Aquael 30L Smurfen bakje (Fruyit)


Erg mooi van kleur zeg.
Jup van het klein gespuis is er maar 1tje dat iets minder gekleurd is, is eigenlijk heel licht blauw, doorzichtig met zwarte plekken in de vorm van een skelet. Heb hem alleen nog niet op foto kunnen vastleggen :(
 
Jij hebt schitterende garnaaltjes!
 
Screenshot_20190225-182911__01.jpg

Niet de mooiste maar vondt het wel leuk om ze zo te zien zitten :)
Dag 3 done
 
Ik was aan het zoeken naar een garnaal van 1000 euro met een vlekje op de rug:eek::D:D
 
Dag 4 van de fototjes :D
Zijn er wat meer vandaag want was weer aan het foto trekken geslagen ... Dit keer MAAR 20 minuten :rolleyes:
IMG_20190228_201855.jpg
IMG_20190228_202639.jpg
IMG_20190228_202647.jpg
IMG_20190228_203005.jpg
IMG_20190228_203238.jpg
IMG_20190228_203330.jpg


Nu begin ik op de Bucephalandra gold leaf (foto 1) en de black violet (foto 2/3) wat alg te krijgen op de bladeren, dit was voordien enkel op de stenen en dit was aan het wegtrekken, maar nu is het overgestapt op deze 2 plantjes.
Nu voeg ik niks van extra plantenvoeding of co2 toe (zat hier wel aan te denken omdat buce's dan veel mooier uitkomen, maar doe dit niet voor de garnaaltjes/ komt binnenkort een leuk projectje uit voort verder)
Iemand hier tips voor de alg hierbij weg te krijgen?
Verlichting staat 6u aan verder en het is de basis ledlamp van de aquael 30L. Nu vindt ik de lamp opzicht wel redelijk fel dus heb ik drijfplantjes gekocht om zo de lichtinval in de bak te verminderen, kan dit helpen?
 
dus heb ik drijfplantjes gekocht om zo de lichtinval in de bak te verminderen, kan dit helpen?
Dat zal zeker helpen, des te meer plantjes des te meer dimming.
 
Misschien toch een klein beetje plantenvoeding toevoegen en een uur of 7-8 het licht aan. Ik weet niet of 6 uur tekort kan zijn.
 
Dat zal zeker helpen, des te meer plantjes des te meer dimming.
Oke ik zal dit dan afwachten en hopelijk groeit het snel :)


Misschien toch een klein beetje plantenvoeding toevoegen en een uur of 7-8 het licht aan. Ik weet niet of 6 uur tekort kan zijn.
Ik ben net gestopt met plantenvoeding en sinds dien was de alg gestopt met groeien, nu hebben die 2 plantjes er wel ineens last van :(
 
Moeten deze niet ook wat beschut staan net als een Anubia?
 
gewoon heel lichtjes planten voeding doseren je drijf planten hebben het ook nodig je zal zowie zo minder alg krijgen door de drijf planten als je een goeie hoeveel heid heb
 
Moeten deze niet ook wat beschut staan net als een Anubia?
Wel ja dat wordt gezegd, nu staan deze 2 meer beschut dan al men andere buces, en die hebben er geen last van ... :stom:
 
gewoon heel lichtjes planten voeding doseren je drijf planten hebben het ook nodig je zal zowie zo minder alg krijgen door de drijf planten als je een goeie hoeveel heid heb

Ja daar heb je ook gelijk inderdaad, zal beginnen met lichtjes doseren dan
 
Screenshot_20190225-182307__01.jpg

Niet de beste kwaliteit van foto, maar het geeft een totaaloverzicht :)
 
Een erg mooi bakje, ik houd wel van de groene stenen!
 
Mooie Smurfjes:thumbs::D
 
Een erg mooi bakje, ik houd wel van de groene stenen!
Ja het groen op de stenen is nu al een aantal weken net vermeerderd, dus ik hou het zo, vindt het ook wel mooi :)
 
Na een weekendje weggeweest te zijn wat onderhoud gedaan aan het smurfen bakje :)
De alg lijkt wat weg te trekken van de Bucephalandra black violet, ook krijgt deze 2 nieuwe blaadjes, iets dat de afgelopen weken ook heeft stilgelegen.
IMG_20190301_212422.jpg


Hieronder dan de foto van een speciaal gevalletje in deze bak, de enige niet zo blauwe garnaal, maar wel met een mooie tekening.
IMG_20190302_170131.jpg


En dan nog een afsluitertje omdat het kan :)
IMG_20190228_203330.jpg




Nu ben ik bezig met nog een ander projectje, hier binnenkort meer over. Sommige zullen wel al weten welke richting ik uit ga gaan :D:rolleyes:
 
Blijft een mooi en bijzonder geval die op de middelste foto Wouter.
 
erg mooie die met strepen is dat rood ??
 
IMG_20190311_192055.jpg
IMG_20190311_192134.jpg

Langs deze kant heb ik het mooiste zicht vindt ik zelf, ook altijd het plekje waar ze gevoerd worden ;)
Vindt zelf de steen erin ook heel mooi.
IMG_20190311_192214.jpg

Dit plantje doet het iets minder goed als de rest, is een stekje van een andere plant en wordt wat lichter van kleur. Het maakt wel nog nieuwe blaadjes aan dus dat is wel raar.
We zullen zien hoe het zich verder vordert :)

Ze zeggen wel altijd dat bucephalandra traag groeit, maar denk dat ik sinds aankoop toch wel het plantje verdubbelt heb? Heb ze al op verschillende plaatsen bijgezet nu.
Denk zelf dat het voor een kleine soort zoals hierboven makkelijker is om nieuwe bladeren aan te maken aangezien ze zo klein zijn, de black violet en gold leaf die ik heb groeien dan wel weer iets minder snel.
IMG_20190311_192825.jpg
IMG_20190311_192901.jpg

Altijd leuk om de garnalen tussen de plantjes die je zelf zo mooi vindt te zien zitten :D




Verder doet de bak het heel goed, de drijfplantjes groeien een stuk sneller nu ik wat plantenvoeding geef, ook bij de bucephalandra zie ik veel nieuwe blaadjes.
Heb wel nog altijd last van een aanhoudende kaamlaag, gelukkig helpt een stukje keukenrol erop leggen om het grotendeels weg te werken, dus elke 2 dagen opnieuw. Iemand ervaring met een garnaal veilige skimmer?
 
Mooie foto s Wouter en het wachten voor je is de moeite waard geweest hoor.
 
Erg mooi!
 
Ik ben ook wel benieuwd maar volgens mij heeft Wouter teveel paaseitjes gemaakt en is hij nu ontvoerd door de Paashaas;)
 

Terug
Bovenaan