jan fokke
Well-known member
nee klopt helemaal van de blauw alg af, en van de week net de rode lotus gevonden hier in leeuwarden. Nu alleen nog steeds aan het wachten op mijn groep espeiGeen blauwalg meer zo te zien en dus een hele verbetering Jan👍
nee klopt helemaal van de blauw alg af, en van de week net de rode lotus gevonden hier in leeuwarden. Nu alleen nog steeds aan het wachten op mijn groep espeiGeen blauwalg meer zo te zien en dus een hele verbetering Jan👍
Ja echt wel, alleen 2 weken geleden ph meter wat verkeer gecalibreerd zodat er wat te weinig co2 in kwam. Nu gister weer opnieuw geaan stootte ik potje om. Hopelijk vandaag weer nieuwe binnen te hebben zodat ik hem nu goed kan calibreren.

haha ja ach kan iedereen gebeuren.Beetje beter opletten dus Jan![]()
oke ga ik dat morgen doen.Die alg op de bladeren komt omdat je de punten eraf knipt, het blad groeit dan niet meer (alleen de geknipte bladeren hebben het namelijk)
je kunt die bladeren beter helemaal verwijderen, 2 cm boven het substraat
Wow, je hebt wel gehoor gegeven aan mijn adviesoke ga ik dat morgen doen.

Dan kan ook komen doordat je de bladeren bovenaan kortwiekt. Bij een Vallisnerie kan je het best de bladeren helemaal onderaan weghalen.Moet alleen binnen kort even wat carbo halen of iets anders tegen de penseel alg wat op de valesneria zit.
dat gras achtige spul bedoel jeWelke plant heb je linksvoor staan Jan?
ja al was ik begonnen met e aangetaste bladeren weg te halen maar was te veel werk vond ik dus toen alles maar er uit gehaald en wat nieuwe mooie stekjes terug geplaatstWow, je hebt wel gehoor gegeven aan mijn advies![]()
ja weet ikAls het aanslaat groeit het snel genoeg Jan.
ja klopt zag ik ook, al had ik ook een via ali besteld maar die is nooit binnen gekomenJa nieuw is vaak voordeliger dan nieuw membraan enzo.
ja bij mij is verbruik wel minder ongeveer een 50 liter per week. Ja heb ik dacht wel terug gekregen al was het maar een 5 euro wat een membraan daar kost. Hier staat ook een booster pomp er tussen.Ik hoop wel dat je je geld weer terug hebt gekregen dan. Ik koop meestal om de 2-2,5 jaar een nieuwe en ben dan 40-50 euro kwijt en ik gebruik hem voor beide bakken en maak dan per week 100 liter gok ik. Wel heb ik er nu dan een boosterpomp bij want dat scheelt veel tijd als je 100ltr moet aanmaken.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.