Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Dat zou tussen de 38 en 53 mg moeten zijn en dan was de dc wel anders van kleur denk ik. Nu zijn druppeltesten een indicatie en ik ga altijd af op de kleur van de dc.
 
20231119_142150.jpg

de anubia er uit gehaald die zatvte veel.onder het alg. Nu eens kijken voor een mooie plant die daar in de plaats kan komen. iemand een idee.
 
Gister de verlichting sterkte wat terug gebracht hopen dat de penseel algen dan wat minder gaan worden. Want het begint ook weer op de planten te gaan zitten.
de dc is mooi groen dus er zit wel genoeg co2 in het water.
 
Ik weet niet hoeveel lumen je erboven hebt nu maar de dc is behoorlijk donker nog maar dat komt denk ik door een verversing;)
 
Dat is zeg maar 9000 lumen en dat heb ik boven de Fusion met 330 liter. Ik denk dat je bak wat minder inhoud heeft. Veel licht vraagt ook om meer co2.
Ik lees net 175 liter dus dan is 9000 lumen best veel als je niet dimt. Dan zit je rond de 50 lumen.
 
Dat is zeg maar 9000 lumen en dat heb ik boven de Fusion met 330 liter. Ik denk dat je bak wat minder inhoud heeft. Veel licht vraagt ook om meer co2.
Ik lees net 175 liter dus dan is 9000 lumen best veel als je niet dimt. Dan zit je rond de 50 lumen.
nee is 6000 lumen had verkeerd op internet gekeken en dacht dat de lampen groter waren
zit op rond 40 lumen per liter
 
Dan zit je met 70% dus op een kleine 30 lumen maar ja dan heb je echt wel een lichtgroene dc nodig vindt ik. Ik zit met 20 lumen ook al met een lichtgroene dc.
 
Ben benieuwd hoe groot het verschil dan is maar ik heb zelf ook de ervaring dat ze geen jaar meegaan maar goed ik gebruik ook niet die uit het dure segment.
 

Terug
Bovenaan