Mascha&Ivo zei:
tjonge jonge wat een overdrijving....
@jessicapilon: valt nogal tegen, dat iemand als jij - die nota bene een harem houdt (heeft gehouden) in een meterbak - hierom een dubbele grijnzende smiley neerzet...
Maar neen, ik snap je wel. Maar je moet ons ook begrijpen.
Wij luisteren naar jou, maar ook naar anderen.
Het zou fout zijn te veronderstellen dat de anderen naar wie we ook luisteren er niks van kennen. Dat zijn ook mensen met een lange ervaring en die ook al eens iets geprobeerd hebben. Net als jij.
Op het einde maken we een soort balans op en nemen we een beslissing. Dat zal soms een juiste zijn, soms een foute. Gun ons ook de kans om met ons gezicht tegen de muur te lopen, die kans heb jij ook gehad.
Weet je, wat ik geleerd heb in heel dat aquarium gebeuren, is dat het menselijk zijn h��l goed naar voor komt.
Als jij zo'n grondels bij die dwerg cichliden zet en het loopt fout af bij de eerste keer, dan heb jij mss. de neiging om te veronderstellen dat het zo altijd zal zijn. En anderen die dezelfde ervaring hebben gaan je idee hierin extra in versterken. Het is niet meer dan menselijk dat de 'goesting' om het terug te proberen miniem is.
Terwijl anderen die het al 20 keer geprobeerd hebben, het pas fout liep bij poging 21. Sommige gaan dan gewoon verder en hebben weer pech bij poging 50 of zo. Voor hun is, in the end, het risico dus aanvaardbaar.
Ja, je kan het allemaal super veilig houden en ik ben daar wel voor te vinden, ik denk dat ik minder risico neem dan de meeste andere mensen, maar soms dus niet.
Als je het super veilig wil houden dan zet je nooit een vis bij een andere. Je hebt altijd een risico dat ze elkaar te lijf gaan.
Maar da's wel saai.