. Is mss niet helemaal duidelijk op de foto, maar die is quasi identiek.

En die in het midden is dat een double of triple?
 
jessicapilon zei:
Coulibaly zei:
Mascha&Ivo zei:
Zouden zomaar zelfs eens drie mannen kunnen zijn, de derde van een andere kweekvorm.

In de winkel niet serieus meegekeken of?

Hopelijk zijn het geen 3 mannen. lol

Neen, niet zo bekend met die visjes. Maar la femme had thuis zo haar idee dat het niet de juiste vissen waren.

Heeft ze denk ik goed ingeschat hoor :thumbs: .

Ze kent er meer van dan ik :)
 
Goed, die gaan dus morgen terug. Lijkt me geen goed idee om er een 'mannekesblad' van te maken :)
 
Van de middelste durf ik het zo niet te zeggen, maar het is beter ze terug te doen ja. Misschien je vrouw meenemen naar de winkel ;)
 
jessicapilon zei:
Van de middelste durf ik het zo niet te zeggen, maar het is beter ze terug te doen ja. Misschien je vrouw meenemen naar de winkel ;)

Ik ga even kijken of het kan qua gedrag tov. andere vissen en waterwaardes.

Als dat ok is dan mogen ze blijven. Op ��ntje na. Van de 2 'zekere' mannen moet er toch ��n terug.

Het blijven mooie dieren eh. Het is niet zo erg dat ze triple of double zijn.
 
Triple of Double vind ik ook iets minder belangrijk hoor. De mannen kunnen erg mooi kleuren.
 
jessicapilon zei:
Triple of Double vind ik ook iets minder belangrijk hoor. De mannen kunnen erg mooi kleuren.

Zijn ze qua gedrag anders volgens je, Triple vs Double?

Er zitten nu 2 paradijs vissen in en 3 pauwoog grondels.

Het paradijs vrouwtje wil wel eens irritant doen de eerste uren, maar die geeft het daarna wel op. Ze laat ondertussen de pauwogen ook met rust.

Ze zitten nu allemaal in de bak. Valt me op dat het paradijs vrouwtje uit de buurt blijft van die dwerg cichliden. lol
 
Gedrag is niet anders hoor bij Double of triple. Alleen de kleurstelling is dus anders.
 
Hoe groot is het aquarium?

Moet wel een flinke bak zijn, wil het enigszins handig zijn twee territoriumvormende, bodemgerichte, holenbroedende soorten te combineren...
 
Mascha&Ivo zei:
Hoe groot is het aquarium?

Moet wel een flinke bak zijn, wil het enigszins handig zijn twee territoriumvormende, bodemgerichte, holenbroedende soorten te combineren...

Niet zo'n heel grote en ik denk dat jij wel tegen zal zijn. :)

Het is een Rio 125. Maar diverse mensen vertelden ons dat het wel kon.

Er is nogal veel groen en holen in overvloed.

Ook zij vertelden dat het een randgeval was en soms niet lukt, maar als dat zo is, dan is er een exit voor een groep naar een grotere bak.
 
jessicapilon zei:
Gedrag is niet anders hoor bij Double of triple. Alleen de kleurstelling is dus anders.

Mooi. Ik veronderstel dat de vereiste waterwaardes e.d. ook hetzelfde zijn dan?
 
Bij dat formaat geef ik Ivo wel gelijk hoor want ik heb ze ook gehad in de Rio125 maar zou er geen 2 soorten in durven te doen als ze jongen krijgen.
Ze eisen vaak een redelijk territorium op namelijk. Nu heb jij een uitvlucht naar een grotere bak en dat scheelt maar hou ze dan wel goed in de peiling.
 
Coulibaly zei:
jessicapilon zei:
Gedrag is niet anders hoor bij Double of triple. Alleen de kleurstelling is dus anders.

Mooi. Ik veronderstel dat de vereiste waterwaardes e.d. ook hetzelfde zijn dan?

Ja alleen de kleur is anders. Vergelijk het met een Gup met een rode vin en een Gup met een gele vin. Eisen zijn hetzelfde, alleen de kleuren niet.
 
Dat komt -inderdaad- bij lange na niet in de buurt...
In zo'n formaat aquarium verdienen de Apistogramma's en ook de Taeturndina's de bodem voor zich alleen.
De combinatie kan allicht zonder doden of gewonden aflopen, maar nog nooit heb ik een van beide soorten even op hun gemak gezien met mede-bodembewoners als zonder mede-bodembewoners. En dan ging het niet eens om de combinatie van twee territoriumvormende soorten. En ook niet om de combinatie van soorten die er dezelfde broedgewoonten op nahouden.
Deze combinatie zal echter veel eerder leiden tot concurrentie om ruimte en dezelfde broedplekken. Duidelijk moge zijn welke soort die strijd wint. Duidelijk moge ook zijn dat het kan gebeuren in een tijdspanne die te kort is om in te grijpen (een nachtje, bijvoorbeeld).
 
Nog wat foto's...

Bakje:

qfeD8-Z6qOUrJuCVvAaDb1uZg0Lv9hBA.jpeg


Beestje 1:

qfeD8-Z6qOUrJuCVvAaDb1uZg0Lv9hBA.jpeg


Beestje 2:

qfeD8-Z6qOUrJuCVvAaDb1uZg0Lv9hBA.jpeg


Beestje 3:

qfeD8-Z6qOUrJuCVvAaDb1uZg0Lv9hBA.jpeg
 
1 en 2 lijken me zeker mannen toe en 3 kan een vrouw zijn.
 
Ik denk dat het 3 mannen zijn.
Ik heb ook een harem 1m/2v gekocht maar dat bleken ook 3 mannen te zijn.
Dit is 1 van mijn mannen gekocht als vrouw, linksboven is vlak na aankoop, rechtsboven is een paar weken later en onder is een paar weken geleden:
collage-2015-11-12_zpsgdym878x.jpg
 
@remcovoortman,

Toffe man, die rechtsonder :)

Ach ze zullen de nacht wel overleven. Ze zaten ook al met meerdere vissen in 1 bak in de winkel.

Morgen even mailen met de winkel, 1 gaat er zeker al terug.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Z54-QHEZN6E[/video]
 
Kijk ook eens naar de strepen boven en onder de ogen.

Bij 1 en 3 heb je hetzelfde diagonale patroon naar de ogen toe.

Bij de 2 ontbreekt dat of is het toch minder uitgesproken.
 
jessicapilon zei:
Bij dat formaat geef ik Ivo wel gelijk hoor want ik heb ze ook gehad in de Rio125 maar zou er geen 2 soorten in durven te doen als ze jongen krijgen.
Ze eisen vaak een redelijk territorium op namelijk. Nu heb jij een uitvlucht naar een grotere bak en dat scheelt maar hou ze dan wel goed in de peiling.

Mja, diverse mensen hebben ons gezegd dat ze niet heel de bak opeisen en dat er nog wel ruimte is voor een ander.

Zij hebben ook bevestigd dat het soms niet lukt, maar ze zeggen er in ��n moeite bij: dat heb je met alle vissen wel eens.

We gaan wel zien. Als ze te veel ruzie zoeken met elkaar, dan trekken we de groepen wel uiteen.
 
In de winkel bevestigen dat het inderdaad Caca's zijn. Zij denken wel dat het 2 vrouwen en 1 man zijn. Ze argumenteren dat met de huidige kweekvormen ook de vrouwen 'mannelijke' kleuren kunnen hebben, maar dat je het zou kunnen zien aan de vinnen. Ze zeggen ook dat ze niet 100% zeker zijn, dat het gewoon moeilijk is om te zien bij zo'n jonge dieren.

Ik ken deze vissen niet, maar kan het wel begrijpen. Bij veel andere vissen is dat ook zo en moet je wat gokken.

Mochten er problemen komen of wanneer blijkt dat er toch te veel mannen zijn, dan mag ik ze altijd komen ruilen.
 
Mascha&Ivo zei:
Dat komt -inderdaad- bij lange na niet in de buurt...
In zo'n formaat aquarium verdienen de Apistogramma's en ook de Taeturndina's de bodem voor zich alleen.
De combinatie kan allicht zonder doden of gewonden aflopen, maar nog nooit heb ik een van beide soorten even op hun gemak gezien met mede-bodembewoners als zonder mede-bodembewoners. En dan ging het niet eens om de combinatie van twee territoriumvormende soorten. En ook niet om de combinatie van soorten die er dezelfde broedgewoonten op nahouden.
Deze combinatie zal echter veel eerder leiden tot concurrentie om ruimte en dezelfde broedplekken. Duidelijk moge zijn welke soort die strijd wint. Duidelijk moge ook zijn dat het kan gebeuren in een tijdspanne die te kort is om in te grijpen (een nachtje, bijvoorbeeld).

+1

Juiste argumentatie.
 
aquapjotr zei:
Mascha&Ivo zei:
Dat komt -inderdaad- bij lange na niet in de buurt...
In zo'n formaat aquarium verdienen de Apistogramma's en ook de Taeturndina's de bodem voor zich alleen.
De combinatie kan allicht zonder doden of gewonden aflopen, maar nog nooit heb ik een van beide soorten even op hun gemak gezien met mede-bodembewoners als zonder mede-bodembewoners. En dan ging het niet eens om de combinatie van twee territoriumvormende soorten. En ook niet om de combinatie van soorten die er dezelfde broedgewoonten op nahouden.
Deze combinatie zal echter veel eerder leiden tot concurrentie om ruimte en dezelfde broedplekken. Duidelijk moge zijn welke soort die strijd wint. Duidelijk moge ook zijn dat het kan gebeuren in een tijdspanne die te kort is om in te grijpen (een nachtje, bijvoorbeeld).

+1

Juiste argumentatie.
+2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan